Έχω χονδροπάθεια, τι να προσέξω;

0 Comment

xondropatheia

Η χονδροπάθεια αποτελεί μια από τις συχνές αρθροπάθειες. Αφορά κυρίως την άρθρωση του γονάτου (χονδροπάθεια επιγονατίδας) και μεγάλες ηλικίες, ωστόσο μπορεί να εμφανιστεί ακόμη και σε νεαρά άτομα. Είναι μια επώδυνη κατάσταση η οποία οφείλεται στην εκφύλιση των αρθρώσεων.

 

Τι είναι η χονδροπάθεια και που οφείλεται;

Η χονδροπάθεια επιγονατίδος αναφέρεται και ως χονδρομαλάκυνση και αποτελεί την πιο συχνή αιτία πόνου στο γόνατο. Η συχνότητα εμφάνισής της είναι μεγαλύτερη στις γυναίκες και στους ηλικιωμένους, ωστόσο εμφανίζεται αρκετά συχνά και σε όσους κάνουν επαναλαμβανόμενες κινήσεις στο γόνατο, όπως οι αθλητές, τα δραστήρια άτομα, οι έφηβοι κ.α.

Οφείλεται κυρίως στην υπερβολική χρήση του γόνατος, για το λόγο αυτό και πολλές φορές αναφέρεται και ως σύνδρομο υπέρχρησης. Άλλοι λόγοι εμφάνισης χονδροπάθειας αποτελούν η μειωμένη παραγωγή χόνδρου και αρθρικού υγρού, που είναι το προστατευτικό “μαξιλάρι” και το μέσο λίπανσης, αντίστοιχα, των αρθρώσεων, κάποιος τραυματισμός του γόνατος ή εξάρθρωση, δομικές αλλοιώσεις, αρθρίτιδα, κληρονομικότητα ή κάποιο προηγούμενο χειρουργείο.

 

Συμπτώματα χονδροπάθειας

Το πρώτο και κύριο σύμπτωμα της χονδροπάθειας είναι ο πόνος που εμφανίζεται στο μπροστινό μέρος του γόνατος, στην περιοχή της επιγονατίδας. Ο πόνος αυτός οφείλεται στην αυξημένη τριβή που αναπτύσσεται κάτω από την επιγονατίδα και στο μηριαίο οστό. Η χονδροπάθεια δυσχεραίνει την ομαλή και φυσιολογική κίνηση του γονάτου με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα βηματισμού, πόνος και φλεγμονή κατά την κάμψη ή/και έκταση του γόνατος.

Σημεία προσοχής

Εάν και η χονδροπάθεια δεν μπορεί να αναστραφεί εντελώς, υπάρχουν τρόποι και ορισμένες συμβουλές που μπορούν είτε να ανακουφίσουν από τον πόνο και τη φλεγμονή ή να επιβραδύνουν την εξέλιξής της.

  • Ξεκινήστε συμπληρώματα διατροφής που τροφοδοτούν τον οργανισμό με ουσίες για τη ενίσχυση του χόνδρου, όπως γλουκοζαμίνη, msm, πυρίτιο και χονδροϊτίνη.
  • Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ουσίες όπως βιταμίνη C, κουρκουμά, ωμέγα 3 που μειώνουν τις οξειδωτικές βλάβες και τον πόνο που οφείλεται στη φλεγμονή.
  • Αποφύγετε τις σκάλες και το περπάτημα σε έντονη κλίση (π.χ. ανηφόρα/κατηφόρα).
  • Φορέστε αθλητικά παπούτσια που απορροφούν τους κραδασμούς και αποφορτίζουν το γόνατο.
  • Αποκτήστε ένα υγιές σωματικό βάρος, καθώς θα μειώσετε την πίεση που δέχονται οι αρθρώσεις.
  • Αποφύγετε τα βαθιά καθίσματα και μην επιλέγετε παρατεταμένες κινήσεις, όπως πολύ ώρα με λυγισμένα γόνατα ή ορθοστασία.
  • Ξεκινήστε ειδικές ασκήσεις εκγύμνασης του τετρακεφάλου, καθώς ο συγκεκριμένος μυς σταθεροποιεί την άρθρωση του γονάτου και βελτιώνει την κίνηση και ευλυγισία της άρθρωσης, μειώνοντας έτσι τον πόνο.
  • Κάνετε καθημερινά διατάσεις που στοχεύουν στο τέντωμα των μυών που περιβάλλουν το γόνατο και στην αύξηση της ευλυγισίας και κινητικότητας της άρθρωσης.

Για υγιείς αρθρώσεις, επισκεφτείτε το Vita4you.gr!

0 Σχόλια

    Αφήστε Σχόλιο