Καλύτερη διάθεση με προβιοτικά; Κι όμως γίνεται!

2 Σχόλια

moodmin

Γνωρίζουμε όλοι πόσο ωφέλιμα είναι τα προβιοτικά για τον οργανισμό μας. Όμως, οι περισσότεροι έχουν συνδέσει τη λήψη τους παράλληλα με κάποια αντιβίωση ή για κάποιο πρόβλημα εντέρου. Θα το πιστεύατε αν σας λέγαμε ότι τα προβιοτικά συνδέονται με την καλύτερη διάθεση; Κι όμως όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, πληθώρα ερευνών συνηγορούν προς αυτο!

Προβιοτικά: Τι είναι;

Τα προβιοτικά είναι τα ωφέλιμα βακτήρια που μας βοηθούν στο σύνολο της υγείας μας. Εξισορροπούν την μικροχλωρίδα στο έντερο και ενισχύουν με αυτό τον τρόπο το ανοσοποιητικό σύστημα.

Τα προβιοτικά υπάρχουν φυσικά στο έντερο, ενώ μπορούμε να τα προσλάβουμε από τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το γιαούρτι, το κεφίρ κ.ά. Εδώ και πολλά χρόνια τα προβιοτικά κυκλοφορούν σε μορφή συμπληρώματος και πολλοί ειδικοί τα συστήνουν κυρίως για εντερικά προβλήματα όπως διάρροια, φούσκωμα και φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου.

Προβιοτικά και Διάθεση

Έρευνες δείχνουν ότι το έντερο και ο εγκέφαλος συνδέονται μέσω βιοχημικών διαδρομών ανάμεσα στο εντερικό νευρικό σύστημα και στο κεντρικό νευρικό σύστημα (1). Το έντερο συχνά αποκαλείται και “ Δεύτερος Εγκέφαλος”, καθώς παράγει πολλούς από τους ίδιους νευροδιαβιβαστές που απαντώνται και στον εγκέφαλο και οι οποίοι παίζουν καθοριστικό ρόλο στη ρύθμιση της διάθεσης. Μάλιστα, λέγεται ότι το 90% της σεροτονίνης- γνωστή και ως ορμόνη της ευτυχίας- παράγεται στο πεπτικό σύστημα (1)!

Πολύ συχνά ότι επηρεάζει το έντερο επηρεάζει και τον εγκέφαλο. Για παράδειγμα, άτομα με γαστρεντερικά προβλήματα όπως χρόνια δυσκοιλιότητα, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, νόσος του Crohn συχνά έχουν έντονο άγχος ή κατάθλιψη. Αντίστοιχα, όταν ο εγκέφαλος βρίσκεται σε συναγερμό από stress ή φόβο στέλνει σήματα στο έντερο, με αποτέλεσμα στομαχικές διαταραχές, σφίξιμο στομάχου κ.α.

“Για δεκαετίες, οι ερευνητές και οι γιατροί πίστευαν ότι το άγχος και η κατάθλιψη συνέβαλαν σε πολλά γαστρεντερικά προβλήματα. Σήμερα, πολλές μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να συμβαίνει και το αντίθετο” δηλώνει η Δρ. Jay Patricha, διευθύντρια στο Νευρογαστροεντερολογικό τμήμα του Johns Hopkins Center – γνωστό διεθνώς για την έρευνά του πάνω στο εντερικό νευρικό σύστημα (2).

Βλέπουμε λοιπόν ότι οι “δυο εγκέφαλοί” μας επικοινωνούν συνεχώς και βοηθούν ο ένας τον άλλον. Έτσι συχνά μπορεί κάποιες καταστάσεις να μην είναι απλά στο “μυαλό μας” και να έχουν να κάνουν με τη γενικότερη κατάσταση της υγείας μας.

Η ηλικία είναι ένας παράγοντας που συνδέεται συχνά με νευρο-εκφυλιστικές παθήσεις, όπως είναι π.χ. η νόσος του Alzheimer. Τα προβιοτικά μπορούν να μειώσουν τις επιβλαβείς επιπτώσεις της γήρανσης στον εγκέφαλο και για αυτό έχει προταθεί από αρκετούς επιστήμονες ότι η λήψη τους θα μπορούσε να μετριάσει τα συμπτώματα τέτοιων χρόνιων παθήσεων (3). Επίσης, η υγεία του γαστρεντερικού μπορεί να επηρεάζει θετικά τη γνωστική λειτουργία, π.χ. τη μνήμη και άλλες δεξιότητες σκέψης (2). Παρόλα αυτά πρόκειται για έναν τομέα όπου περαιτέρω έρευνα απαιτείται.

Βλέπουμε λοιπόν ότι επιλέγοντας προβιοτικά είτε από τη διατροφή μας είτε μέσω κάποιου συμπληρώματος διατροφής μπορούμε να συμβάλλουμε σε καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία και φυσικά σε καλύτερη διάθεση!

Στο Vita4you θα βρείτε μεγάλη ποικιλία σε προβιοτικά συμπληρώματα. Πλέον, υπάρχουν και σκευάσματα με προβιοτικά για διάθεση!

 

Βιβλιογραφία

(1)https://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/probiotics-may-help-boost-mood-and-cognitive-function

(2)https://www.hopkinsmedicine.org/health/healthy_aging/healthy_body/the-brain-gut-connection

(3)https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28643167

2 Σχόλια
  • Avatar

    Katerina Karpeta

    Απάντηση

    Very informative,relying on well known,scientific sources!

    • Πελαγία Δαμιανού

      Πελαγία Δαμιανού

      Dear Mrs Karpeta,
      thank you very much for the nice comment! We hope you will find in our blog many interesting subjects!

Αφήστε Σχόλιο