Κολοκύθα: 5 +1 Οφέλη που θα σας εκπλήξουν!

0 Comment

pumpkin

Αν υπάρχει ένα λαχανικό που χαρακτηρίζει το φθινόπωρο, δεν είναι άλλο από την κολοκύθα! Μπορεί να το έχουμε συνδέσει στο μυαλό μας με το Halloween και τις νόστιμες σούπες που μπορούμε να φτιάξουμε, όμως έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν η κολοκύθα έχει αρκετά οφέλη για την υγεία μας; Η απάντηση είναι “Ναι”! Ελάτε να τα ανακαλύψουμε και να βάλουμε την κολοκύθα στη διατροφή μας!

1.Τονώνει το ανοσοποιητικό σου!

Οι κίτρινες και πορτοκαλί αποχρώσεις που έχουν οι κολοκύθες οφείλονται στα πολύτιμα καροτενοειδή που περιέχουν. Αυτά έχουν την ιδιότητα να ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας, προστατεύοντας τα κύτταρα του οργανισμού από την οξείδωση (1). Επιπλέον, η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε, ο σίδηρος και το φολικό οξύ που περιέχουν συμβάλλουν επίσης προς αυτή την κατεύθυνση.

2. Βοηθάει στην όραση!

Ανάμεσα στα καροτενοειδή, υπάρχει και η προβιταμίνη Α, γνωστή και ως β -καροτένιο, που συμβάλλει σε υγιή όραση. Πιο συγκεκριμένα, μέσα στο σώμα μετατρέπεται σε βιταμίνη Α, η οποία σε πολλά άτομα με οφθαλμολογικά προβλήματα είναι σε έλλειψη! Επιπλέον, η κολοκύθα περιέχει τις επίσης σημαντικές για την όραση λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, που προστατεύουν τα μάτια από το μπλε φως που εκπέμπεται από τηλεοράσεις, κινητά, υπολογιστές κτλ. (2)

3. Ιδανική για δίαιτα!

Πλούσια σε φυτικές ίνες και χαμηλή σε θερμίδες, η κολοκύθα είναι ιδανική τροφή για δίαιτα! Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, επιβραδύνουν την πέψη, μένουν για περισσότερο στο στομάχι , βοηθώντας μας να μένουμε χορτάτοι. 

4. Προστατεύει την καρδιά

Το κάλιο που περιέχει η κολοκύθα, μας βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, κάνοντάς την μια πολύ καλή επιλογή για όσους έχουν υπέρταση. Επιπλέον, τα καλά λιπαρά που περιέχουν οι σπόροι της, συμβάλλουν στη μείωση των φλεγμονών. 

5. Κάνει το δέρμα σου να λάμπει!

Η κολοκύθα είναι μια τροφή γεμάτη σε θρεπτικά συστατικά για το δέρμα μας! Το β-καροτένιο προστατεύει από τη UV – ακτινοβολία, ενώ η βιταμίνη C στην παραγωγή κολλαγόνου. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον θα την βρούμε σαν συστατικό σε πολλά προϊόντα περιποίησης, όπως η μάσκα προσώπου Apivita Pumpkin Detox για αποτοξίνωση και αναζωογόνηση!

6. Καλύτερος έλεγχος σακχάρου

Σχετικές έρευνες έχουν δείξει ότι οι φαινολικές ενώσεις που εντοπίζονται στην κολοκύθα, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο υπεργλυκαιμίας σε μεγαλύτερο βαθμό συγκριτικά με άλλα τρόφιμα (3). 

Extra tip: Μην πετάξετε τους σπόρους της! Βάλτε τους στο φούρνο σε χαμηλή θερμοκρασία και πασπαλίστε τους με μπαχαρικά. Θα έχετε το πιο θρεπτικό σνακ, ενώ έχουν και πολλά οφέλη για την υγεία του προστάτη!

Βρείτε όλα όσα θα χρειαστείτε στο Vita4you.gr!

 

Βιβλιογραφία

1.https://universityhealthnews.com/daily/nutrition/pumpkin-power-this-fall-favorite-offers-a-host-of-health-benefits/

2.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16309738

3.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17651062

0 Σχόλια

    Αφήστε Σχόλιο