CLA ή Λεκιθίνη; Ποιο θα με βοηθήσει στο αδυνάτισμα;

0 Comment

SLIMMING

Στην προσπάθειά μας για αδυνάτισμα, συχνά αναρωτιόμαστε αν υπάρχει κάποιο συμπλήρωμα διατροφής που μπορεί να μας βοηθήσει. Ανάμεσά τους, το CLA και η Λεκιθίνη. Πολλά ακούγονται και για τα δυο και οι πληροφορίες έρχονται από παντού! Τι πραγματικά ισχύει και μπορούν τελικά να μας βοηθήσουν;

CLA και Αδυνάτισμα

CLA: Τι είναι; 

Το CLA ή αλλιώς συζευγμένο λινολενικό οξύ είναι ένα Ωμέγα-6 λιπαρό οξύ, το οποίο έχει μελετηθεί αρκετά για τη συνεισφορά του στην καύση λίπους.

Γενικά, το λίπος που καταναλώνεται με την τροφή, όταν δεν χρησιμοποιηθεί για ενέργεια καταλήγει στα λιποκύτταρα. Με το CLA, ένα μεγάλο μέρος αυτού – και συγκεκριμένα των τριγλυκεριδίων – εκτρέπεται προς τα μυϊκά κύτταρα, με σκοπό την καύση του(1).

Πολλές έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να υπάρχουν πιθανά οφέλη της λήψης CLA (2-6 g την ημέρα) στη σύσταση του σώματος σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα (2), ωστόσο υπάρχουν και άλλες που διαφωνούν.

Οι περισσότερες μελέτες εστιάζουν στο ποσοστό του σωματικού λίπους που φαίνεται να μειώνεται με την λήψη CLA. Η μείωση παρατηρείται κυρίως στο λίπος που συσσωρεύεται στην κοιλιά, ενώ παράλληλα το λιπαρό αυτό οξύ βοηθά στη διατήρηση της μυικής μάζας, που συνήθως μειώνεται όταν κάποιος είναι σε δίαιτα.

Μάλιστα, έρευνα στην Ελλάδα έδειξε ότι η λήψη 0,7-1,4g CLA καθημερινά για 4-8 εβδομάδες φάνηκε να μπορεί να ρυθμίσει το σωματικό λίπος, καθώς και τα λιπίδια ορού π.χ. χοληστερόλη και τριγλυκερίδια (3). 

Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σε άτομα με υγιές βάρος που παράλληλα γυμνάζονταν, παρατηρήθηκε σχεδόν ίδιο ποσοστό μείωσης του σωματικού λίπους με πολύ μικρότερη δόση CLA (1,8g/ημέρα) μέσα σε 12 εβδομάδες. Ωστόσο, δεν υπήρξε αλλαγή στο βάρος τους(4).

Λεκιθίνη και Αδυνάτισμα

Λεκιθίνη: Τι είναι;

Η λεκιθίνη είναι ένα φωσφολιπίδιο που συναντάται συχνά στο σώμα μας και αποτελείται από χολίνη και ινοσιτόλη. Αποτελεί συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών μας, γι’ αυτό και συναντάται στο περίβλημα του εγκεφάλου, στα νευρικά και τα μυϊκά μας κύτταρα.

Η λεκιθίνη χρησιμοποιείται ευρέως ως γαλακτωματοποιητής. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι έχει την ιδιότητα να κρατά τα λίπη διαλυμένα στο νερό. Έτσι και στο σώμα μας, αν καταναλώσουμε λεκιθίνη, αυτή διασπά τα λίπη σε πιο μικρά μόρια, διευκολύνοντας έτσι να μεταβολιστούν και να μετατραπούν σε ενέργεια και όχι να αποθηκευτούν στον οργανισμό. Επίσης, τα εμποδίζει να προσκολληθούν στις αρτηρίες, αποτρέποντας έτσι την αθηροσκλήρωση. 

Λεκιθίνη και χοληστερίνη

Επιπλέον, χάρη στη λεκιθίνη είναι πολύ πιο εύκολο τα λίπη που διασπώνται στο νερό να αποβληθούν από τον οργανισμό. Ως αποτέλεσμα, συχνά παρατηρείται μείωση των επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων όταν κάποιος λαμβάνει λεκιθίνη. Σχετική έρευνα έχει δείξει σημαντική μείωση της ολικής χοληστερόλης, αλλά και της LDL (κακής χοληστερίνης) με λήψη 500mg λεκιθίνης για 2 μήνες (5).

Γενικά, η λεκιθίνη βοηθά στο να μη συσσωρευτεί το προσλαμβανόμενο από την τροφή λίπος στο σώμα μας, καθώς βοηθά στον πιο γρήγορο μεταβολισμό αυτού. Παρόλα αυτά, δεν έχει φανεί να έχει ιδιαίτερη επίδραση στο υποδόριο λίπος (δηλ. το λίπος που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το δέρμα μας). 

Τόσο η λεκιθίνη όσο και το CLA έχουν αρκετά οφέλη να μας προσφέρουν. Εστιάστε στις δικές σας ανάγκες και αποφασίστε αν κάποια από τα δυο σας ταιριάζει!

Βρείτε στο Vita4you.gr μεγάλη ποικιλία σε συμπληρώματα με CLA και Λεκιθίνη!

Πηγές

  1. https://www.nutraingredients-usa.com/
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4429457/
  3. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0955286301001772
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11725826/
  5. https://www.hindawi.com/journals/cholesterol/2010/824813/
0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο