Cordyceps για αντοχή και ενέργεια στην άσκηση

0 Comment

To Cordyceps (Κόρντισεπς) αποτελεί ένα είδος μύκητα, γνωστό εδώ και πολλούς αιώνες στην παραδοσιακή Κινέζικη ιατρική για τις αναζωογονητικές και προσαρμογόνες ιδιότητές του. Παραδοσιακά στη βοτανολογία έχει χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία και αντιμετώπιση πολλών καταστάσεων, όπως μολύνσεις, κόπωση, βελτίωση της ανδρικής λίμπιντο καθώς και για την τόνωση του ανοσοποιητικού.

Τα τελευταία χρόνια η λήψη Cordyceps φαίνεται να ξεχωρίζει για τα οφέλη της στους αθλητές, ιδιαίτερα όσον αφορά αερόβιες δραστηριότητες και αθλήματα αντοχής.

 

Τι είναι το Cordyceps ;

Αποτελεί ένα είδος μύκητα, ο οποίος παρασιτεί και αναπτύσσεται επάνω σε έντομα και αρθρόποδα. Υπάρχουν διάφορα είδη (Cordyceps sinensis, Cordyceps militaris, Cordyceps ophioglossoides, Cordyceps capita κ.α.) τα οποία συλλέγονται από ορεινές περιοχές και καλλιεργούνται στο εργαστήριο, απ’ όπου και προκύπτει το εκχύλισμα που χρησιμοποιείται σε συμπληρώματα διατροφής.

 

Ποιοι αθλητές μπορούν να ωφεληθούν από το cordyceps;

Από τη λήψη cordyceps φαίνεται να μπορούν να ωφεληθούν περισσότερο τα άτομα που συμμετέχουν σε αερόβια παρά σε αναερόβια αθλήματα (άρση βαρών, sprinting κ.α.). Συγκεκριμένα, άτομα που αθλούνται σε υψηλό υψόμετρο όπως είναι οι ορειβάτες και όσοι κάνουν αναρρίχηση, καθώς και όσοι συμμετέχουν σε αθλήματα αντοχής, όπως στο μαραθώνιο, στην κολύμβηση και στην ποδηλασία, φαίνεται να παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα οφέλη στον αντοχή και αθλητική απόδοση.

 

Δράσεις cordyceps και αθλητές

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες η λήψη Cordyceps πριν την άσκηση μπορεί να παρέχει πολλά οφέλη σε αθλητές και αθλούμενους. Οι δράσεις του Cordyceps οφείλονται στην υψηλή περιεκτικότητά του σε πολυσακχαρίτες, αδενοσίνη (adenosine), cordycepin και cordycepic acid.

 

 

Αντιοξειδωτική προστασία

Τα άτομα που αθλούνται συστηματικά, λόγω της αυξημένης καταπόνησης χαρακτηρίζονται από αυξημένο οξειδωτικό στρες, για το λόγο αυτό χρειάζονται αυξημένη αντιοξειδωτική προστασία. Το εκχύλισμα Cordyceps διαθέτει ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Σύμφωνα με έρευνες φαίνεται πως ίσως επιδρά θετικά και εξουδετερώνει τις επιβλαβείς δράσεις των ελευθέρων ριζών, προστατεύοντας τα κύτταρα από τις επιβλαβείς δράσεις τους, ενώ παράλληλα θωρακίζει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Οξυγόνωση

Το εκχύλισμα του μύκητα έχει πιθανή προσαρμογόνο δράση. Φαίνεται πως συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη οξυγόνωση του οργανισμού, μέσω προσαρμογής του αναπνευστικού συστήματος στις απαιτήσεις της άσκησης. Η λήψη του φάνηκε πως ίσως να οφελεί τους αθλητές που ασκούνται σε υψηλό υψόμετρο, καθώς βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και την οξυγόνωση των ιστών.

Ενέργεια και αντοχή

Το cordyceps φάνηκε πως βελτιώνει σημαντικά τα επίπεδα ενέργειας, μειώνοντας σημαντικά την κόπωση, ειδικά σε αερόβια αθλήματα αντοχής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνες, η λήψη cordyceps βοηθάει στην αύξηση της παραγωγής ATP στο ήπαρ, το κύριο ενεργειακό νόμισμα των κυττάρων, καθώς και στη βελτίωση του μεταβολισμού της γλυκόζης από τα κύτταρα. Το αποτέλεσμα είναι να συμβάλλει στην τόνωση του οργανισμού, σε μεγαλύτερη αντοχή αλλά και να καθυστερεί τη μυϊκή εξάντληση. Επιπλέον, φάνηκε πως ίσως να βοηθά στην ταχύτερη αποκατάσταση του μυϊκού ιστού μετά το τέλος της αθλητικής δραστηριότητας.

 

Συμπληρώματα cordyceps και δόση

Συστήνεται η χορήγησή του να γίνεται πριν την άσκηση σε δόσεις του 1-1,5γρ. ημερησίως, παρουσία γεύματος. Σε συμπληρώματα διατροφής διατίθεται σε μορφή ταμπλέτας ή σκόνης. Υπάρχει είτε ως μονοσυστατικό σε συμπληρώματα διατροφής ή σε συνδυασμό με στοιχεία σε φόρμουλες διατροφής, μαζί με Rhodiola, Ginseng, μανιτάρι Reishi, σιταρόχορτο, ginger, Maca, προβιοτικά κ.α.

 

Αντενδείξεις cordyceps

Άτομα με αυτοάνοσες παθήσεις ή που λαμβάνουν αντιπηκτικά φάρμακα δεν θα πρέπει να λαμβάνουν συμπληρώματα με cordyceps.

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο