Η μάχη των υπερτροφών: Γκρέιπφρουτ ή Κουκούτσι σταφυλιού

0 Comment

gra

Γκρέιπφρουτ ή κουκούτσι σταφυλιού; Αποτελούν δύο φρούτα το εκχύλισμα των οποίων χρησιμοποιείται συχνά για την ισχυρή αντιοξειδωτική τους δράση. Ποιες είναι όμως οι διαφορές τους και πώς μπορούμε να διαχωρίσουμε τις δράσεις τους; Ας τα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα!

 

Γκρέιπφρουτ (grapefruit)

Αποτελεί ένα φρούτο γνωστό και ως citrus paradisi, του γένους κίτρος. Το οπωροφόρο φυτό αναπτύσσεται με ανάλογο τρόπο όπως τα σταφύλια, σε τσαμπιά και για το λόγο αυτό πήρε και το όνομα “grapefruit”. Έχει πολύ ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες καθώς αποτελεί μια πολύ καλή βιταμίνη C. Ανάλογα την ποικιλία των γκρέιπφρουτ μπορεί να περιέχει σημαντικές ποσότητες λυκοπένιου και καροτενοειδή (πορτοκαλί χρώμα). Ανάμεσα στα συστατικά που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι ορισμένα φυτοχημικά στοιχεία, τα limonoids με κύριο αντιπρόσωπο το d-limonene και τα φλαβονοειδή όπως η εσπεριδίνη (hesperidin) και η ναρινγενίνη (naringen).

Το γκρέιπφρουτ βρέθηκε μέσω από μελέτες πως βοηθάει στη μείωση της χοληστερίνης και ιδιαίτερα της LDL χοληστερόλης καθώς και της αρτηριακής πίεσης. Επιπλέον μειώνει την συγκόλληση των αιμοπεταλίων, προλαμβάνοντας την εμφάνιση θρόμβων. Παρά την καρδιοπροστατευτική του δράση, η λήψη γκρέιπφρουτ αντενδείκνυται από άτομα που παίρνουν στατίνες, καθώς μειώνεται σημαντικά η δράση του φαρμάκου.

Ορισμένες μελέτες έδειξαν όφελος στη μείωση του σωματικού λίπους χάρη στις πολυφαινόλες που περιέχει και ιδιαίτερα στη μείωση του λίπους στο συκώτι, παρόλα αυτά δεν αποτελεί ένα λιποδιαλυτικό στοιχείο. Χάρη στη ναρινγενίνη, βελτιώνει την ευαισθησία των ιστών στην ινσουλίνη και έτσι έμμεσα βοηθά στην πρόληψη εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Παρότι η λήψη του είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη, αλληλεπιδρά με πολλά φάρμακα για το λόγο αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.

 

Εκχύλισμα από κουκούτσι σταφυλιού (GSE)

Το εκχύλισμα από κουκούτσι σταφυλιού (GSE) αποτελεί ένα συμπλήρωμα διατροφής το οποίο είναι πλούσιο σε προανθοκυανιδίνες και κατεχίνες, ανάλογες αυτών που εντοπίζονται στο πράσινο τσάι. Η λήψη του φάνηκε μέσα από μελέτες πως είναι ευεργετική για την αρτηριακή πίεση, ενώ συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης. Έχει καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες καθώς βελτιώνει την αιματική ροή αντίστοιχα με την πυκνογενόλη. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιείται από άτομα με φλεβική νόσο, οιδήματα και φτωχή αιματική κυκλοφορία.

Το εκχύλισμα σπόρων σταφυλιού έχει πολύ ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Σε ορισμένες μελέτες η λήψη του μείωσε τα επίπεδα της C αντιδρώσας πρωτεΐνης στο αίμα, που αποτελεί δείκτη φλεγμονής, καθώς και τη δράση ορισμένων κυττάρων (μακροφάγα) τα οποία συμμετέχουν στη φλεγμονή. Δεν αλληλεπιδρά με πολλά φάρμακα, καθιστώντας το ένα σχετικά ασφαλές συμπλήρωμα διατροφής.

 

Συνοπτικά:

Δράσεις & οφέλη

Γκρέιπφρουτ

Εκχύλισμα σπόρων σταφυλιού

Αντιφλεγμονώδης δράση
Αντιοξειδωτική δράση
Μείωση βάρους
Καρδιαγγειακή προστασία
Μείωση αρτηριακής πίεσης
Μείωση χοληστερόλης
Δεν αλληλεπιδρά με φάρμακα
Διάθεση και κατάθλιψη

 

 

Συμπερασματικά!

   Μάλλον δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς πιο από τα δύο είναι πιο ωφέλιμο. Το μόνο σίγουρο είναι πως όποιο και να διαλέξετε, θα προστατέψετε τα αγγεία και την καρδιά σας ενώ θα θωρακίσετε τον οργανισμό σας ενάντιο στο οξειδωτικό stress.

Στο Vita4you μπορείτε να βρείτε μεγάλη ποικιλία σε συμπληρώματα διατροφής με εκχύλισμα σπόρων σταφυλιού (grape seed extract) και εκχύλισμα γκρέιφρουτ (grapefruit extract).

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο