Λάδι καρύδας: 7 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε!

2 Σχόλια

Υπάρχουν πολύ λίγες τροφές που μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ως superfoods και ένα από αυτό αυτά σίγουρα είναι και το coconut oil, το γνωστό σε όλους λάδι ινδικής καρύδας. Έχει ξεκάθαρα πολλαπλά οφέλη για την υγεία του ανθρώπου, κυρίως λόγω του μοναδικού συνδυασμού λιπαρών οξέων. Μερικά από αυτά τα οφέλη είναι:

  • Καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία
  • Απώλεια λίπους στην περιοχή της κοιλιάς
  • Αύξηση του βασικού μεταβολισμού

Σας παρουσιάζουμε τα 7 κυριότερα οφέλη για την υγεία που έχει το virgin coconut oil σε μορφή συμπληρώματος διατροφής και όχι μόνο, μετά από επιστημονικές έρευνες σε ανθρώπους.

1) To Coconut oil μπορεί να βοηθήσει τη καύση του λίπους.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα πλέον στο δυτικό κόσμο είναι το θέμα της παχυσαρκίας. Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι η παχυσαρκία είναι καθαρά θέμα θερμίδων που καταναλώνουμε. Άλλοι, ανάμεσά τους και η Healthia, πιστεύουν ακράδαντα πως είναι και θέμα ποιότητας και προέλευσης των θερμίδων. Από αυτή την άποψη μια θερμίδα δεν είναι απλά μια θερμίδα! Έτσι λοιπόν δεν είναι όλα τα λιπαρά ίδια.

 Τα MCT ή αλλιώς τριγλυκερίδια μέσης αλύσου στο Coconut oil αυξάνουν την ενεργειακή δαπάνη σε σχέση με τον ίδιο αριθμό θερμίδων από λίπη μακρύτερης αλύσου. Σε μια μελέτη επιβεβαιώθηκε ότι 15 έως 30 γραμμάρια MCT την ημέρα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής ενεργειακής δαπάνης κατά 5% σε 24 ώρες. Κατά μέσο όρο το ποσό αυτό ανήλθε στις 120 θερμίδες!

2) Το λάδι καρύδας περιέχει ένα μοναδικό συνδυασμό από λιπαρά οξέα με μοναδικές ιδιότητες.

Καθώς περιέχει κορεσμένα λιπαρά, το λάδι καρύδας είχε κατηγορηθεί έντονα στο παρελθόν. Στην πραγματικότητα, είναι μια από τις πιο πλούσιες πηγές κορεσμένων λιπαρών που γνωρίζουμε, με πάνω από 90% των λιπαρών οξέων να είναι κορεσμένα. Νέα στοιχεία δείχνουν πως τα κορεσμένα λιπαρά είναι ακίνδυνα. Πολλές μελέτες που περιλαμβάνουν δείγμα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων αποδεικνύουν ότι όλη η ιστορία των κορεσμένων λιπαρών και των «βουλωμένων αρτηριών» είναι απλά ένας μύθος.

Πέραν τούτου, το λάδι καρύδας δεν περιέχει τα κλασσικά κορεσμένα λιπαρά που συναντάμε σε κόκκινο κρέας, τυριά κτλ. Περιέχει τα τριγλυκερίδια μέσης αλύσου (MCT) τα οποία είναι λιπαρά οξέα μεσαίου μήκους. Τα περισσότερα λιπαρά οξέα στη διατροφή ενός μέσου Έλληνα είναι μακριάς αλύσου. Τα λιπαρά μεσαίας αλύσου μεταβολίζονται διαφορετικά. Από την πεπτική οδό πηγαίνουν κατευθείαν στο συκώτι όπου μετατρέπονται σε κετόνες ή χρησιμοποιούνται άμεσα ως ενέργεια.

3) Το λάδι καρύδας προστατεύει τα μαλλιά από φθορές και καταστροφή της τρίχας, ενυδατώνει βαθιά το δέρμα και λειτουργεί ως αντηλιακό.

Πέρα από τη διατροφή το λάδι καρύδας χρησιμοποιείται ευρέως και στην κοσμετολογία τόσο για την περιποίηση του δέρματος όσο και των μαλλιών. Μελέτες σε άτομα που παρουσιάζουν ξηροδερμία δείχνουν ότι το λάδι καρύδας βελτιώνει το λιπιδαιμικό προφίλ και τα επίπεδα ενυδάτωσης στο δέρμα. Επίσης, λειτουργεί προστατευτικά απέναντι στη φθορά και την καταστροφή των μαλλιών. Μία άλλη μελέτη δείχνει την επίδραση του coconut oil ως αντηλιακό, μπλοκάροντας περί το 20% της υπεριώδους ακτινοβολίας!

Το λάδι καρύδας χρησιμεύει και για «μπουκώματα» όπου το χρησιμοποιούμε ως στοματικό διάλυμα. Συμβάλλει έτσι στη βελτίωση της στοματικής υγιεινής, σκοτώνει τα βλαβερά βακτήρια και αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την τη δυσάρεστη αναπνοή.

4) Λαοί που τρώνε σε καθημερινή βάση λάδι καρύδας είναι από τους υγιέστερους στον πλανήτη. 

Στις μέρες μας, η ινδική καρύδα καταναλώνεται ευρέως από κόσμο που σε γενικές γραμμές προσέχει τη διατροφή του. Στον δυτικό πολιτισμό δε, η ινδική καρύδα θεωρείται «εξωτικό» φρούτο. Πάρα ταύτα σε πάρα πολλές γωνιές του πλανήτη η ινδική καρύδα βρίσκεται καθημερινά στη διατροφή των λαών εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Το καλύτερο παράδειγμα είναι οι κάτοικοι του αποκομμένου νησιού Τοκελάου στο νότιο Ειρηνικό. Το 60% των θερμίδων που καταναλώνουν καθημερινά στη διατροφή τους είναι από την ινδική καρύδα, κατατάσσοντάς τους στην κορυφή της κατά κεφαλήν κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών στον πλανήτη. Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο για καρδιοπάθεια στο συγκεκριμένο λαό, ο οποίος σε γενικές γραμμές έχει άριστη υγεία.

5) Το λαυρικό οξύ στο λάδι καρύδας μπορεί να δράσει ενάντια σε βακτήρια, ιούς και παθογόνους μύκητες.

Το λαυρικό οξύ αποτελεί σχεδόν το 50% του λίπους που περιέχει το λάδι καρύδας. Όταν το λάδι καρύδας διασπάται ενζυματικά, δημιουργείται ένα μονογλυκερίδιο που ονομάζεται μονολαυρίνη. Τόσο το λαυρικό οξύ όσο και η μονολαυρίνη μπορούν να δράσουν ενάντια σε παθογόνους ιούς, μύκητες και βακτήρια. Οι συγκεκριμένες ουσίες φαίνεται πως δρουν επίσης κατά του μύκητα Candida Albicans που προκαλεί καντιντίαση καθώς κατά του Staphylococcus Aureus.

6) Το λάδι καρύδας καταπολεμά τις λιγούρες και το αίσθημα της πείνας, και ως αποτέλεσμα τρώμε λιγότερο!

  Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το λάδι καρύδας μειώνει το αίσθημα της πείνας. Είναι ο ιδανικός σύμμαχος στην προσπάθεια για δίαιτα και απώλεια βάρους. Οι κετόνες έχουν την ιδιότητα να μειώνουν την όρεξη, πράγμα που πιθανώς να συνδέεται με τον τρόπο που τα λιπαρά οξέα μεταβολίζονται. Σε μια μελέτη 6 υγιή άτομα έλαβαν διάφορες ποσότητες τριγκυκεριδίων μεσαίας και μακράς αλύσου. Τα άτομα που έλαβαν τριγλυκερίδια μεσαίας αλύσου έφαγαν κατά μέσο όρο 265 θερμίδες λιγότερο την ημέρα!

  Μια άλλη μελέτη σε 14 υγιή άτομα έδειξε πως αυτοί που έλαβαν τα περισσότερα MCTs με το πρωινό τους κατανάλωσαν πολύ λιγότερες θερμίδες στο μεσημεριανό φαγητό τους. Οι μελέτες αυτές έγιναν για μικρό χρονικό διάστημα. Εάν η συγκεκριμένη επίδραση διαρκέσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, θα υπήρχε σημαντικό αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα στο βάρος και στο δείκτη μάζας σώματος του ανθρώπου.

7) Το λάδι καρύδας βοηθάει στην απώλεια λίπους, ειδικά στην κοιλιακή χώρα.

  Δεδομένου ότι το λάδι καρύδας μειώνει την όρεξη και αυξάνει την καύση λίπους, είναι δεδομένο ότι βοηθά στην προσπάθεια απώλειας βάρους. Το λάδι καρύδας είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στη μείωση του σπλαχνικού λίπους, αυτού δηλαδή που είναι γύρω από τα όργανα στην κοιλιακή χώρα που είναι και το πιο επικίνδυνο. Το συγκεκριμένο λίπος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με πάρα πολλές παθήσεις στο δυτικό κόσμο. Η περιφέρεια της μέσης είναι ένας βασικός δείκτης του κοιλιακού λίπους και εύκολα μετριέται.

  Μελέτη σε 40 γυναίκες με παχυσαρκία στην κοιλιακή χώρα έδειξε πως καταναλώνοντας 30ml λάδι καρύδας την ημέρα για 12 εβδομάδες, είχε ως αποτέλεσμα σημαντική μείωση του δείκτη μάζας σώματος (BMI) καθώς και της περιφέρειας της μέσης. Μια άλλη μελέτη σε 20 παχύσαρκους άνδρες έδειξε πως η κατανάλωση 30ml ημερησίως για 4 εβδομάδες είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά μέσο όρο 2.86 πόντους στην περιφέρεια μέσης. Εκ πρώτης όψεως το νούμερο δεν είναι μεγάλο, πρέπει όμως να σημειωθεί πως καμία άλλη αλλαγή δεν έγινε στην καθημερινότητα του control group. Ούτε άλλαξαν τη διατροφή τους, ούτε μείωσαν τις θερμίδες που έτρωγαν, ούτε ασκήθηκαν!

  Το λάδι καρύδας λόγω όλων των παραπάνω πλεονεκτημάτων που συγκεντρώνει, πλέον κυκλοφορεί και ως συμπλήρωμα διατροφής, σε υψηλότερη συγκέντρωση. Βρείτε το από τη Healthia εδώ!

2 Σχόλια
  • Avatar

    RozaCrons

    Απάντηση

    Great post!

    • Πελαγία Δαμιανού

      Πελαγία Δαμιανού

      Thank you very much!

Αφήστε Σχόλιο