Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για το μεταβολισμό του ασβεστίου, του φωσφόρου καθώς επίσης και για δυνατά και υγιή οστά. Υπάρχει φυσικά σε διάφορες τροφές, όπως τα λιπαρά ψάρια, το μουρουνέλαιο, τα αυγά, τα ενισχυμένα με βιταμίνες γάλα και δημητριακά. Όμως η πρόσληψη της βιταμίνης D από τις τροφές δεν είναι αρκετή αφού για να μετατραπεί σε ενεργό μορφή χρειάζεται την έκθεση του δέρματος στον ήλιο.

  Η βιταμίνη D λοιπόν είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών αλλά οι τελευταίες επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι προστατεύει το καρδιαγγειακό σύστημα. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο ισχαιμικής καρδιοπάθειας, εμφράγματος αλλά και πρόωρου θανάτου. Πιο συγκεκριμένα όσο χαμηλότερη είναι η βιταμίνη D στο σώμα τόσο υψηλότερος είναι ο κίνδυνος εμφάνισης νοσηρότητας και θνητότητας από καρδιαγγειακά προβλήματα, σε ποσοστά που κυμαίνονται από 40-80%.

   Επίσης οι μεταβολίτες της βιταμίνης D φαίνεται ότι σχετίζονται με την παθογένεση της αθηροσκλήρωσης, το σχηματισμό ανευρύσματος και άλλα φλεγμονώδη αγγειακά νοσήματα, ενώ η έλλειψη της σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο αρτηριακής απόφραξης. Επίσης, η έλλειψη της βιταμίνης D φαίνεται ότι οδηγεί σε αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Σε ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια η επάρκεια της πρόσληψης βιταμίνης D κάνει τη καρδιά να λειτουργεί πιο αποδοτικά και να παροχετεύει πιο αποτελεσματικό το αίμα στο σώμα.

   Η βιταμίνη D είναι απαραίτητο να λαμβάνεται καθημερινά για τη προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος, σε συνδιασμό με ωμέγα 3 λιπαρά οξέα. Συστήνεται να ελέγχονται τα επίπεδα βιταμίνης D στο σώμα και να διορθώνεται τυχόν έλλειψη.

Βρείτε στο vita4you.gr συμπληρώματα διατροφής με βιταμίνη D.