Vita News: Χυμός παντζαριού και στυτική δυσλειτουργία

0 Comment

beet

Τα παντζάρια ή αλλιώς γνωστά και ως κοκκινογούλια, αποτελούν μωβ-κόκκινους βολβούς οι οποίοι μπορούν να καταναλωθούν τόσο βρασμένοι όσο και ωμοί. Λόγω της πλούσιας σύνθεσής τους, είναι πολύ ωφέλιμοι για την υγεία καθώς αποτελούν πολύ καλή πηγή φολικού οξέος, μαγνήσιου, καλίου, χαλκού, σιδήρου, φυτικών ινών και πρωτεΐνης.

Πολλές μελέτες τις τελευταίες δεκαετίες εστίασαν το ενδιαφέρον τους και ανέδειξαν το όφελος κατανάλωσης χυμού παντζαριού στην αντιμετώπιση της στυτικής δυσλειτουργίας. Παρόλο που δεν έχει αποδειχθεί, υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι η συστηματική λήψη χυμού παντζαριού, επιπλέον από τα υπόλοιπα οφέλη στην υγεία, μπορεί να βοηθήσει τους άνδρες τόσο να επιτύχουν καλύτερη στύση αλλά και να τη διατηρήσουν περισσότερο κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής πράξης.

Ο χυμός παντζαριού είναι πλούσιος σε νιτρικά άλατα, τα οποία μεταβολίζονται στον οργανισμό προς παραγωγή νιτρικού οξέος (ΝΟ). Το νιτρικό οξύ βοηθάει σημαντικά στη διατήρηση της πίεσης του αίματος, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται η στύση. Το όφελος του χυμού αφορά και όσους. όμως, έχουν υπέρταση. Όταν υπάρχει υψηλή πίεση αίματος, το σώμα δυσκολεύεται να στείλει αίμα στα γεννητικά όργανα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να επιτευχθεί καλή στύση. Το νιτρικό οξύ και η Cyclic guanosine monophosphate (cGMP), η οποία αυξάνεται με τη λήψη νιτρικών αλάτων από τα παντζάρια, έχoυν την ιδιότητα να προκαλούν αγγειοδιαστολή με αποτέλεσμα να διευκολύνουν τη ροή του αίματος στην περιοχή.

Όπως όλοι οι χυμοί, ιδανικά καταναλώνεται καθημερινά φρέσκος. Επειδή ίσως σας φανεί λιγάκι πικρός, μπορείτε να τον συνδυάσετε με σέλερι, ginger, μήλο ή πορτοκάλι. Ο χυμός παντζαριού είναι ασφαλής, ωστόσο συστήνεται άτομα με διαβήτη, όσοι λαμβάνουν αγωγή για υπέρταση ή έχουν ιστορικό οξαλικών λίθων, να συμβουλεύονται πρώτα το ιατρό τους.

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο