Η μάχη των υπερτροφών: Φαγόπυρο ή Κινόα

0 Comment

kinoa

Τα τελευταία χρόνια ολο και περισσότερες συνταγές και προϊοντα χρησιμοποιούν ως συστατικό φαγόπυρο ή κινόα. Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, τα δύο ψευδο-δημητριακά ήρθαν να κατακτήσουν μια θέση ανάμεσα στις υπετροφές, χάρη στην πλούσια διατροφική τους αξία.

 

Τι είναι το φαγόπυρο;

Το φαγόπυρο (Buckwheat) αποτελεί έναν διαδεμένο καρπό της Ανατολής και ανήκει στην κατηγορία των ψευδο-δημητριακών. Προέρχεται από το φυτό Fagopyrum esculentum, νωστό και ως το «μαύρο σιτάρι» και ξεχωρίζει για τον τριγωνικό καρπό τους. Αποτελεί μια πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών και απαραίτητων αμινοξέων, ενώ τροφοδοτεί τον οργανισμό με βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία  (βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο κ.α.).

Η υψηλή του περιεκτικότητα σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες διευκολύνει με φυσικό τρόπο τη κινητικότητα του εντέρο. Βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων γλυκόζης καθώς έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Το φαγόπυρο χάρη στα φλαβονοειδή που περιέχει, όπως είναι η ρουτίνη, φάνηκε πως έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και βοηθά στη μείωση των επιπέδων χοληστερίνης. Επιπλέον συμβάλλει στην ανάπτυξη και μικροχλωρίδα του εντέρου. Δεν περιέχει γλουτένη για το λόγο αυτό και αποτελεί μια ασφαλής και ιδιαίτερα θρεπτική επιλογή για τα άτομα με κοιλιοκάκη ή ευαισθησία στη γλουτένη.

 

Τι είναι η κινόα;

Η κινόα (quinoa) ανήκει στην κατηγορία των ψευδοδημητριακών και προέρχεται από ένα θάμνοειδές φυτό και είναι γνωστή ως η μητέρα όλων των σιτηρών, εξαιτίας της διατροφικής της αξίας. Αποτελεί μία πλήρη τροφή καθώς περιέχει όλα τα μακροθρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος). Οι πρωτεΐνες της κινόα χαρακτηρίζονται ως υψηλής βιολογικής αξίας εξαιτίας της πληρότητά τους σε απαραίτητα αμινοξέα.

Η κινόα αποτελεί μια πλούσια πηγή φυτικών ινών και μικροθρεπτικών συστατικών. Εξαιτίας του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, δεν επηρεάζει σημαντικά τα επίπεδα γλυκόζης ορού, με αποτέλεσμα να αποτελεί μια υγιεινή διατροφή για άτομα με σακχαρώδη διαβήτη. Αποτελεί μια πολύ καλή φυτική επιλογή ω-3 λιπαρών οξέων και βιταμίνης C, στοιχεία που της προσδίδουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Ως πλούσια πηγή πρωτεΐνης, λυσίνης, σιδήρου και χαλκού, αποτελεί σημαντικό τρόφιμο για τη διατροφή χορτοφάγων και vegan. Βοηθά στη κάλυψη των ημερήσιων αναγκών σε πρωτεΐνη, συμβάλει στη επούλωση και επισκευή των ιστών του σώματος (λυσίνη) και βοηθάει στο αίσθημα κορεσμού. Δεν περιέχει γλουτένη, καθιστώντας την ένα τρόφιμο κατάλληλο για άτομα με δυσανεξία ή ευαισθησία στη γλουτένη.

 

Συνοπτικά:

Δράσεις & οφέλη

Φαγόπυρο

Κινόα

Αντιοξειδωτική δράση
Στοματική υγεία – έρπης
Επούλωση πληγών
Χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη
Αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες
Περιέχουν γλουτένη
Καρδιαγγειακή προστασία – χοληστερίνη
Πηγή Ω3 λιπαρών οξέων
 Ενέργεια ανά 100γρ.  ~362kcal  ~368kcal

Συμπερασματικά!

Kαθώς οι δράσεις τους αλληλοσυμπληρώνονται ή και ταυτίζονται, ειναι δύσκολο να τα ξεχωρίσει κανείς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχετε να επωφεληθείτε πολλά εάν τα εντάξετε στη διατροφή σας!

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο