Οι γιορτές έφυγαν τα κιλά έμειναν! Και αυτό, γιατί οι περισσότεροι από εμάς, κάναμε καθημερινότητά μας για αρκετό διάστημα τα πλούσια (σε ποσότητα και θερμίδες) γεύματα και την κατανάλωση αλκοόλ. Ακόμα και αν η ώρα να αποβάλλουμε τα επιπλέον κιλά, έφτασε, η απόφαση δεν είναι και η πλεόν εύκολη, με αποτέλεσμα να το αναβάλουμε ξανά και ξανά. Παρόλα αυτά, με σωστή στρατηγική, και χωρίς υπερβολές, το αδυνάτισμα μπορεί να γίνει εύκολο και η νέα χρονιά να μπει δυναμικά με όμορφες και ουσιαστικές αλλαγές!

   Αρχικά, θα ήταν καλύτερο να γίνει μια μίνι «αποτοξίνωση», απέχοντας για λίγο από τηγανιτά και λιπαρά τρόφιμα, γλυκά και ποτά. Χωρίς να χρειάζεται να αποκλείσουμε κάτι από τη διατροφή μας, κάνουμε στροφή προς πιο υγιεινές επιλογές, όπως λαδερά, όσπρια, ψάρια, σούπες, σαλάτες και φυσικά πολλά φρούτα.Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε ότι δεν χρειάζεται να πεινάσουμε, για να χάσουμε τα περιττά κιλά.

Έξυπνα tips

  • Το είδος και η ποιότητα των τροφών είναι που θα κάνουν τη διαφορά.
  • Προσπαθήστε να ξεκινάτε τη μέρα σας με ένα υγιεινό και χορταστικό πρωινό.
  • Απομακρυνθείτε από τα έτοιμα φαγητά και προτιμήστε τα σπιτικά.
  • Στο ενδιάμεσο των γευμάτων επιλέξτε φρούτα.
  • Εάν βρίσκεστε στο δρόμο ή στο γραφείο μπορείτε κάλλιστα να έχετε μαζί σας αποξηραμένα φρούτα και ωμούς, ανάλατους ξηρούς καρπούς που δεν πιάνουν πολύ χώρο.
  • Μην ξεχνάτε το νερό!

   Συχνά, τα επιπλέον κιλά είναι απλά κατακράτηση υγρών από το πολύ αλάτι που έχουν τα εορταστικά γεύματα. Για το λόγο αυτό, καλό θα ήταν να επιλέξετε αλάτι Ιμαλαΐων ή ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι που εκτός από νάτριο περιέχουν πληθώρα πολύτιμων μετάλλων και ιχνοστοιχείων.

   Βέβαια, η καθιστική ζωή συμβάλει ουσιαστικά στο να προσθέσουμε βάρος στον οργανισμό μας. Γι’ αυτό εντάξτε στην καθημερινότητά σας έστω και μισή ώρα γυμναστική – κατά προτίμηση αερόβια. Είναι  ο καλύτερος σύμμαχος στο κάψιμο του περιττού λίπους, για ένα σώμα σμιλεμένο και υγιές.

Συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να βοηθήσουν

  Αν και δεν υπάρχουν μαγικές τροφές για να χαθούν τα κιλά από τη μια μέρα στην άλλη, κάποια τρόφιμα βότανα και μπαχαρικά μπορούν να επιταχύνουν το μεταβολισμό μας, αυξάνοντας έτσι τις καύσεις του και διευκολύνοντάς μας στην προσπάθεια για δίαιτα. Ποιες τροφές είναι αυτές;

  1. Green Coffee

  Ο πράσινος καφές ή αλλιώς green coffee αναφέρεται στον καφέ στην πιο απλή, ανεπεξέργαστη μορφή του (ακαβούρδιστοι κόκκοι). Είναι ένα συμπλήρωμα διατροφής που μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους χάρη στο χλωρογενικό οξύ που περιέχει. Η ουσία αυτή βοηθάει να μειωθεί η κατακράτηση υγρών, αλλά και η χοληστερίνη. Επίσης, ο καφές σε αυτή τη μορφή επιβραδύνει την απορρόφηση της γλυκόζης και εμποδίζει τη συσσώρευση του λίπους στον οργανισμό. Για όλα αυτά, θεωρείται πολύτιμος σύμμαχος στο αδυνάτισμα! Για να επωφεληθείτε από τις ιδιότητές του, δοκιμάστε το δυο φορές τη μέρα, μισή ώρα πριν το πρωινό και το απογευματινό/βραδινό με ένα μεγάλο ποτήρι νερό.

  1. Acai berry – το μούρο της ομορφιάς!

  Το acai berry είναι ένας καρπός που μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, καθώς αυξάνει τις καύσεις του οργανισμού. Χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες στις περιοχές γύρω από τον Αμαζόνιο, καθώς οι κάτοικοι παρατήρησαν ότι ενισχύει την ενέργειά τους, όταν καταναλώνετε συχνά, ενώ τους βοηθάει να αναρρώσουν γρήγορα από τις διάφορες ασθένειες. Στην Βραζιλία είναι γνωστό ως «το μούρο της ομορφιάς», διότι έχει τόσες πολλές χημικές ενώσεις π.χ. αντιοξειδωτικά, ωμέγα λιπαρά οξέα, αμινοξέα, που κάνει το σώμα να αισθάνεται και να δείχνει καλύτερο από μέσα προς τα έξω!

  1. Πράσινο τσάι

  Το πράσινο τσάι  έχει μελετηθεί περισσότερο από κάθε άλλο βότανο για τα πολλά οφέλη που το συνοδεύουν. Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή – τις κατεχίνες – και προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες. Πολλές είναι οι μελέτες που το τοποθετούν στα βότανα για αδυνάτισμα και επιβεβαιώνουν τη συμβολή του στην απώλεια βάρους τόσο σαν ρόφημα, όσο και σαν διατροφικό συμπλήρωμα, καθώς αυξάνει τις καύσεις του μεταβολισμού και βοηθά στη μείωση της κατακράτησης υγρών. Παράλληλα με την υγιεινή διατροφή, το πράσινο τσάι μπορεί να γίνει μια αγαπημένη καθημερινή συνήθεια, που θα κάνει τη δίαιτα μια εύκολη διαδικασία!

  1. Raspberry ketone

  Το σμέουρο ή αλλιώς raspberry είναι ένα φρούτο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και μέταλλα. Οι κετόνες του raspberry είναι αρωματικές ουσίες που απαντώνται φυσικά στα σμέουρα και σε άλλα φρούτα, αλλά μπορούν να παραχθούν και τεχνητά σε εργαστήριο. Οι μέχρι τώρα μελέτες έδειξαν, ότι τα raspberry ketones προλαμβάνουν και βελτιώνουν την παχυσαρκία και το λιπώδες ήπαρ. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε υψηλότερη έκκριση αδιπονεκτίνης (πρωτεΐνη που απαντάται στο σώμα) που συνδέεται με χαμηλά επίπεδα αποθηκευμένου λίπους. Έτσι, συχνά χρησιμοποιούνται στο αδυνάτισμα για αύξηση του μεταβολισμού και γρηγορότερες καύσεις.

  1. Yacon Root

  Το yacon root  ή αλλιώς «ρίζα του Ιακώβου» είναι ένας καρπός πλούσιος σε αντιοξειδωτικά και fos (φρουκτο-ολιγοσακχαρίτες). Βοηθάει στην προσπάθεια για δίαιτα, καθώς έχει την ιδιότητα να προκαλεί γρήγορα κορεσμό και να μειώνει την επιθυμία για γλυκά. Σύμφωνα με τη μελέτη Genta et al (2009), όπου χρησιμοποιήθηκε εκχύλισμα yacon σε μια ομάδα υπέρβαρων γυναικών, βρέθηκε απώλεια κατά μέσο όρο 16 κιλών σε 4 μήνες, ενώ παράλληλα παρατηρήθηκε και μείωση της «κακής» LDL χοληστερίνης.

  1. Λεκιθίνη

  Η λεκιθίνη  είναι μια ουσία που βρίσκεται φυσικά στις κυτταρικές μας μεμβράνες και τις βοηθάει να επιδιορθώσουν τυχόν βλάβες, ενώ αυξάνει και τη ρευστότητά τους. Είναι γνωστός γαλακτωματοποιητής, δηλαδή έχει την ιδιότητα να κρατά διαλυμένα τα λίπη στο νερό. Κατά τον ίδιο τρόπο διασπείρει τα λιπίδια π.χ. χοληστερίνη στο αίμα, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολη η αποβολή τους από το σώμα, συμβάλλοντας έτσι στο να μη συσσωρευτούν στον οργανισμό!

  1. Mango

  Το μάνγκο,  όπως και τα περισσότερα εξωτικά φρούτα, είναι πλούσιο σε πολύτιμα ένζυμα και αντιοξειδωτικά και συμβάλλει στην πρόληψη καρδιαγγειακών και διαβήτη. Επιπλέον, βελτιώνει τις ορμόνες που σχετίζονται με την απώλεια βάρους, ενώ η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορεί επίσης να βοηθήσει στο αδυνάτισμα, καθώς φέρνει γρήγορα αίσθημα κορεσμού.

  1. CLA

  Το CLA (συζευγένο λινολεϊκό οξύ) είναι ένα λιπαρό οξύ που φαίνεται να βοηθάει στη μείωση του σωματικού λίπους. Σε Σκανδιναβική έρευνα με επικεφαλή  τον Δρ. Jean- Michel Gaullier βρέθηκε ότι η κατανάλωση συμπληρώματος CLA οδήγησε σε μείωση του σωματικού λίπους κατά 9% σε διάστημα ενός χρόνου, χωρίς να αλλάξουν οι συμμετέχοντες τις υπόλοιπες συνήθειές τους. Πιο συγκεκριμένα, το CLA βοηθάει τη γλυκόζη να μπει στα μυϊκά κύτταρα, εμποδίζοντάς την να μετατραπεί σε λίπος!

  1. Garcinia Cambogia

  Η Garcinia Cambogia είναι ένα φυτό που απαντάται στην Αυστραλία και την Ασία. Περιέχει ένα δραστικό συστατικό – το υδροκιτρικό οξύ – που βοηθάει στο αδυνάτισμα, καθώς αυξάνει τη χρησιμοποίηση του αποθηκευμένου λίπους στον οργανισμό. Επιπλέον μειώνει την όρεξη, καθώς και τα λιπίδια στο αίμα.

  1. Τρόφιμα με λίγες θερμίδες

  Εάν πάλι θέλετε να μειώσετε τις θερμίδες που προσλαμβάνετε με την τροφή, μια έξυπνη λύση είναι να αντικαταστήσετε 1 ή 2 γεύματα μέσα στη μέρα, κάποιο σνακ ή το επιδόρπιό σας με κάποιο υποκατάστατο γεύματος  (π.χ. Prevent, Spiru-Τein κ.ά.). Πλέον, υπάρχει μεγάλη ποικιλία στην αγορά με υποκατάστατα πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά, όμως με λίγες θερμίδες, βοηθώντας έτσι στο αδυνάτισμα και διατηρώντας παράλληλα την ενέργειά σας.

   Βλέπουμε, λοιπόν ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Οπλιστείτε με υπομονή και επιμονή και να θυμάστε: “Αγαπήστε το σώμα σας και θα το δείτε κάθε μέρα να αλλάζει προς το καλύτερο”