phone
Phone Orders & Customer Service:  2310.444.422
contact us
Shopping Cart
cart
Cart empty
 x 

You have 0 procucts in cart

Error
  • JUser: :_load: Unable to load user with ID: 7875

Αρτηριακή υπέρταση: αντιμετωπίστε τη φυσικά!

Friday, 16 May 2014 14:39 Written by 

Η αρτηριακή υπέρταση είναι ένας από τους κυριότερους παράγοντες κινδύνου για στεφανιαία νόσο, εγκεφαλικό επεισόδιο, αλλά και για βλάβες στην καρδιά και τα νεφρά.  Πρόκειται για μια επιδημία της εποχής μας αφού 4 στους 10 Έλληνες έχουν αυξημένη πίεση.  Τα φυσιολογικά όρια της αρτηριακής πίεσης είναι τα 120 mmHg για τη διαστολική και τα 80 mmHg για τη συστολική.

Eκτός από τα «κλασικά» φάρμακα, υπάρχουν πληθώρα βοτάνων και διατροφικών συστατικών που μπορούν να αποδειχτούν εξαιρετικά βοηθητικά τόσο για την πρόληψη της υπέρτασης, όταν αυτή βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, όσο και για την αντιμετώπισή της.

Τα αποτελεσματικότερα βότανα είναι:

Ο κράταιγος (hawthorn): βοηθά στην αντιμετώπιση της υπέρτασης και της ταχυπαλμίας και δρα καρδιοτονωτικά.  

Το φύλλο ελιάς: δρα αντιυπερτασικά και ανακουφίζει από τα συμπτώματα της υψηλής πίεσης, όπως είναι οι πονοκέφαλοι και οι ίλιγγοι. 

Ο κρόκος (saffran): τονώνει την κυκλοφορία του αίματος, προκαλεί διούρηση, μειώνει την υψηλή πίεση καθώς και τη χοληστερίνη. Επίσης, έχει αντιθρομβωτική δράση. Είναι κατάλληλος για τους υπερτασικούς που ταλαιπωρούνται από προβλήματα στο συκώτι και στο μεταβολισμό του λίπους (π.χ. έχουν υψηλή χοληστερίνη). 

Το Αγιουβερδικό βότανο Arjuna: ενισχύει τη κυκλοφορία του αίματος και του καρδιακού μυ και ασκεί διουρητική δράση.


Η διατροφή αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την φυσιολογική πίεση και για την καρδιαγγειακή υγεία γενικότερα. Οι τροφές που βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης είναι:

Tο σκόρδο: έχει αντιυπερτασική δράση, επειδή επιτρέπει τη διαστολή των αγγείων και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος στις αρτηρίες. Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι όταν λαμβάνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα (3-4 μήνες), εκτός του ότι μειώνει την πίεση του αίματος, ελαττώνει και την υψηλή χοληστερίνη. Περιέχει μια ουσία, την αλισίνη, η οποία δρα στο ενδοθήλιο του αγγείου εξομαλύνοντας τη λειτουργία του.
Τα φρούτα (π.χ. καρπούζι, πεπόνι, πορτοκάλια, μπανάνες, κεράσια, μούσμουλα, ροδάκινα, βερίκοκα), τα λαχανικά, τα μυρωδικά (π.χ. κάρδαμο, ρόκα, σέλινο, μαϊντανό), οι πατάτες, το ρύζι, τα δημητριακά και τα όσπρια είναι πλούσιες πηγές καλίου,  βιταμίνης C και φολικού οξέος τα οποία βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του ενδοθηλίου, στη μείωση της ομοκυστεϊνης και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Τα λιπαρά ψάρια και ο λιναρόσπορος πλούσιες πηγές ωμέγα 3 λιπαρών οξέων και όταν καταναλώνονται συστηματικά μειώνουν σημαντικά την αρτηριακή πίεση, δημιουργώντας μια ασπίδα προστασίας για το καρδιαγγειακό σύστημα.

Επιπλέον η συμπληρωματική χορήγηση συνεζύμου Q10 (ουμπικινόλης), κουκουτσιού από σταφύλι (Grapeseed) και αργινίνης είναι πολύ αποτελεσματική για τους υπερτασικούς ασθενείς.


Η άναλος και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά μεσογειακή διατροφή, η διατήρηση του σωματικού βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα, η σωματική δραστηριότητα, η αποφυγή του στρες και συνηθειών όπως το κάπνισμα και το αλκοόλ είναι τα σημεία κλειδιά για μια φυσιολογική πίεση εφόρου ζωής.

 

Δασκάλου Έφη

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Ομάδα Vita4you

Υποστήριξη Vita4you
Αφήστε το μήνυμα σας και θα σας απαντήσουμε το ταχύτερο δυνατό.
Είσαι ο/η *
Παρακαλώ γράψε το όνομα σου
Παρακαλώ γράψε το e-mail σου