Υπάρχουν πολύ λίγες τροφές που μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ως superfoods και ένα από αυτό αυτά σίγουρα είναι και το coconut oil, το γνωστό σε όλους λάδι ινδικής καρύδας. Έχει ξεκάθαρα πολλαπλά οφέλη για την υγεία του ανθρώπου, κυρίως λόγω του μοναδικού συνδυασμού λιπαρών οξέων. Μερικά από αυτά τα οφέλη είναι:

  • Καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία
  • Απώλεια λίπους στην περιοχή της κοιλιάς
  • Αύξηση του βασικού μεταβολισμού

  Σας παρουσιάζουμε τα 10 κυριότερα οφέλη για την υγεία που έχει το virgin coconut oil σε μορφή συμπληρώματος διατροφής και όχι μόνο, μετά από επιστημονικές έρευνες σε ανθρώπους.

1) To Coconut oil μπορεί να σας βοηθήσει να κάψετε περισσότερο λίπος αυξάνοντας το μεταβολισμό σας και τις συνολικές θερμίδες που καίτε.

  Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα πλέον στο δυτικό κόσμο είναι το θέμα της παχυσαρκίας. Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι η παχυσαρκία είναι καθαρά θέμα θερμίδων που καταναλώνουμε. Άλλοι, ανάμεσά τους και η Healthia, πιστεύουν ακράδαντα πως είναι και θέμα ποιότητας και προέλευσης των θερμίδων. Από αυτή την άποψη μια θερμίδα δεν είναι απλά μια θερμίδα! Έτσι λοιπόν δεν είναι όλα τα λιπαρά ίδια.

  Τα MCT ή αλλιώς τριγλυκερίδια μέσης αλύσου στο Coconut oil αυξάνουν την ενεργειακή δαπάνη σε σχέση με τον ίδιο αριθμό θερμίδων από λίπη μακρύτερης αλύσου. Σε μια μελέτη επιβεβαιώθηκε ότι 15 έως 30 γραμμάρια MCT την ημέρα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής ενεργειακής δαπάνης κατά 5% σε 24 ώρες. Κατά μέσο όρο το ποσό αυτό ανήλθε στις 120 θερμίδες!

2) Τα λιπαρά οξέα στο λάδι καρύδας μετατρέπονται σε κετόνες, οι οποίες ενδέχεται να μειώσουν τις κρίσεις επιληψίας.

  Οι κετονικές δίαιτες (πολύ υψηλά λιπαρά, πολύ χαμηλοί υδατάνθρακες) εξετάζονται στις μέρες μας για την αντιμετώπιση διαφόρων δυσλειτουργιών. Οι δίαιτες αυτού του τύπου είναι η καλύτερη μέθοδος αντιμετώπισης σε επιληπτικά παιδιά που έχουν αντίσταση στην κλασσική φαρμακευτική αγωγή.

  Η δίαιτα αυτή περιλαμβάνει την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων λίπους και πολύ λίγων υδατανθράκων, πράγμα που οδηγεί σε μεγάλη συγκέντρωση από κετόνες στο σώμα. Τα MCT του Coconut oil μεταφέρονται στο συκώτι όπου μετατρέπονται σε κετόνες, επιτρέποντας έτσι την κατανάλωση λίγο περισσότερων υδατανθράκων στη διατροφή των επιληπτικών ασθενών.

3) Τα λιπαρά οξέα στο λάδι καρύδας ενδέχεται να βελτιώσουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες σε ασθενείς με Alzheimer.

  Η βασικότερη αιτία άνοιας παγκοσμίως που εμφανίζεται σε άτομα 3ης ηλικίας σχετίζεται με τη νόσο του Alzheimer. Σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου σε ασθενείς με Alzheimer εμφανίζεται μειωμένη ικανότητα χρήσης της γλυκόζης για ενέργεια. Οι κετόνες αποδεδειγμένα μπορούν να τροφοδοτήσουν με ενέργεια τον εγκέφαλο και οι ερευνητές πιθανολογούν πως μπορούν να αποτελέσουν (οι κετόνες) εναλλακτική πηγή ενέργειας για τα συγκεκριμένα δυσλειτουργικά κύτταρα και να μειώσουν τα συμπτώματα της νόσου Alzheimer.

  Σε μια έρευνα του 2006, η κατανάλωση MCT οδήγησε σε άμεση βελτίωση των εγκεφαλικών λειτουργιών σε ασθενείς με ελαφριά μορφή Alzheimer. Καθώς και άλλες μελέτες υποστηρίζουν τα ίδια αποτελέσματα για τα MCT, πλέον εξετάζεται πολύ σοβαρά η δυνητική χρήση τους ως μια επιπλέον μέθοδος αντιμετώπισης της νόσου.

4) Το λάδι καρύδας περιέχει ένα μοναδικό συνδυασμό από λιπαρά οξέα που έχουν φαρμακευτικές ιδιότητες.

  Καθώς περιέχει κορεσμένα λιπαρά, το λάδι καρύδας είχε κατηγορηθεί έντονα στο παρελθόν. Στην πραγματικότητα, είναι μια από τις πιο πλούσιες πηγές κορεσμένων λιπαρών που γνωρίζουμε, με πάνω από 90% των λιπαρών οξέων να είναι κορεσμένα. Νέα στοιχεία δείχνουν πως τα κορεσμένα λιπαρά είναι ακίνδυνα. Πολλές μελέτες που περιλαμβάνουν δείγμα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων αποδεικνύουν ότι όλη η ιστορία των κορεσμένων λιπαρών και των «βουλωμένων αρτηριών» είναι απλά ένας μύθος.

  Πέραν τούτου, το λάδι καρύδας δεν περιέχει τα κλασσικά κορεσμένα λιπαρά που συναντάμε σε κόκκινο κρέας, τυριά κτλ. Περιέχει τα τριγλυκερίδια μέσης αλύσου (MCT) τα οποία είναι λιπαρά οξέα μεσαίου μήκους. Τα περισσότερα λιπαρά οξέα στη διατροφή ενός μέσου Έλληνα είναι μακριάς αλύσου. Τα λιπαρά μεσαίας αλύσου μεταβολίζονται διαφορετικά. Από την πεπτική οδό πηγαίνουν κατευθείαν στο συκώτι όπου μετατρέπονται σε κετόνες ή χρησιμοποιούνται άμεσα ως ενέργεια, πράγμα που έχει θεραπευτική επίδραση σε δυσλειτουργίες όπως το Αλτσχάϊμερ και η επιληψία.

5) Το λάδι καρύδας προστατεύει τα μαλλιά από φθορές και καταστροφή της τρίχας, ενυδατώνει βαθιά το δέρμα και λειτουργεί ως αντηλιακό.

  Πέρα από τη διατροφή το λάδι καρύδας χρησιμοποιείται ευρέως και στην κοσμετολογία τόσο για την περιποίηση του δέρματος όσο και των μαλλιών. Μελέτες σε άτομα που παρουσιάζουν ξηροδερμία δείχνουν ότι το λάδι καρύδας βελτιώνει το λιπιδαιμικό προφίλ και τα επίπεδα ενυδάτωσης στο δέρμα. Επίσης, λειτουργεί προστατευτικά απέναντι στη φθορά και την καταστροφή των μαλλιών. Μία άλλη μελέτη δείχνει την επίδραση του coconut oil ως αντηλιακό, μπλοκάροντας περί το 20% της υπεριώδους ακτινοβολίας!

  Το λάδι καρύδας χρησιμεύει και για «μπουκώματα» όπου το χρησιμοποιούμε ως στοματικό διάλυμα. Συμβάλλει έτσι στη βελτίωση της στοματικής υγιεινής, σκοτώνει τα βλαβερά βακτήρια και αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την τη δυσάρεστη αναπνοή.

6) Λαοί που τρώνε σε καθημερινή βάση λάδι καρύδας είναι από τους υγιέστερους στον πλανήτη. 

  Στις μέρες μας, η ινδική καρύδα καταναλώνεται ευρέως από κόσμο που σε γενικές γραμμές προσέχει τη διατροφή του. Στον δυτικό πολιτισμό δε, η ινδική καρύδα θεωρείται «εξωτικό» φρούτο. Πάρα ταύτα σε πάρα πολλές γωνιές του πλανήτη η ινδική καρύδα βρίσκεται καθημερινά στη διατροφή των λαών εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Το καλύτερο παράδειγμα είναι οι κάτοικοι του αποκομμένου νησιού Τοκελάου στο νότιο Ειρηνικό. Το 60% των θερμίδων που καταναλώνουν καθημερινά στη διατροφή τους είναι από την ινδική καρύδα, κατατάσσοντάς τους στην κορυφή της κατά κεφαλήν κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών στον πλανήτη. Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο για καρδιοπάθεια στο συγκεκριμένο λαό, ο οποίος σε γενικές γραμμές έχει άριστη υγεία.

7) Το λαυρικό οξύ στο λάδι καρύδας μπορεί να σκοτώσει βακτήρια, ιούς και παθογόνους μύκητες θωρακίζοντας την υγεία από μολύνσεις.  

  Το λαυρικό οξύ αποτελεί σχεδόν το 50% του λίπους που περιέχει το λάδι καρύδας. Όταν το λάδι καρύδας διασπάται ενζυματικά, δημιουργείται ένα μονογλυκερίδιο που ονομάζεται μονολαυρίνη. Τόσο το λαυρικό οξύ όσο και η μονολαυρίνη μπορούν να εξουδετερώσουν παθογόνους ιούς, μύκητες και βακτήρια. Οι συγκεκριμένες ουσίες φαίνεται πως μπορούν να εξολοθρεύσουν τον μύκητα Candida Albicans που προκαλεί καντιντίαση καθώς και τον πολύ επικίνδυνο παθογόνο σταφυλόκοκκο Staphylococcus Aureus.

8) Το λάδι καρύδας καταπολεμά τις λιγούρες και το αίσθημα της πείνας, και ως αποτέλεσμα τρώμε λιγότερο!

  Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το λάδι καρύδας μειώνει το αίσθημα της πείνας. Είναι ο ιδανικός σύμμαχος στην προσπάθεια για δίαιτα και απώλεια βάρους. Οι κετόνες έχουν την ιδιότητα να μειώνουν την όρεξη, πράγμα που πιθανώς να συνδέεται με τον τρόπο που τα λιπαρά οξέα μεταβολίζονται. Σε μια μελέτη 6 υγιή άτομα έλαβαν διάφορες ποσότητες τριγκυκεριδίων μεσαίας και μακράς αλύσου. Τα άτομα που έλαβαν τριγλυκερίδια μεσαίας αλύσου έφαγαν κατά μέσο όρο 265 θερμίδες λιγότερο την ημέρα!

  Μια άλλη μελέτη σε 14 υγιή άτομα έδειξε πως αυτοί που έλαβαν τα περισσότερα MCTs με το πρωινό τους κατανάλωσαν πολύ λιγότερες θερμίδες στο μεσημεριανό φαγητό τους. Οι μελέτες αυτές έγιναν για μικρό χρονικό διάστημα. Εάν η συγκεκριμένη επίδραση διαρκέσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, θα υπήρχε σημαντικό αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα στο βάρος και στο δείκτη μάζας σώματος του ανθρώπου.

9) Το λάδι καρύδας ενδέχεται να βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα και κατ’ επέκταση να μειωθούν οι πιθανότητες για καρδιακές παθήσεις.

  Το λάδι καρύδας περιέχει κορεσμένα λιπαρά τα οποία όμως δεν αλλοιώνουν το λιπιδαιμικό προφίλ, αντίθετα το βελτιώνουν. Συγκεκριμένα, ανεβάζουν την καλή HDL χοληστερίνη. Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 40 γυναίκες, το λάδι καρύδας μείωσε την κακή χοληστερίνη (LDL) και τη συνολική χοληστερίνη ανεβάζοντας το HDL, σε σύγκριση με το σογιέλαιο. Υπάρχουν ακόμη μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε ποντίκια που έδωσαν περίπου τα ίδια αποτελέσματα. Μακροπρόθεσμα, τέτοιες βελτιώσεις στους παράγοντες ρίσκου του καρδιαγγειακού συστήματος θεωρητικά ενδέχεται να μειώσουν και τις πιθανότητες για βλάβες σε αυτό.

10) Το λάδι καρύδας βοηθάει στην απώλεια λίπους, ειδικά στην κοιλιακή χώρα.

  Δεδομένου ότι το λάδι καρύδας μειώνει την όρεξη και αυξάνει την καύση λίπους, είναι δεδομένο ότι βοηθά στην προσπάθεια απώλειας βάρους. Το λάδι καρύδας είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στη μείωση του σπλαχνικού λίπους, αυτού δηλαδή που είναι γύρω από τα όργανα στην κοιλιακή χώρα που είναι και το πιο επικίνδυνο. Το συγκεκριμένο λίπος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με πάρα πολλές παθήσεις στο δυτικό κόσμο. Η περιφέρεια της μέσης είναι ένας βασικός δείκτης του κοιλιακού λίπους και εύκολα μετριέται.

  Μελέτη σε 40 γυναίκες με παχυσαρκία στην κοιλιακή χώρα έδειξε πως καταναλώνοντας 30ml λάδι καρύδας την ημέρα για 12 εβδομάδες, είχε ως αποτέλεσμα σημαντική μείωση του δείκτη μάζας σώματος (BMI) καθώς και της περιφέρειας της μέσης. Μια άλλη μελέτη σε 20 παχύσαρκους άνδρες έδειξε πως η κατανάλωση 30ml ημερησίως για 4 εβδομάδες είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά μέσο όρο 2.86 πόντους στην περιφέρεια μέσης. Εκ πρώτης όψεως το νούμερο δεν είναι μεγάλο, πρέπει όμως να σημειωθεί πως καμία άλλη αλλαγή δεν έγινε στην καθημερινότητα του control group. Ούτε άλλαξαν τη διατροφή τους, ούτε μείωσαν τις θερμίδες που έτρωγαν, ούτε ασκήθηκαν!

  Το λάδι καρύδας λόγω όλων των παραπάνω πλεονεκτημάτων που συγκεντρώνει, πλέον κυκλοφορεί και ως συμπλήρωμα διατροφής, σε υψηλότερη συγκέντρωση. Βρείτε το από τη Healthia εδώ!