Νέα έρευνα: Η άσκηση βελτιώνει τη μνήμη των νέων ενηλίκων

0 Comment

Aerobic exercise

Η σωματική άσκηση είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι έχει πολλαπλά οφέλη στην υγεία. Ακόμη και μια μεμονωμένη συνεδρία σωματικής άσκησης μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στη γνωστική λειτουργία και τη μνήμη. 

Σε μια ανασκόπηση του 2020, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Translational Sports Medicine, 13 μελέτες αποδεικνύουν ότι η άσκηση είναι ικανή να βελτιώσει τη μνημονική επίδοση στους νεαρούς ενήλικες.

Οι έρευνες προσέγγισαν άτομα ηλικίας μεταξύ 18 και 35 ετών και τα είδη των ασκήσεων που μελετήθηκαν ήταν το περπάτημα, το τρέξιμο και το ποδήλατο. Για τη διεξαγωγή αναλυτικών αποτελεσμάτων, χρησιμοποιήθηκαν γνωστά νευροψυχολογικά τεστ μνήμης, όπως είναι το Rey Auditory Verbal Learning Test, Trail Making Test A and B, and Stroop Color Word Test. Με αυτά τα εξειδικευμένα εργαλεία, οι ερευνητές έλεγξαν την λεκτική μνήμη, τη βραχυπρόθεσμη μνήμη, τα επίπεδα μάθησης αλλά και την οπτική αντίληψη.

Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες επιλέχθηκαν με απλή τυχαία δειγματοληψία, είτε για να εκτελέσουν μια άσκηση είτε για ανάπαυση, είτε για συνδυασμό άσκησης και ανάπαυσης. Τα τρία είδη άσκησης που καλούνταν να εκτελέσουν, ήταν το περπάτημα, το τρέξιμο ή το ποδήλατο, με ένταση που να κυμαίνεται από ελαφριά έως μέτρια έως έντονη και διάρκεια από 2 έως 60 λεπτά. Επτά μελέτες χρησιμοποίησαν το περπάτημα ή το τρέξιμο και έξι μελέτες χρησιμοποίησαν το ποδήλατο ως σωματική δραστηριότητα για τη αποδείξουν τη βελτίωση των μαθησιακών λειτουργιών. 

Το είδος της άσκησης, η ένταση και ο χρόνος κρίθηκαν ιδιαίτερα σημαντικοί παράγοντες για τα συμπεράσματα των ερευνών. Διαπιστώθηκε ότι η σωματική δραστηριότητα με υψηλή έως μέτρια ένταση βελτίωσε τη μνημονική λειτουργία όσον αφορά τη μάθηση, τον προγραμματισμό, την επίλυση προβλημάτων, τη συγκέντρωση, τις λειτουργίες της μακροπρόθεσμης μνήμης, τη λειτουργική μνήμη και την ευχέρεια λόγου. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι νέοι ενήλικες, όταν προπονούνται με αερόβια άσκηση, από 2 λεπτά έως 60 λεπτά, ακολουθώντας μια μέτρια έως υψηλή ένταση, αναπτύσσουν καλύτερη προσοχή, μεγαλύτερη συγκέντρωση και αφομοίωση νέων πληροφοριών για περίπου 2 ώρες. Επίσης, επιβεβαίωσαν ότι αυτά συμπεράσματα μπορούν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην τομέα εκπαίδευσης. 

Σύμφωνα με τον ερευνητή της συστηματικής ανασκόπησης, Peter Blomstrand, καθηγητής του Τμήματος Κλινικής Φυσιολογίας και Βιοϊατρικής του Πανεπιστημίου Jönköping University, της Σουηδίας, η γυμναστική αυξάνει την πνευματική ικανότητα. H ανασκόπηση επισημαίνει ότι πριν τη διαδικασία εκμάθησης, οι νέοι ενήλικες που θα προβούν σε αερόβια άσκηση, θα μπορέσουν να απομνημονεύσουν τις καινούριες πληροφορίες πολύ πιο γρήγορα.

Το ερώτημα, όμως, είναι: πόση ώρα και με τι ένταση πρέπει να γυμνάζεσαι πριν τη γνωστική διαδικασία; Οι μελέτες της παρούσας ανασκόπησης, υποστηρίζουν ότι ο χρόνος της εκγύμνασης πρέπει να είναι από μερικά λεπτά έως 60 λεπτά και η ένταση της γυμναστικής να είναι μέτρια προς υψηλή. Επιπλέον, να υπάρχει μια μικρή παύση, των 5 λεπτών, για ξεκούραση. 

Τα τελευταία χρόνια πολλές επιστημονικές μελέτες οδηγούνται στο συμπέρασμα, ότι η τακτική άσκηση μπορεί να αυξήσει το μέγεθος του ιπποκάμπου στον εγκέφαλο, μια εγκεφαλική δομή που έχει άμεση σχέση με τη μνήμη.

Στο Vita4you.gr θα βρείτε ποικιλία συμπληρωμάτων ενίσχυσης της μνήμης!

Πηγές 

Exercise improves learning and memory in young adults

Effects of a single exercise workout on memory and learning functions in young adults—A systematic review

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο