Η γεροντική άνοια και η νόσος Alzheimer αποτελούν πολύ συχνές νοητικές διαταραχές που επηρεάζουν όχι μόνο τη μνήμη και τη σκέψη αλλά και την ποιότητα ζωής των ατόμων και των οικογενειών τους.

   Η συχνότητα εμφάνισης νοητικών παθήσεων, όπως έχει φανεί από διάφορες μελέτες πως έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Πολλές οι ομοιότητες και οι διαφορές ανάμεσα στις καταστάσεις που αφορούν την νοητική υγεία γι’ αυτό και θα καταρρίψουμε ορισμένους μύθους.

Η άνοια και η νόσος Alzheimerαποτελούν το ίδιο πράγμα;

Μύθος! Παρόλο που καθημερινά αναφερόμαστε με αυτόν τον όρο για να ορίσουμε την έκπτωση της νοητικής λειτουργίας, παρόλα αυτά ο όρος άνοια αποτελεί έναν σχετικά γενικό όρο. Έχουν διευκρινιστεί πολλά είδη άνοιας, μεταξύ αυτών και η νόσος Alzheimer που έχει τη μεγαλύτερη συχνότητα, κυρίως σε άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών.

Η απώλεια μνήμης είναι κάτι φυσιολογικό;

Αλήθεια! Η μνήμη και οι μηχανισμοί που τη διέπουν αποτελούν ένα από τα πιο περίπλοκα αντικείμενα μελέτης. Η ικανότητα απομνημόνευσης αλλά και η μνήμη, τόσο η  βραχυπρόθεσμη όσο και η μακροπρόθεσμη, φυσιολογικά  μειώνονται με το γήρας. Σε περιπτώσεις με απλή μορφής άνοιας ή μερική απώλεια μνήμης, δεν επηρεάζεται σημαντικά η ποιότητα ζωής, ωστόσο σε προχωρημένες καταστάσεις μπορεί το άτομο να μην είναι πλέον σε θέση να αυτοεξυπηρετηθεί.

Η άνοια δεν μπορεί να προληφθεί.

Μύθος! Παρόλο που υπάρχει μια φυσιολογική έκπτωση των νοητικών λειτουργιών με το γήρας, υπάρχουν πολλοί τροποποιήσιμοι παράγοντες που μπορούν να μειώσουν σημαντικά την εμφάνιση άνοιας. Πιο σημαντικοί φαίνεται να είναι οι παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου όπως η υπέρταση, ο διαβήτης, η παχυσαρκία, το κάπνισμα και η υπερχοληστερολαιμία. Επιπλέον η υιοθέτηση υγιεινής διατροφής καθώς και η πνευματική και σωματική εκγρήγορση φαίνεται πως μπορούν να προστατεύσουν από την εμφάνιση άνοιας ή να την εμφανίσουν σε πιο ήπια μορφή.

Μπορούμε με συμπληρώματα διατροφής να ενισχύσουμε τη μνήμη και τις εγκεφαλικές λειτουργίες.

Αλήθεια! Η εγκεφαλική λειτουργία εξαρτάται από την υγεία του νευρικού και αγγειακού συστήματος του εγκεφάλου. Στοιχεία της διατροφής όπως το ginkgobiloba, φωσφολιπίδια όπως η φωσφατιδυλοχολίνη και η φωσφατιδυλοσερίνη, αντιοξειδωτικές ενώσεις, το bacopa και διάφορα αμινοξέα βοηθούν στην καλή νευρική λειτουργία, προστατεύουν τα νευρικά κύτταρα από οξειδωτικό stress, βελτιώνουν την οξυγόνωση των κυττάρων και αιμάτωση των αγγείων στον εγκέφαλο  ενώ βοηθούν και στην παραγωγή νευροδιαβιβαστών.

   Στο Vita4you μπορείτε να βρείτε μεγάλη γκάμα συμπληρωμάτων διατροφής για δυνατή σκέψη, μνήμη και εγκεφαλική λειτουργία.