Η αϋπνία είναι μια πολύ συνηθισμένη διαταραχή ύπνου που χαρακτηρίζεται από δυσκολία στο να επέλθει ο ύπνος ή και διακεκομμένο ύπνο. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής. το άστο πρόγραμμα ύπνου και το στρες μπορούν να προκαλέσουν αϋπνία, ενώ όπως προκύπτει από μελέτες πλήττει 1 στους 3 ενήλικες. Μπορεί να είναι παροδική ή μπορεί να εξελιχθεί και σε χρόνια. Η αϋπνία έχει πολλές επιπτώσεις στην καθημερινότητα του ατόμου και στην υγεία και μπορεί να προκαλέσει:

  • Χαμηλά επίπεδα ενέργειας
  • Αίσθημα κόπωσης
  • Ευερεθιστότητα
  • Πτώση του ανοσοποιητικού συστήματος

Τι είναι η μελατονίνη και πως δρα;

   Η μελατονίνη ή ορμόνη της νύχτας είναι μια φυσική εναλλακτική λυση από το φαρμακείο που μπορεί να προσφέρει ένα ποιοτικό και ξεκούραστο ύπνο.

   Πρόκειται για μια ορμόνη που παράγεται από τον εγκέφαλο και συγκεκριμένα από την επίφυση αλλά και μέσα στο έντερο, όπου η παραγωγή της φαίνεται ότι ελέγχεται από διατροφικούς παράγοντες και ιδιαίτερα από τη διαθεσιμότητα της τρυπτοφάνης, ενός αμινοξέος προδρόμου της μελατονίνης.

   Η σύνθεση και έκκριση της ενεργοποιούνται από το σκοτάδι και απενεργοποιούνται από το φως και έτσι βοηθά τον οργανισμό μας να γνωρίζει πότε είναι ώρα να κοιμηθούμε και πότε να ξυπνήσουμε. Η έκκριση μελατονίνης αυξάνεται όταν μειώνεται το φως του περιβάλλοντος. Αυτή η ορμόνη δεν είναι μόνο απαραίτητη για να κατορθώσουμε να κοιμηθούμε, αλλά είναι σημαντική για να έχουμε καλή ποιότητα ύπνου χωρίς διακοπές.

   Η μελατονίνη εκτός από την αϋπνία έχει και πολλά άλλα οφέλη για την υγεία. Εμφανίζει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, ενώ παράγεται από την ορμόνη σεροτονίνη, η οποία με τη σειρά της παράγεται από το αμινοξύ τρυπτοφάνη που είναι δομικός λίθος των πρωτεϊνούχων τροφών. Χρόνια χαμηλή πρόσληψη τρυπτοφάνης ή κακή πέψη και αφομοίωση των πρωτεϊνών, λόγω χαμηλής παραγωγής υδροχλωρικού οξέος στο στομάχι ή παγκρεατικών πεπτικών ενζύμων, μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή παροχή τρυπτοφάνης και αντίστοιχα χαμηλή παραγωγή σεροτονίνης και μελατονίνης. Έλλειψη σεροτονίνης μπορεί να παρουσιάσουν οι ηλικιωμένοι, άτομα που δουλεύουν βράδυ και κοιμούνται την ημέρα, άτομα που υποφέρουν από κατάθλιψη και όσοι κάνουν υπερατλαντικά ταξίδια (jet lag). Αυτές οι κατηγορίες ατόμων θα μπορούσαν να βοηθηθούν από τη λήψη μελατονίνης.

Σπρεί μελατονίνης για την αϋπνία

   Η μελατονίνη σαν συμπλήρωμα διατροφής υπάρχει διαθέσιμη σε μορφή σπρέι, σε υπογλώσσια δισκία, σε κάψουλες και ταμπλέτες. Το σπρέι μελατονίνης όπως και τα υπογλώσσια δισκία είναι υψηλής απορρόφησης και δραστικότητας.

   Το υπογλώσσιο σπρέι Specchiasol SereNotte για την αϋπνία με μελατονίνη και πασιφλόρα προσφέρει ένα φυσικό και ξεκούραστο ύπνο. Περιέχει 1 mg μελατονίνης ανά ψεκασμό, την ενδεδειγμένη δηλαδή ποσότητα, σε συνδυασμό με 50 mg πασιφλόρα για τη μείωση του άγχους και της ανησυχίας και τη γρηγορότερη έλευση του ύπνου σύμφωνα με την EFSA (Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων) . Επιπλέον είναι σε υπογλώσσια μορφή για να απορροφάται και να δρα άμεσα. Πως χρησιμοποιείται; 1 ψεκασμός κάτω από τη γλώσσα κάθε βράδυ 15-20 λεπτά πριν τον ύπνο

Παρενέργειες και αντενδείξεις

   Η μελατονίνη είναι ασφαλής για χρήση από ενήλικες για χρονικό διάστημα μέχρι και τα 2 έτη. Να αποφεύγεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού, όπως επίσης και από τα παιδιά χωρίς ιατρική καθοδήγηση. Η μελατονίνη δεν πρέπει να λαμβάνεται από άτομα με διαταραχές πήξης, αιμορραγικά σύνδρομα, διαβήτη, υπέρταση, επιληψία, κατάθλιψη. Επίσης δεν πρέπει να συνδυάζεται με ανοσοκατασταλτικά, αντικαταθλιπτικά, υπνωτικά, αντισυλληπτικά, αντιπηκτικά και αντιυπερτασικά φάρμακα.

Βρείτε στο vita4you.gr σκευάσματα με μελατονίνη για την αϋπνία.