phone
Phone Orders & Customer Service:  2310.444.422
contact us
Shopping Cart
cart
Cart empty
 x 

You have 0 procucts in cart

Πώς να μάθετε το παιδί σας να τρώει φρούτα και λαχανικά

Tuesday, 29 September 2015 16:56 Written by  Ηρώ Γουνιτσιώτη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

kids

   

    Μια από τις πιο δύσκολες διατροφικές συνήθειες για ένα παιδί, είναι να εντάξει στη διατροφή του τα φρούτα και τα λαχανικά. Η αγάπη για τη γλυκιά γεύση είναι μια αίσθηση που όλοι οι άνθρωποι έχουν ιδιαίτερα αναπτυγμένη κατά την παιδική ηλικία. Η πλειοψηφία των φρούτων και των λαχανικών, ωστόσο, έχει κάθε άλλο παρά γλυκιά γεύση, κάνοντας τα παιδιά να αποφεύγουν την κατανάλωσή τους. Για μια ισορροπημένη διατροφή και σωστή ανάπτυξη απαιτείται η καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον 2-3 μερίδες φρούτων και 4-5 μερίδες λαχανικών. Πως όμως θα μάθουμε στα παιδιά να αγαπούν τα φρούτα και τα λαχανικά;

   Στην περίπτωση της διατροφής, δεν είναι τυχαία η λαϊκή ρήση, πως "ότι βλέπει κανείς κάνει". Τα παιδιά έχουν την τάση να μιμούνται έντονα τις συνήθειες των μεγάλων, και κυρίως αυτές που τα βολεύουν. Γι’ αυτόν το λόγο εάν θέλετε για αρχή, το παιδί να αγαπήσει τα φρούτα και τα λαχανικά, ξεκινήστε εσείς οι ίδιοι να τα καταναλώνετε συστηματικά και παρουσία τους. Με αυτόν τον τρόπο θα εξοικειώνονται και θα μάθουν πως είναι απαραίτητη η κατανάλωσή τους για να είναι υγιή. Πρέπει, ωστόσο, να είστε διατεθειμένοι να κάνετε αρκετή υπομονή, καθώς τα παιδιά χρειάζεται να τους προτείνουμε πολλές φορές κάτι μέχρι να το υιοθετήσουν.

   Μια καλή ιδέα για να ξεκινήσει το παιδί να εξοικειώνεται με τα φρούτα και τα λαχανικά, είναι να το πάρετε μαζί σας όταν τα αγοράζετε. Οι πάγκοι των οπωρολαχανικών είναι γεμάτοι χρώμα και σχέδια που εξάπτουν τη φαντασία των μικρών παιδιών. Γίνετε δημιουργικοί και γνωρίστε τους τα φρούτα και τα λαχανικά μέσα από μια περιπετειώδη ιστορία.  

   Εάν το παιδί σας είναι πρόθυμο να δοκιμάσει κάποιο φαγητό με λαχανικά ή κάποιο φρούτο μην επιλέξετε να του δώσετε πάνω από ένα τη φορά. Αφήστε το να γευτεί μια και μόνο γεύση, ούτως ώστε σε περίπτωση που το απορρίψει, να μην τη συνδέσει και με άλλα τρόφιμα λόγω αντίδρασης. Μάθετε να δίνετε στο παιδί σας το περιθώριο της επιλογής και ρωτήστε το τι θα ήθελε να φάει! Μην υποτιμάτε την άποψη του. Εάν επιλέγει συνεχώς τα ίδια τρόφιμα, βρείτε δημιουργικούς τρόπους να του προτείνετε κάτι νέο.

   Εάν το παιδί αρνείται να καταναλώσει μαγειρεμένα φαγητά (αρακά, φασολάκια), μπορείτε με λίγη φαντασία να ζωγραφίσετε με τα λαχανικά στο πιάτο κάτι ούτως ώστε να το δελεάσετε. Ένα δέντρο από αρακά με καρπούς τα καρότα είναι ένα ευχάριστο θέαμα για ένα παιδί, που ενδεχομένως το κάνει να το καταναλώσει πιο εύκολα. Γενικά, επιλέξτε στη μαγειρική σας απλές γεύσεις χωρίς περίπλοκες συνταγές. Μια άλλη ιδέα είναι να δοκιμάσετε να σερβίρετε τα λαχανικά σαν σνακ το απόγευμα. Σε περίπτωση που το παιδί σας προτιμάει τους χυμούς, κάνετε φρέσκους φρουτοχυμούς σε αποχυμωτή με διάφορα φρούτα εποχής. Έτσι θα εξασφαλίσετε ότι θα πάρει όλες τις απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία! 

   Εάν πάλι είστε από τους τυχερούς που μπορούν να έχουν το δικό τους μπαχτσέ, τότε καλλιεργήστε/περιποιηθείτε τον με τη συμμετοχή του παιδιού σας. Ποτίστε μαζί τις ντομάτες ή να μαζέψτε μαζί μήλα από το δέντρο. Με αυτόν τον τρόπο τα φρούτα και τα λαχανικά θα πάρουν μια πιο διασκεδαστική θέση στο μυαλό του παιδιού χωρίς να το τρομάζουν!

   Μη ξεχνάτε πως οι σωστές διατροφικές βάσεις χτίζονται από μικρή ηλικία. Επιστρατεύστε λοιπόν τη φαντασία σας, με υπομονή, δίνοντας πρώτοι εσείς το καλό παράδειγμα!  

Υποστήριξη Vita4you
Αφήστε το μήνυμα σας και θα σας απαντήσουμε το ταχύτερο δυνατό.
Είσαι ο/η *
Παρακαλώ γράψε το όνομα σου
Παρακαλώ γράψε το e-mail σου