Μαγνήσιο στην εγκυμοσύνη: Τροφές και Συμπληρώματα

0 Comment

Magnesium

Η διατροφή στην εγκυμοσύνη είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή της μέλλουσας μητέρας, μιας και ότι καταναλώνει το μοιράζεται με το βρέφος της. Τα ερωτήματα και οι απορίες πολλές, όμως δεν χρειάζεται να σας πιάνει πανικός, καθώς το σημαντικότερο είναι η θετική ψυχολογία και μια αισιόδοξη στάση ζωής! Άλλωστε, με τη βοήθεια των ειδικών πλέον η κάθε μέλλουσα μαμά μπορεί να έχει μια σωστή καθοδήγηση ως προς τις επιλογές της. 

Ανάμεσα στα συμπληρώματα που συχνά οι γυναικολόγοι προτείνουν συγκαταλέγεται και το μαγνήσιο. Ποια είναι τα οφέλη του για τον οργανισμό, σε ποιες τροφές θα το βρούμε και πότε συστήνεται η λήψη του στην εγκυμοσύνη;

Πού βοηθάει το Μαγνήσιο στην εγκυμοσύνη;

Ο λόγος που πολλοί γιατροί συστήνουν μαγνήσιο στην εγκυμοσύνη, είναι η εμφάνιση υψηλής αρτηριακής πίεσης. Η υψηλή πίεση είναι ένας παράγοντας κινδύνου για την εμφάνιση προεκλαμψίας και επηρεάζει ένα 6-8% των εγκύων γυναικών. Το μαγνήσιο φαίνεται να μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της υπέρτασης στην εγκυμοσύνη, αλλά και άλλων διαταραχών. Μάλιστα, σε σχετική έρευνα φαίνεται ότι ο συνδυασμός μαγνησίου με πολυβιταμίνη είχε μικρότερη συχνότητα επιπλοκών κύησης, συγκριτικά με τις ομάδες που δεν λάμβαναν συμπλήρωμα μαγνησίου (1).

Προεκλαμψία: συμπτώματα

Η προεκλαμψία είναι μια διαταραχή που κάποιες γυναίκες εμφανίζουν μετά την 20η εβδομάδα κύησης ή κατά την περίοδο της λοχείας. Τα βασικά της συμπτώματα είναι η υψηλή αρτηριακή πίεση, τα έντονα πρηξίματα στο σώμα, οι πρωτεΐνες στα ούρα (πρωτεΐνουρία), ο επίμονος πονοκέφαλος, οι αλλοιώσεις στην όραση, και σε πιο βαριά περίπτωση οι σπασμοί. 

Υψηλή πίεση στην κύηση: Παράγοντες κινδύνου 

Ως υπέρταση κύησης ορίζεται η αρτηριακή πίεση 140/90 mmHg και άνω. Οι παράγοντες κινδύνου για υψηλή αρτηριακή πίεση (2) είναι:

  • Πρώτη εγκυμοσύνη
  • Μεγάλη ηλικία της εγκυμονούσας
  • Παχυσαρκία
  • Stress
  • Κληρονομικότητα
  • Πολλαπλή κύηση
  • Διαβήτης, προβλήματα με νεφρά, θρομβοφιλία
  • Χρόνια υπέρταση
  • Διατροφική ανεπάρκεια

 

Μαγνήσιο: Τροφές

Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο που μπορούμε να το βρούμε εύκολα σε πολλές τροφές, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι μπανάνες, τα όσπρια, το αβοκάντο, στη σοκολάτα υγείας, τους ωμούς ανάλατους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους κ.ά. Ωστόσο, αν ο γιατρός σας το κρίνει απαραίτητο είναι πιθανό να χρειαστεί να λάβετε συμπλήρωμα μαγνησίου στην εγκυμοσύνη σας. 

Μαγνήσιο: Οφέλη

Εκτός από την πρόληψη υπέρτασης, το μαγνήσιο στην εγκυμοσύνη θα σας βοηθήσει με προβλήματα ύπνου και stress, ενώ είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στο να προλαμβάνει τις κράμπες, τον πονοκέφαλο αλλά και την ναυτία. Πολύ σημαντική είναι η συνεισφορά του στην υγεία των οστών, καθώς βοηθά στο να μην αποδυναμωθούν τα οστά και στην πρόληψη οστεοπόρωσης, κάτι που ταλαιπωρεί αρκετές εγκύους!

Είναι το μαγνήσιο επικίνδυνο στην εγκυμοσύνη;

Η λήψη μαγνησίου στην εγκυμοσύνη φαίνεται να είναι ασφαλής τόσο για τη μητέρα όσο και για το έμβρυο, ακόμα κι αν κάποιες μελέτες δεν υποστηρίζουν την αποτελεσματικότητά του στην πρόληψη της υπέρτασης (2). Στην εγκυμοσύνη οι ανάγκες για μαγνήσιο ανέρχονται στα 350 mg την ημέρα, όμως ανάλογα με την ηλικία μπορεί και να αυξηθούν.

Αν είστε λοιπόν έγκυος, βάλτε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, καθώς πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό μέταλλο που συμμετέχει σε πολλές μεταβολικές διεργασίες στο σώμα μας. Ζητήστε τη συμβουλή του γιατρού σας για το αν κρίνει απαραίτητο να λάβετε συμπλήρωμα με μαγνήσιο στην εγκυμοσύνη σας. 

Στο Vita4you.gr θα βρείτε μεγάλη ποικιλία σε συμπληρώματα με μαγνήσιο.

 

Βιβλιογραφία

1.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5590399/

2.https://www.hindawi.com/journals/jp/2018/4843159/

 

0 Σχόλια

    Αφήστε Σχόλιο