Τενοντίτιδα: Αιτίες, Συμπτώματα και Αντιμετώπιση!

0 Comment

tendonitis

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε νιώσει διάφορους πόνους στους μύες μας.  Άλλοτε λόγο γυμναστικής και άλλοτε εξαιτίας κάποιας έντονης εργασίας, οι μυικοί πόνοι μπορεί να μας κάνουν αναπάντεχα μια επίσκεψη, ακόμα κι αν νομίζουμε ότι δεν το έχουμε παρακάνει!

Πότε όμως πρέπει να ανησυχήσουμε; Πώς θα καταλάβουμε αν είναι ένας παροδικός πόνος ή αν πρόκειται για τενοντίτιδα;

Τι είναι η τενοντίτιδα;

Οι τένοντες είναι σκληροί, ινώδεις ιστοί που ενώνουν τους μύες με τα οστά. Όταν αναπτύσσεται φλεγμονή σε αυτούς, είναι ερεθισμένοι και ο πόνος είναι σχεδόν καθημερινός, τότε κάνουμε λόγο για τενοντίτιδα.

Τενοντίτιδα: Συμπτώματα

Ο πόνος εδώ διαφέρει από αυτόν της άσκησης, καθώς στην άσκηση ο πόνος εμφανίζεται αργότερα – έως και δυο μέρες μετά, ενώ δεν εμποδίζει την προπόνηση. Αντίθετα, στην τενοντίτιδα ο πόνος γίνεται αισθητός καθ’ όλη τη διάρκεια της άσκησης και δεν υποχωρεί, ενώ εντοπίζεται κυρίως γύρω από τις αρθρώσεις, στο σημείο όπου βρίσκεται ο πάσχων τένοντας. 

Επιπλέον, δεν είναι λίγες οι φορές που ο πόνος επιμένει ακόμα κι αν περάσουν αρκετές ημέρες ή και εβδομάδες παρά την όποια ξεκούραση. 

Αίτια τενοντίτιδας

Επαναλαμβανόμενη κίνηση

Συχνά αναρωτιέται κανείς πώς προέκυψε ένα τέτοιο πρόβλημα, όταν μάλιστα δεν έκανε κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνει συνήθως. Ίσως αυτή να είναι όμως και η αιτία! Πολύ συχνά, οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις είναι αυτές που οφείλονται για την εκδήλωση αυτής της κατάστασης.

Έτσι, άτομα που ασχολούνται για καιρό με ένα συγκεκριμένο είδος γυμναστικής π.χ. κολύμβηση, γκολφ, τέννις ή κάνουν επαγγέλματα όπως ελαιοχρωματιστής, ξυλουργός, συγκολλητής κ.ά. έχουν αυξημένες πιθανότητες να ερεθίσουν κάποιον τένοντα. Γίνονται ως εκ τούτου πιο επιρρεπείς στο να εκδηλώσουν τενοντίτιδα ώμου, τενοντίτιδα καρπού, τενοντίτιδα αγκώνα κ.ά

Έντονη καταπόνηση

Η τενοντίτιδα πολλές φορές μπορεί να εμφανιστεί αν σηκώσουμε απότομα περισσότερο βάρος ή αν επιβαρύνουμε κάποιο σημείο του σώματος πέραν του φυσιολογικού. Η συσσώρευση πίεσης σε συγκεκριμένη περιοχή, είναι ικανή να μας προκαλέσει πρόβλημα.

Άλλες αιτίες

Συχνά, η τενοντίτιδα μπορεί να συνδέεται με την ύπαρξη κάποιας ασθένειας όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, ο διαβήτης και η παχυσαρκία. 

Κι αν δεν είναι τενοντίτιδα;

Πολλές φορές η τενοντίτιδα συγχέεται με την τενόντωση. Στην τελευταία τα συμπτώματα είναι παραπλήσια, αλλά εδώ δεν υπάρχει φλεγμονή. Αντίθετα, το πρόβλημα προκύπτει εξαιτίας του εκφυλισμού του κολλαγόνου και της δομής του τένοντα. Κάτι τέτοιο μπορεί να διαγνωστεί από τον ειδικό, ο οποίος και θα προτείνει την αντίστοιχη θεραπεία. 

Τενοντίτιδα Αντιμετώπιση

Η αντιμετώπιση της τενοντίτιδας πρέπει να γίνει το δυνατό συντομότερο, ώστε να μπορέσει το άτομο να ξεκινήσει έπειτα την αποθεραπεία του. 

Πρώτο βήμα είναι η ξεκούραση. Δώστε στους μύες και τους τένοντές σας χρόνο να ξεκουραστούν για αρκετές ημέρες έως και εβδομάδες (1). Έτσι, θα δείτε σταδιακά τον πόνο να εξαφανίζεται και την κίνησή σας να αποκαθίσταται. Παρόλα αυτά, μην επιστρέφετε γρήγορα στις παλιές σας συνήθειες και αφήστε το σώμα σας να διορθώσει το πρόβλημα με τους δικούς του ρυθμούς.

Ενδεχομένως κάποιος νάρθηκας να σας βοηθήσει να ακινητοποιήσετε την πάσχουσα περιοχή για λίγη ώρα. Όμως, είναι εξίσου σημαντικό να κάνετε απλές, ήπιες κινήσεις, ώστε να αποφύγετε το “πάγωμα” της άρθρωσης.

Τενοντίτιδα: Ζεστό ή Κρύο;

Η θεραπεία με κρύο είναι μια καλή επιλογή για την αντιμετώπιση της τενοντίτιδας (1). Εφαρμόστε επιθέματα πάγου για 20 λεπτά, τρεις με τέσσερις φορές την ημέρα. Καλύψτε τον πάγο με κάποια πετσέτα ή πανί ώστε να μην έρχεται απευθείας σε επαφή με το δέρμα και το ερεθίσει. 

Ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης, ο ειδικός που σας παρακολουθεί μπορεί να προτείνει μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Επίσης, υπάρχουν θεραπείες με υπερήχους, ειδικά μασάζ (friction massage), καθώς και υδροθεραπεία για την βελτίωση της κατάστασης (1).

Βρωμελαΐνη

Η Βρωμελαΐνη είναι ένα φυτικό ένζυμο με αντιφλεγμονώδη δράση που εντοπίζεται κυρίως στον ανανά. Θα το βρείτε εύκολα με την μορφή συμπληρώματος, καθώς και σαν βασικό συστατικό σε πολλές αντιφλεγμονώδεις φόρμουλες, βοηθώντας το σώμα να μειώσει τις φλεγμονές και κατ’ επέκταση τον πόνο. 

MSM

Το MSM είναι μια οργανική θειούχος ουσία, που συναντάται σε πολλά τρόφιμα. Συχνά χρησιμοποιείται στην οστεοαρθρίτιδα και σε τραυματισμούς συνδετικών ιστών, όπως στην τενοντίτιδα, καθώς ανακουφίζει από τα διάφορα συμπτώματα, μειώνοντας τις φλεγμονές.

Είναι μια από τις πρώτες επιλογές σε προβλήματα με τένοντες, αρθρώσεις και συνδέσμους, μιας και συμβάλλει στη σύνθεση κολλαγόνου και του αρθρικού χόνδρου!

Άλλες ουσίες που βοηθούν να μειωθούν οι φλεγμονές είναι τα πολύτιμα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, η Boswellia (Ινδικό λιβάνι), ο κουρκουμάς κ.ά. Επιπλέον, αν τα συμπτώματα οφείλονται στην εκφύλιση του κολλαγόνου, μπορείτε να πάρετε Βιταμίνη C που συμμετέχει στη σύνθεσή του στο σώμα. Εμπλουτίστε, λοιπόν τη διατροφή σας με αυτές τις ουσίες και συμβουλευτείτε τον ειδικό που σας παρακολουθεί για τη λήψη κάποιου διατροφικού συμπληρώματος.

Όταν η οξεία φάση περάσει, ένα φυσικοθεραπευτής θα σας βοηθήσει στην αποκατάσταση και στην επαναφορά στους φυσιολογικούς σας ρυθμούς! Δώστε λοιπόν στην τενοντίτιδα προσοχή, προκειμένου να απαλλαχθείτε γρήγορα από την παρουσία της!

Στο Vita4you.gr  θα βρείτε μεγάλη ποικιλία σε προϊόντα για πόνους και φλεγμονές!

Βιβλιογραφία

1. https://www.health.harvard.edu/diseases-and-conditions/tendonitis

0 Σχόλια

    Αφήστε Σχόλιο