Τριβόλι (tribulus terrestris): Ιδιότητες και Παρενέργειες

0 Comment

Tribulus

Το τριβόλι, γνωστό και ως Tribulus terrestris είναι φυτό που απαντάται κυρίως στη Μεσόγειο, αλλά και σε άλλα μέρη της γης όπως η Ινδία. Χαρακτηρίζεται από μικρά φρούτα, καλυμμένα με αγκάθια, τα οποία θέλουν ιδιαίτερη προσοχή. Παραδοσιακά, χρησιμοποιούνται σχεδόν όλα τα μέρη του βοτάνου – ο καρπός, τα φύλλα, οι ρίζες – σε διάφορες παθήσεις και καταστάσεις υγείας. 

Τριβόλι: Ιδιότητες

Εδώ και πολλά χρόνια, το τριβόλι χρησιμοποιείται στην παραδοσιακή ιατρική πολλών χωρών, όπως Κίνα και Ινδία, για την υγεία του ουροποιητικού, την ενίσχυση της λίμπιντο, καθώς και για τη μείωση του πρηξίματος. 

Πιο πρόσφατα, το tribulus terrestris έκανε την εμφάνισή του σαν συστατικό σε πολλά συμπληρώματα διατροφής, και δεν είναι λίγοι αυτοί που το χρησιμοποιούν για ενίσχυση της αθλητικής τους απόδοσης, των σεξουαλικών τους επιδόσεων, για γονιμότητα, αλλά και στο body building. Μάλιστα, έχει αποκτήσει τη φήμη ότι ανήκει στα βότανα για αύξηση της τεστοστερόνης. Όμως, οι απόψεις των ειδικών διίστανται ως προς τα παραπάνω.

Τριβόλι και λίμπιντο

Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλές μελέτες στις οποίες φάνηκε ότι η λήψη tribulus terrestris για 2-3 μήνες αύξησε τη λίμπιντο σε άνδρες και γυναίκες. Πιο συγκεκριμένα, η σεξουαλική διάθεση ανέβηκε κατά 79% σε άνδρες που έκαναν λήψη 750-1500mg tribulus terrestris καθημερινά για 2 μήνες, και κατά 67% σε γυναίκες με χαμηλή λίμπιντο που λάμβαναν 500-1500mg για 90 ημέρες. (1)

Το βότανο αυτό φαίνεται επίσης να έχει διουρητικές ιδιότητες, αυξάνοντας την παραγωγή ούρων, καθώς και πιθανή αντιφλεγμονώδη δράση. 

Αθλητική απόδοση και σύνθεση σώματος

Αν και μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει πολλές έρευνες σε αυτό το πεδίο, τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, δείχνουν ότι το tribulus δεν έχει σημαντική επίδραση στη μυϊκή δύναμη και την αθλητική απόδοση σε νεαρούς αθλητές που έκαναν λήψη του βοτάνου για 5 έως 8 μήνες. Παρόλα αυτά σε έρευνα με άντρες με υπογονιμότητα, φάνηκε ότι η λήψη tribulus terrestris συνέβαλε στη μείωση του ποσοστού λίπους και την αντίστοιχη αύξηση της μυϊκής μάζας, ενώ παράλληλα υπήρξε βελτίωση και στην ποιότητα του σπέρματος. (2)

Τριβόλι: πού το βρίσκω;

Το τριβόλι μπορεί κανείς εύκολα να το βρει σε διάφορες μορφές, όπως αποξηραμένα φύλλα του βοτάνου, τριβόλι σκόνη, αλλά και σαν βασικό συστατικό σε πολλά συμπληρώματα διατροφής.

Τριβόλι: Παρενέργειες

Οι έρευνες μέχρι στιγμής δείχνουν ότι τα συμπληρώματα με tribulus είναι ως επί το πλείστον ασφαλή, ενώ σπάνια έχουν σημειωθεί στομαχικές διαταραχές, αϋπνία και ακανόνιστη περίοδος στις γυναίκες. Σε περίπτωση που οι άντρες έχουν προβλήματα με τον προστάτη, θα πρέπει να μιλήσουν με τον ειδικό που τους παρακολουθεί, καθώς οι απόψεις πάνω στο θέμα διίστανται.

Σχετικά με τη δόση, αυτή θα πρέπει να καθοριστεί από ειδικό, ώστε να αποφυγεί ο κίνδυνος τοξικότητας, ενώ θα πρέπει να αποφεύγεται στην εγκυμοσύνη και το θηλασμό.

Σίγουρα πρόκειται για ένα βότανο με ιδιαίτερες ιδιότητες, που χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες στα διάφορα μήκη και πλάτη της γης. Ωστόσο, όπως όλα τα βότανα, χρειάζεται προσοχή, ιδιαίτερα αν βρίσκεστε σε κάποια φαρμακευτική αγωγή ή αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας.

Βρείτε στο Vita4you.gr μεγάλη ποικιλία σε συμπληρώματα με tribulus terrestris!

 

Βιβλιογραφία

1.https://www.healthline.com/nutrition/tribulus-terrestris#section4

2.https://examine.com/rubric/effects/view/b9d4754a175c42fb414a8f6993d6ee81/f00315e5723330675ee49f862ea140d0/all/

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο