Πώς να απαλλαγείτε από τα συμπτώματα του επιχείλιου έρπη φυσικά

0 Comment

Ο επιχείλιος έρπης αποτελεί ένα μικροσκοπικό ιό που «ταλαιπωρεί» πολύ κόσμο. Oφείλεται στον ιό HSV -1 (HerpesSimplexVirus -1) και μεταδίδεται ιδιαίτερα εύκολα. Συνήθως κάποιος τον κολλάει στην παιδική ηλικία και στη συνέχεια αποτελεί φορέα, καθώς τον έχει εφ’ όρου ζωής.

Ο ιός του έρπητα μπορεί να ζει αδρανής μέσα στο ανοσοποιητικό σύστημα ενός ατόμου για μια ζωή, προκαλώντας περιοδικά φλύκταινες που εκρήγνυνται και μετατρέπονται σε ανοικτές πληγές ή έλκη πριν από την επούλωση. Όταν δεν υπάρχει κάποια θεραπεία, τα συμπτώματα του έρπη συνήθως διαρκούν 10-14 ημέρες, προκαλώντας ερυθρότητα, πόνο και αίσθημα καύσου. Με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος μέσω μιας υγιεινής διατροφής, την αλλαγή του τρόπου ζωής μπορείτε να βοηθήσετε να διατηρήσετε τον ιό αδρανοποιημένο. Δείτε ορισμένους φυσικούς τρόπους για να κρατήσετε αυτόν τον ερπητοϊό σε αδράνεια.

 

Διατροφή και επιχείλιος έρπης

Τα άτομα που είναι φορείς του ιού πολλές φορές παρατηρούν ότι έχουν εμφάνιση ή έξαρση όταν περνούν μια περίοδο αυξημένης έντασης και άγχους, όταν δεν τρέφονται καλά για ένα χρονικό διάστημα ή ακόμη και όταν πέφτει το ανοσοποιητικό τους. Το πρώτο βήμα για να αντιμετωπίσετε τον επιχείλιο έρπη είναι να βελτιωθεί η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος με την αύξηση της πρόσληψης θρεπτικών ουσιών.

 

Τρόφιμα και ουσίες στη θεραπεία του επιχείλιου έρπη

Τρόφιμα πλούσια σε L-λυσίνη

Η λυσίνη αποτελεί ένα αμινοξύ που μπορεί να αποτρέψει την αναπαραγωγή του ιού του έρπητα. Μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία αλλά και στην πρόληψη εκδηλώσεων. Καλές πηγές λυσίνης στα τρόφιμα αποτελούν τα όσπρια (φασόλια και φακές), το ψάρι (μπακαλιάρος και σαρδέλες), το κόκκινο και λευκό κρέας (κοτόπουλο ή γαλοπούλα), η παρμεζάνα και ορισμένα λαχανικά. Άτομα που είναι επιρρεπή στην εμφάνιση έρπη μπορούν για ένα μικρό χρονικό διάστημα να λαμβάνουν συμπληρώματα L-λυσίνης 1.000mg τρεις φορές ημερησίως.

Αντιοξειδωτικά

Τα λαχανικά με έντονα χρώματα, όπως πορτοκαλί, κόκκινο, κίτρινο και σκούρο πράσινο, αποτελούν πολύ καλές πηγές αντιοξειδωτικών, όπως καροτενοειδή, βιοφλαβονοειδή και βιταμίνη C που βοηθούν στην επούλωση του δέρματος και των πληγών, ενώ επίσης ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού. Η βιταμίνη C ενισχύει την ανοσοποιητική λειτουργία βελτιώνοντας και μειώνοντας τη διάρκεια των συμπτωμάτων του έρπη. Εφόσον η λήψη τους μέσω της διατροφή δεν επαρκεί συστήνεται συμπλήρωμα βιταμίνης C 1.000mg ημερησίως.

Πρόπολη

Αποτελεί αποτελεί μια φυσική ουσία που παράγεται από τις μέλισσες. Η πρόπολη είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και αποτελεί από τα πιο ισχυρά αντιμικροβιακά στοιχεία της φύσης. Μειώνει το χρόνο επούλωσης των πληγών και τον πόνο που προκαλεί ο έρπης, σε σχέση με τις κλασικές αντιιικές αλοιφές, ενώ παράλληλα δημιουργεί ένα στρώμα προστασίας στα χείλη. Προσοχή τα άτομα που έχουν αλλεργία σε μελισσοκομικά προϊόντα.

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος λαμβάνει μέρος σε πολλές χημικές αντιδράσεις που αφορούν την επούλωση πληγών, την αποκατάσταση του δέρματος και την προστασία του σώματος από ιούς ή λοιμώξεις. Πολύ σημαντικό είναι ότι βοηθά στην διατήρηση των ιών σε αδράνεια, συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη εμφάνισης του επιχείλιου έρπη. Πλούσιες πηγές ψευδαργύρου αποτελούν το κρέας (συκώτι ή βοδινό), οι σπόροι κολοκύθας, οι ξηροί καρποί και διάφορα λαχανικά όπως το σπανάκι. Επιπλέον, μπορείτε να πάρετε συμπλήρωμα ψευδαργύρου 30 mg δύο φορές ημερησίως.

 

Τρόφιμα που μπορούν να χειροτερέψουν τον έρπη

Ορισμένα τρόφιμα μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή, να αποδυναμώσουν την ανοσολογική άμυνα του οργανισμού και να επιδεινώσουν ακόμη περισσότερο τον ερεθισμό του δέρματος. Αποφύγετε όσο το δυνατόν περισσότερο τα παρακάτω τρόφιμα για να περιορίσετε τη σοβαρότητα και τη διάρκεια των συμπτωμάτων.

Τρόφιμα πλούσια σε L-αργινίνη

Η αργινίνη είναι ένα αμινοξύ που έχει αντίθετη και ανταγωνιστική δράση ως προς τη λυσίνη. Συγκεκριμένα η αργινίνη είναι απαραίτητη και μπορεί να διεγείρει την αντιγραφή και την αναπαραγωγή του ιού του έρπητα. Συστήνεται σε περιόδους υψηλής έντασης να μειώνεται η κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν σιτάρι, βρώμη, ξηροί καρποί (φιστίκια, καρύδια, φουντούκια), σπόροι κολοκύθας, σοκολάτα και σπιρουλίνα. Προσοχή στα συμπληρώματα για αθλητές και στα συμπληρώματα αμινοξέων, καθώς τις περισσότερες φορές αποτελούν καλές πηγές αργινίνης.

Ζάχαρη και απλά σάκχαρα

Η μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης καταστέλλει την ανοσοποιητική λειτουργία και μπορεί να χειροτερέψει τη φλεγμονή. Προσοχή χρειάζεται καθώς συνήθως η ζάχαρη βρίσκεται «κρυμμένη» σε διάφορα τρόφιμα που καταναλώνουμε καθημερινά, όπως σε εμφιαλωμένα ποτά, στα συσκευασμένα σνακς καθώς και σε προϊόντα όπως το γιαούρτι, τα δημητριακά, τα μπισκότα και στη granola ή muesli.

Αλκοόλ

Οι υψηλές ποσότητες αλκοόλ καταστέλλουν την ανοσοποιητική λειτουργία και μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα όπως κόπωση, πόνους και φλεγμονή του δέρματος.

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο