Vitanews: Η μεσογειακή διατροφή μειώνει κατά 25% τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

0 Comment

Εάν και ζούμε στη Μεσόγειο και έχουμε όλα τα αγαθά για να ακολουθήσουμε τη Μεσογειακή διατροφή, αντ’ αυτού η πλειοψηφία του κόσμου, τις τελευταίες δεκαετίες έχει υιοθετήσει το Δυτικό πρότυπο διατροφής. Η αλλαγή αυτή στη διατροφική μας συμπεριφορά, φαίνεται πως αποτελεί το σημείο κλειδί για την εξήγηση πολλών προβλημάτων υγείας και χρόνιων ασθενειών.

 

Τι είναι η Μεσογειακή διατροφή;

Ο όρος “Μεσογειακή διατροφή” επινοήθηκε από τον Άνσελ Κις, ένα φυσιολόγο, ο οποίος περιέγραφε το μοντέλο διατροφής το οποίο ακολουθούσαν οι λαοί της Μεσογείου. Το πρότυπο της Μεσογειακής διατροφής έχει ως βάση τα αμυλούχα προϊόντα ολικής άλεσης και περιλαμβάνει:

  • Άφθονη κατανάλωση φυτικών ινών μέσα από φρούτα, λαχανικά, ψωμί/δημητριακά, πατάτες, όσπρια και καρπούς.
  • Ελάχιστα επεξεργασμένα προϊόντα.
  • Μικρή – μέτρια κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων καθημερινά.
  • Ψάρια, θαλασσινά, αυγά και πουλερικά σε μικρές έως μέτριες ποσότητες σε εβδομαδιαία βάση.
  • Κόκκινο κρέας, τρόφιμα πλούσια σε λίπος και ζάχαρη λίγες φορές το μήνα.
  • Κύρια πηγή λίπους αποτελεί το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

 

Μεσογειακή διατροφή και οφέλη για την υγεία

Μέχρι σήμερα, πολλές μελέτες έχουν αναδείξει τα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής στην υγεία και στον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων καρδιαγγειακών προβλημάτων, της στεφανιαίας νόσου, του εγκεφαλικού επεισοδίου, του καρκίνου, της νόσου του Parkinson και του Alzheimer, ακόμη και στη διάρκεια και στο προσδόκιμο ζωής.

Σε μια πρόσφατη μελέτη οι επιστήμονες προσπαθώντας να ανακαλύψουν τους μοριακούς μηχανισμούς και τον τρόπο που η μεσογειακή διατροφή ασκεί όλα αυτά τα οφέλη στην υγεία, κατέγραψαν τις  διατροφικές συνήθειες 25,994 υγιών γυναικών και τις παρακολούθησαν για διάστημα 12 ετών. Επιπλέον, κατέγραψαν τα επίπεδα 40 βιοδεικτών, συμπεριλαμβανομένων των λιπιδίων, της φλεγμονής, του μεταβολισμού της γλυκόζης και των λιποπρωτεϊνών.

Μετά από αναλύσεις, κατέληξαν στο γεγονός πως τα άτομα που είχαν μέτρια έως υψηλή υιοθέτηση της Μεσογειακής διατροφής, είχαν κατά ένα τέταρτο χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών επεισοδίων κατά τη διάρκεια περιόδου παρακολούθησης 12 ετών. Όταν προσπάθησαν να δούν με ποιό τρόπο ασκούνταν αυτό το καρδιαγγειακό όφελος της Μεσογειακής διατροφής στην υγεία, διαπίστωσαν πως τα οφέλη της πιθανότατα οφείλονται στον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρά με τις οδούς φλεγμονής, τον μεταβολισμό της γλυκόζης, την αρτηριακή πίεση και την αντίσταση στην ινσουλίνη, που αποτελούν τις κύριες αιτίες πολλών χρόνιων ασθενειών.

 

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο