Προσαρμόστε σωστά τη διατροφή σας μετά τις διακοπές!

0 Comment

Young woman salad

Απολαυστικά γεύματα, γλυκά κοκτέιλ και νόστιμα επιδόρπια. Μαζί με την τεμπελιά, τη διασκέδαση και την έκθεση στον ήλιο, αυτά συνήθως χαρακτηρίζουν τις διακοπές για τους περισσότερους ανθρώπους. Είναι συνηθισμένο να γυρνάμε από τις διακοπές μας με λίγο μεγαλύτερη κοιλίτσα και έντονη επιθυμία να συνεχίσουμε να τρώμε εύγευστα φαγητά. Οι διακοπές είναι φυσικά στιγμές χαλάρωσης και κάποιες διατροφικές ατασθαλίες επιτρέπονται αλλά καθώς επανερχόμαστε στην έδρα μας πρέπει να προσαρμοστούμε στην παλαιότερη, σπιτική διατροφή μας.  

Αδυνάτισμα

Μπορεί να έχετε κερδίσει βάρος. Σε μια μελέτη του TripAdvisor, το 29% των παραθεριστών ανέφερε ότι κέρδισε βάρος λόγω των διατροφικών πειρασμών. Αλλά μη ζυγιστείτε αμέσως μόλις φτάσετε στο σπίτι για να μην καταστρέψετε τις αναμνήσεις σας. Το καλό είναι ότι ένα μέρος του παραπανίσιου βάρους μπορεί να είναι νερό λόγω κατακράτησής του, επειδή τρώγοντας έτοιμα φαγητά καταναλώνατε πολύ αλάτι.

Eνυδάτωση

Από την άλλη μεριά, είναι πιθανό να έχετε επιστρέψετε αφυδατωμένοι. Μπορεί να έχετε πιει περισσότερο αλκοόλ από το σύνηθες και να καθόσασταν αρκετές ώρες στον ήλιο. Τώρα που είστε πίσω, μειώστε το αλκοόλ και χρησιμοποιήστε χυμούς, ως ένας είδος προσαρμογής. Ο καλύτερος τρόπος προσαρμογής φυσικά είναι η κατανάλωση νερού τόσο ανάμεσα στα γεύματά σας όσο και εκτός γευμάτων -ανάμεσα στα γεύματα το νερό μπορεί να ανακόψει την επιθυμία σας για περισσότερο φαγητό.  

Καλή συχνότητα γευμάτων

Στις διακοπές που το πρόγραμμα ήταν χαλαρό και το ξύπνημα μπορεί να μην ήταν τόσο πρωινό, μπορεί να τρώγατε αργά το πρώτο σας γεύμα. Τις πρώτες ημέρες της επιστροφής σας, μην παραλείψετε το πρωινό. Αντί αυτού, επιλέξτε το παλιό δοκιμασμένο και αληθινό γεύμα σας που μπορεί να περιλαμβάνει βρώμη, αυγό, γιαούρτι, φρούτο και ψωμί ολικής αλέσεως. Αποφύγετε εντελώς τις επεξεργασμένες τροφές στο πρωινό σας.

Μπορεί επίσης στις διακοπές να κοιμόσασταν αργά και να τρώγατε αργά το βράδυ. Αυτό δεν χρειάζεται να το συνεχίσετε. Η έρευνα έχει δείξει ότι δεν έχει σημασία μόνο το πόσο τρώμε αλλά και το πότε τρώμε. Αν είναι να παραλείψετε ένα γεύμα, αυτό καλύτερα να είναι το βραδινό γιατί έτσι η αποθήκευση λίπους θα είναι μικρότερη.

Υγιεινή διατροφή και άσκηση

Αποχαιρετήστε το πρόχειρο φαγητό και τις ευκαιριακές επιλογές. Φτιάξτε εσείς οι ίδιοι το φαγητό σας για να έχετε μια αίσθηση του τι τρώτε και βέβαια αρχίστε να τρώτε πράσινα γεύματα και σαλάτες. Μπορεί και στις διακοπές σας να τρώγατε σαλάτες αλλά πιθανόν να τρώγατε πολύ κρέας ή να προτιμούσατε τα σουβλάκια. Ξεχάστε τα εστιατόρια και το ντελίβερι. Τώρα το σπιτικό σας φαγητό πρέπει να πρασινίζει -φυσικά οι σαλάτες σας πρέπει να είναι πολύχρωμες- περιλαμβάνοντας φυλλώδη λαχανικά πλούσια σε φυτικές ίνες. Έτσι θα έχετε τα θρεπτικά συστατικά που ενδεχομένως να σας έλειψαν και ένα πιο αλκαλικό σύστημα. 

Σίγουρα στις διακοπές πίνατε περισσότερα αναψυκτικά. Δεδομένου ότι μερικά από αυτά μπορεί να ήταν ζαχαρούχα, ίσως έχετε αναπτύξει μια μικρή τάση για ζάχαρη και γλυκιά γεύση. Τα φρούτα θα σας βοηθήσουν να περάσετε στο φυσιολογικό σας επίπεδο παρηγορώντας σας για τις δελεαστικές λιχουδιές που δεν υπάρχουν πια. Επίσης μπορεί να καταναλώνατε περισσότερα ποτά που ανεβάζουν τη διάθεση όπως π.χ. καφέδες. Περιορίστε τους καφέδες και αυτό θα αυξήσει την ενυδάτωσή σας. 

Σίγουρα στις διακοπές κάνατε περισσότερες μετακινήσεις. Τώρα που επιστρέψατε, καλό είναι να συνεχίσετε να έχετε μια σημαντική φυσική δραστηριότητα. Ξεκινήστε τη γυμναστική. Η άσκηση θα σας βάλει στην παλιά σας πορεία. Μην σκεφτείτε ότι πρέπει να πάτε στο γυμναστήριο ως τιμωρία για ό, τι φάγατε. Σκεφτείτε ότι η άσκηση θα σας κάνει να νιώσετε καλά και να επιστρέψετε στην κανονικότητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Στο Vita4you.gr θα βρείτε συμπληρώματα διατροφής για την κατακράτηση υγρών!

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο