Με ποιες τροφές θα λάμψει το δέρμα σου!

0 Comment
Η διατροφή είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας και μπορεί να επηρεάσει, θετικά ή αρνητικά, διάφορα όργανα, όπως την καρδιά και το ήπαρ. Μπορεί επίσης να επηρεάσει και ένα άλλο όργανο: το δέρμα.

Η παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο, το κάπνισμα, η ζάχαρη, τα επεξεργασμένα τρόφιμα και οι διάφοροι ρυπαντές του περιβάλλοντος, με την πάροδο του χρόνου, επηρεάζουν αρνητικά το δέρμα. Χάνει την ελαστικότητά του, γίνεται λεπτότερο και πιο επιρρεπές σε ρυτίδες. Συμπεριλαμβάνοντας τις σωστές τροφές στη δίαιτά μας μπορούμε να δώσουμε στο δέρμα τα θρεπτικά συστατικά για να ενισχυθεί η ελαστικότητά του, να προστατευτεί από την υπεριώδη ακτινοβολία και να βελτιωθεί η  εμφάνισή του!

Ακολουθούν πέντε κορυφαίες τροφές που μπορούν να δώσουν λάμψη στο δέρμα, χωρίς ωστόσο να είναι και οι μοναδικές.

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και η ρέγγα, είναι εξαιρετικές τροφές για το δέρμα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που περιέχουν είναι απαραίτητα για να διατηρηθεί το δέρμα παχύ, ελαστικό και ενυδατωμένο. Αντίθετα, η  ανεπάρκεια σε ωμέγα-3 λιπαρά μπορεί να προκαλέσει ξηρό δέρμα [1].

Tα ωμέγα-3 των ψαριών μειώνουν τη φλεγμονή η οποία συμβάλλει στην ερυθρότητα και την ακμή. Μπορούν ακόμη να κάνουν το δέρμα μας λιγότερο ευαίσθητο στις βλαβερές υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου [2].

Επίσης, τα ψάρια περιέχουν ψευδάργυρο, ένα μέταλλο ζωτικής σημασίας για την υγεία του δέρματος. Η ανεπάρκεια ψευδαργύρου μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερημένη επούλωση των δερματικών βλαβών [3].

Αβοκάντο

Τα αβοκάντο έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υγιή λίπη που ωφελούν πολλές λειτουργίες του σώματος. Τα λίπη αυτά διατηρούν το δέρμα ελαστικό και ενυδατωμένο. Μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν περισσότερες από 700 γυναίκες διαπίστωσε ότι οι τύποι των λιπών που βρίσκονται στο αβοκάντο συσχετίστηκαν με πιο ελαστικό δέρμα [4].

Μια μερίδα 100 γραμμαρίων, ή περίπου μισό αβοκάντο, παρέχει το 14% της ημερήσιας σύστασης για τη βιταμίνη Ε και το 11% για τη βιταμίνη C. Το δέρμα μας χρειάζεται τη βιταμίνη C για να δημιουργήσει κολλαγόνο, το οποίο είναι η κύρια δομική πρωτεΐνη του.

Η ανεπάρκεια βιταμίνης C είναι σπάνια στις μέρες μας, αλλά μερικά από τα συνήθη συμπτώματα περιλαμβάνουν ξηρό, τραχύ και φολιδωτό δέρμα που τείνει να παρουσιάζει μώλωπες. Η βιταμίνη C είναι επίσης ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στην προστασία του δέρματος από τις οξειδωτικές βλάβες που προκαλεί ο ήλιος και το περιβάλλον, κάτι που επιταχύνει τη γήρανση [5].

Ντομάτες

Οι ντομάτες, εκτός από βιταμίνη C περιέχουν και καροτενοειδή, συμπεριλαμβανομένου του λυκοπενίου. Τα καροτενοειδή βοηθούν στη διατήρηση της υγείας του δέρματος ενεργώντας ως φυσικό αντιηλιακό. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην αποτροπή των ρυτίδων [6].

Εξετάστε το ενδεχόμενο να συνδυάσετε τροφές πλούσιες σε καροτενοειδή, π.χ. ντομάτες, μαζί πηγές λίπους όπως είναι το τυρί ή το ελαιόλαδο. Η παρουσία του λίπους  αυξάνει την απορρόφηση των καροτενοειδών από τον οργανισμό.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι έχει πολλές βιταμίνες και μέταλλα που είναι σημαντικά για την υγεία του δέρματος, όπως ψευδάργυρο, βιταμίνη Α και βιταμίνη C. Περιέχει επίσης λουτεΐνη, ένα καροτενοειδές που βοηθά στην προστασία από οξειδωτικές βλάβες οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν ξηρότητα και ζάρες στο δέρμα.

Το μπρόκολο περιέχει επίσης σουλφοραφάνη, μια ένωση που αποτελεί ισχυρό προστατευτικό παράγοντα έναντι των βλαβών που προκαλεί ο ήλιος. Η σουλφοραφάνη εξουδετερώνει επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες και ενεργοποιεί τα προστατευτικά συστήματος του σώματος [7]. Σε εργαστηριακές δοκιμές, η σουλφοραφάνη μείωσε τον αριθμό των δερματικών κυττάρων καταστράφηκαν από την υπεριώδη ακτινοβολία έως και 29%. Τα στοιχεία δείχνουν ότι μπορεί επίσης να βοηθήσει στη διατήρηση των επιπέδων κολλαγόνου στο δέρμα.

Πράσινο τσάι

Ισχυρές ενώσεις που βρίσκονται στο πράσινο τσάι και ονομάζονται κατεχίνες βελτιώνουν την υγεία του δέρματος με διάφορους τρόπους.

Το πράσινο τσάι περιέχει αντιοξειδωτικά που μπορούν να προστατεύσουν από τις ηλιακές βλάβες [8, 9]. Μια μελέτη 12 εβδομάδων με 60 γυναίκες διαπίστωσε ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού καθημερινά μπορούσε να μειώσει την ερυθρότητα από την έκθεση στον ήλιο έως και 25%. Το πράσινο τσάι βελτιώνει επίσης την υγρασία, το πάχος και την ελαστικότητα του δέρματος [10].

Κόκκινα σταφύλια

Τα σταφύλια, και περισσότερο τα κόκκινα, περιέχουν ρεσβερατρόλη στη φλούδα τους [11]. Η ρεσβερατρόλη πιστώνεται με ένα ευρύ φάσμα ωφελειών για την υγεία, μεταξύ των οποίων και η μείωση των επιπτώσεων της γήρανσης.

Μελέτες σε δοκιμαστικό σωλήνα υποδηλώνουν ότι η ρεσβερατρόλη μπορεί να επιβραδύνει την παραγωγή επιβλαβών ελεύθερων ριζών οι οποίες βλάπτουν τα κύτταρα του δέρματος [12].

Η ρεσβερατρόλη βρίσκεται επίσης στο κόκκινο κρασί αλλά δεδομένου ότι αυτό είναι ένα αλκοολούχο ποτό, υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις με την υπερβολική κατανάλωσή του. Αντί αυτού, μπορείτε να αυξήσετε την πρόσληψη κόκκινων σταφυλιών και μούρων.

Στο Vita4you.gr θα βρείτε μεγάλη ποικιλία σε συμπληρώματα με αντιοξειδωτικά.

Παραπομπές

  1. Omega-3 Fatty Acids and Skin.
  2. Fishy Business: Effect of omega-3 Fatty Acids on Zinc Transporters and Free Zinc Availability in Human Neuronal Cells.
  3. Zinc and Skin Health: Overview of Physiology and Pharmacology.
  4. Association of Dietary Fat, Vegetables and Antioxidant Micronutrients With Skin Ageing in Japanese Women.
  5. Vitamin C in dermatology.
  6. Lycopene-rich Products and Dietary Photoprotection.
  7. What Do We Know About Sulforaphane Protection Against Photoaging?
  8. Polyphenols and Sunburn.
  9. Green Tea Polyphenolic Antioxidants and Skin Photoprotection (Review).
  10. Green Tea Polyphenols Provide Photoprotection, Increase Microcirculation, and Modulate Skin Properties of Women.
  11. Resveratrol, in its natural combination in whole grape, for health promotion and disease management.
  12. Therapeutic Potential of Resveratrol: The in Vivo Evidence.
0 Σχόλια

    Αφήστε Σχόλιο