Τρόποι για να αυξήσουμε τη γονιμότητά μας

0 Comment

Το ακούτε να χτυπάει κάθε μέρα. Μόνο εσείς, όμως! Κάθε χτύπος του σας κάνει να αδιαφορείτε για τη σιλουέτα σας, την όποια ξεγνοιασιά έχετε στη ζωή σας, τα ξενύχτια και όλα τα παρελκόμενα που φέρνει ο ερχομός ενός παιδιού. Είναι το βιολογικό σας ρολόι που χτυπάει σα να σας ρωτάει, ‘’εσύ πότε θα γίνεις μάνα;’’ Αν απαντήσετε τώρα, είστε έτοιμη να ζήσετε το θαύμα της μητρότητας, να γίνετε μαμά! Και αυτό είναι υπέροχο! Η σωστή προετοιμασία για ένα τόσο μεγάλο γεγονός είναι απαραίτητη για να διασφαλιστούν οι καλύτερες συνθήκες για εσάς και το μωρό σας.

 

Τα ναι και το όχι για τη μέλλουσα μητέρα

Η διατροφή της μέλλουσας μητέρας πριν την εγκυμοσύνη είναι διπλά σημαντική, αφού συμβάλλει στην καλύτερη υγεία, τόσο τη δική της όσο και του μωρού που θα φέρει στον κόσμο. Τα θρεπτικά συστατικά που θα πρέπει να λαμβάνει μέσα από τη διατροφή θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της γονιμότητας, σε συνδυασμό με τα ναι και τα όχι που θα πρέπει να πει σε καλές και σε κακές συνήθειες, αντίστοιχα.

 

Ποιες τροφές και συνήθειες δημιουργούν πρόσφορο έδαφος;

Ας ξεκινήσουμε με τα Ναι, σε συνήθειες και τροφές που θα ενισχύσουν την προσπάθειά σας σε σωματικό και ψυχολογικό επίπεδο.

Πείτε ναι

  • Στις απαραίτητες εξετάσεις. Η ηλικία σίγουρα παίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση αυτή, η οποία αν υπερβαίνει το φυσιολογικό όριο απαιτεί περισσότερες εξετάσεις. Παρόλα αυτά στις αναγκαίες, που θα πρέπει να γίνουν ανεξαρτήτως ηλικίας, αφορούν πλήρη ορμονικό, αιματολογικό και θυρεοειδικό έλεγχο, τεστ ΠΑΠ, υπέρηχο και όποιες άλλες θεωρήσει ο γιατρός σας ότι είναι απαραίτητες.
  • Στη διατήρηση του βάρους στα δικά σας φυσιολογικά επίπεδα. Η εναπόθεση λίπους στην κοιλιακή χώρα σύμφωνα με μελέτες φαίνεται να μειώνουν τις πιθανότητες σύλληψης επηρεάζοντας την ωορρηξία. Το επιπλέον, αλλά και το ελλιπές σωματικό βάρος λειτουργούν αρνητικά στις περισσότερες τουλάχιστον περιπτώσεις.
  • Στην άσκηση. Και φυσικά δεν εννοούμε την έντονη σωματική δραστηριότητα, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά. Οι μεγάλες βόλτες με τα πόδια, το πιλάτες, η αερόβια άσκηση, χωρίς υπερβολές εννοείται σε όλα, προετοιμάζει το σώμα ώστε να έχει μία ομαλή κύηση, ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος στα αναπαραγωγικά όργανα, και βέβαια, βοηθάει στο να έχετε καλύτερη ψυχολογία.
  • Στη θετική σκέψη. Είναι εύλογο ότι θα υπάρξουν στιγμές που οι αρνητικές σκέψεις θα κάνουν την εμφάνισή τους. Η θετική αντιμετώπιση, η αισιοδοξία και η χαρά της προσμονής θα συμβάλλουν στην καλή ψυχολογία που βοηθάει πάντα και παντού.
  • Στη σωστή διατροφή! Φυσικά και ο ρόλος της είναι σημαντικός. Βιταμίνες μέταλλα ιχνοστοιχεία και άλλα θρεπτικά συστατικά θα δημιουργήσουν ακόμα πιο πρόσφορο έδαφος.

 

Ας δούμε ποια συστατικά θεωρούνται ιδιαίτερα απαραίτητα, τα οποία μπορείτε να λαμβάνετε μέσα από τη διατροφή ή συμπληρώματα διατροφής, πάντα με τη συμβουλή του γιατρού που σας παρακολουθεί:

Πολύτιμο το φολικό οξύ συνιστάται να το λαμβάνετε κατά τη διάρκεια της προσπάθειας σύλληψης, αφού συμβάλλει στην ενίσχυση της γονιμότητας. Τροφές που περιέχουν φολικό οξύ είναι οι φακές, τα φασόλια, τα δημητριακά, το σπανάκι, τα φρούτα, ο σολομός, το γιαούρτι, το αβοκάντο, τα φιστίκια, τα σπαράγγια, το μπρόκολο.

Το σελήνιο, αποτελεί ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και παίζει καθοριστικό ρόλο στα πρώιμα στάδια της σύλληψης. Είναι σημαντικό για την υγιή ανάπτυξη ωοθυλακίων τα οποία είναι υπεύθυνα για την παραγωγή των ωαρίων. Θα το βρείτε στα φιστίκια Βραζιλίας που περιέχουν και το μεγαλύτερο ποσοστό, στο κόκκινο κρέας, στα γαλακτοκομικά προϊόντα, στα δημητριακά, τον τόνο, τους ξηρούς καρπούς, το ψωμί ολικής αλέσεως.

Ο ψευδάργυρος, ένα από τα κορυφαία μέταλλα της γονιμότητας, είναι σημαντικός για την παραγωγή των οιστρογόνων και της προγεστερόνης, καθώς και για τη διατήρησή τους σε ισορροπημένα επίπεδα. Θα τον εντοπίσετε σε τροφές όπως το κόκκινο κρέας, τα θαλασσινά, τα όσπρια, τα ψάρια, τα πουλερικά, τα αμύγδαλα, τα καρύδια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα μανιτάρια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, (Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, Β7, Β9.Β12) είναι σημαντικές σε περιόδους στρες για την υγεία του νευρικού συστήματος και ζωτικής σημασίας για τη γονιμότητα, αφού συμβάλλουν στην ορμονική ισορροπία, την εξισορρόπηση των ορμονικών επιπέδων, στην προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες.

Η βιταμίνη C βελτιώνει τα επίπεδα των ορμονών, βοηθά στην προστασία των ωαρίων και των τοιχωμάτων της μήτρας και στην κυτταρική προστασία, χάρη στις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες. Οι καλύτερες διατροφικές πηγές της είναι τα πορτοκάλια και τα λεμόνια, το σπαράγγι, η παπάγια, οι κόκκινες πιπεριές, το κουνουπίδι, το μπρόκολο, το λάχανο, οι πατάτες, οι ντομάτες, οι φράουλες, και τα βατόμουρα.

Η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό στην παραγωγή των ορμονών του φύλου, οι οποίες στη συνέχεια επηρεάζουν την ωορρηξία και την ορμονική ισορροπία και εντοπίζεται στα αυγά, τα λιπαρά ψάρια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το μουρουνέλαιο.

Τροφές πλούσιες σε Ω3 λιπαρά οξέα όπως σολομός, σαρδέλα, τόνος, λιπαρά ψάρια δηλαδή, και ξηροί καρποί, καθώς και τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, βοηθούν πολύ στη γονιμότητα.

 

Πείτε όχι

  • Στους πολλούς υδατάνθρακες όπως πατάτες, ρύζι, ζυμαρικά και λευκό ψωμί.
  • Στην ποσότητα και συχνότητα κατανάλωσης ζωικής πρωτεΐνης όπως το κόκκινο κρέας.
  • Σε συντηρητικά, βελτιωτικά , τεχνητά συντηρητικά, τη ζάχαρη και επεξεργασμένες τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη.
  • Στο κάπνισμα το οποίο βλάπτει τα ωάρια, ενώ προκαλεί και πρόωρη γήρανση.
  • Στα άπαχα και ημίπαχα γαλακτοκομικά, τα οποία σε αντίθεση με τα πλήρη σε λιπαρά γαλακτοκομικά, δείχνουν να συντελούν στη μείωση της γονιμότητας.
  • Στο αλκοόλ γιατί καταστρέφει σημαντικές βιταμίνες των τροφών, όπως η βιταμίνη C και Ε.
  • Στην υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης, η οποία μπορεί να προκαλέσει μείωσης της γυναικείας γονιμότητας μέχρι και 50%.
  • Στο άγχος, έναν από τους μεγαλύτερους εχθρούς της γονιμότητας, και στα δύο φύλα, με αποδεδειγμένη αρνητική επίδραση στη σύλληψη.

 

Συμπληρώματα διατροφής

Αν είναι στα σχέδιά σας να αποκτήσετε ή να μεγαλώσετε την οικογένειά σας, δημιουργήστε τις καλύτερες συνθήκες και χαρείτε το θαύμα της μητρότητας. Γιατί η σωστή προετοιμασία φυσικά βοηθάει. Αυτήν την ανάγκη έρχεται να καλύψει το Fertinal από τη νέα γυναικεία σειρά FEMINA της Platinum Range από την Power Health. Έναν ειδικά μελετημένο συνδυασμό από βιοενεργές μορφές βιταμινών για μέγιστη βιοδιαθεσιμότητα. Το Fertinal συμβάλλει στην ενίσχυση της γυναικείας γονιμότητας και αναπαραγωγής βοηθώντας στη βελτίωση της ποιότητας των ωαρίων, στη ρύθμιση της ορμονικής δραστηριότητας, αλλά και στην ομαλή εξέλιξη της εγκυμοσύνης, μέχρι τους 3 πρώτους μήνες. Ζήστε τη μοναδική αυτή εμπειρία και χαρείτε την κάθε στιγμή του.

Είναι φυσιολογικό κάποια στιγμή να νιώσετε έντονη αγωνία και άγχος για το ρόλο στον οποίο καλείστε να ανταποκριθείτε. Μην αφήνετε τις αρνητικές σκέψεις να σκιάσουν την όμορφη αυτή περίοδο της ζωής σας. Το Think Positive, αποτελεί το νέο καινοτόμο προϊόν της σειράς Platinum Range από την Power Health που συμβάλλει στη βελτίωση της διάθεσης και της ψυχικής ισορροπίας. Αξιοποιεί τις ευεργετικές ιδιότητες του φυτού ροδιόλα το οποίο φημίζεται για την ιδιότητά του να καταπολεμά την κούραση και την κατάθλιψη. Αποτελεί μία συνεργιστική φόρμουλα με εκχυλίσματα κρόκου και ροδιόλας, και βιταμίνες Β1, Β5, Β6, Β12 οι οποίες συμβάλλουν στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος, καθώς και στη φυσιολογική ψυχολογική λειτουργία, χωρίς να προκαλεί καμία παρενέργεια.

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο