Αφυδάτωση παιδιού: Πώς θα την προλάβετε και ποια είναι τα συμπτώματα;

0 Comment

Hydration

Αν κάποιος χρειάζεται λίγο παραπάνω νερό στην καθημερινότητά του αυτός σίγουρα είναι ένα μικρό παιδί! Ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου οι θερμοκρασίες φτάνουν στα ύψη και τα παιδιά περνούν ατέλειωτες ώρες τρέχοντας και παίζοντας, η σωστή ενυδάτωση είναι βασική μας προτεραιότητα.

Και επειδή παιδιά είναι – θα ξεχαστούν, θα πρέπει γονείς, δάσκαλοι και λοιποί φροντιστές να φροντίσουν για τη σωστή τους ενυδάτωση! Όσο κι αν νομίζουμε ότι αν ένα παιδί διψάσει θα πάει να πιει νερό, στην πραγματικότητα πολύ συχνά θα το αφήσει σαν τελευταία προτεραιότητα, αφού δεν θέλει να χάσει στιγμή από το παιχνίδι του!

Ενυδάτωση παιδιού: Γιατί είναι τόσο απαραίτητη;

Το σώμα μας χρειάζεται νερό για να επιτελέσει τις διάφορες λειτουργίες του. Τα πάντα κινούνται καλύτερα με το νερό! Οι τοξίνες απομακρύνονται με τα ούρα, ο οργανισμός μπορεί να παράγει ιδρώτα όταν χρειάζεται να ισοσταθμίσει τη θερμοκρασία του σώματος, οι τροφές μπορούν να κινηθούν πιο άνετα στο έντερο αποφεύγοντας τη δυσάρεστη δυσκοιλιότητα.

Επιπλέον, ο λόγος που τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα στην αφυδάτωση είναι ότι έχουν υψηλή αναλογία σωματικού βάρους ως προς την επιφάνεια του σώματός τους. Το αποτέλεσμα; Συσσωρεύουν περισσότερη θερμότητα από το περιβάλλον αναλογικά με τους ενήλικες.

Για τους λόγους αυτούς και άλλους πολλούς, τα παιδιά χρειάζονται σωστή ενυδάτωση καθημερινά. Ο κίνδυνος για αφυδάτωση είναι αυξημένος το καλοκαίρι, αλλά και σε έντονη σωματική δραστηριότητα. Πολύ συχνά όταν ένα παιδί εκφράσει τη δίψα του, μπορεί να είναι ήδη αφυδατωμένο!

Αφυδάτωση: Συμπτώματα

Όταν ένα παιδί αφυδατωθεί, συχνά νιώθει κουρασμένο και εξαντλημένο. Κάποια από τα συμπτώματα που θα παρατηρήσετε είναι τα εξής:

  • Ζάλη και τάση λιποθυμίας
  • Ναυτία
  • Πονοκέφαλο
  • Στεγνά χείλη, γλώσσα, στόμα και λαιμός
  • Σκούρα ούρα
  • Στεγνά μάτια ή λίγα δάκρυα όταν το παιδί κλαίει

 

Αν τα συμπτώματα χειροτερέψουν, το παιδί γίνει ληθαργικό, λιποθυμήσει ή αυξήσει τους παλμούς του, καλέστε άμεσα το γιατρό σας ή μεταβείτε στο κοντινότερο νοσοκομείο.

Tips για Ενυδάτωση Παιδιού

  • Φροντίστε πάντα το παιδί να έχει μαζί του ένα μπουκαλάκι νερό, είτε είναι στο σχολείο, είτε σε κάποια εξωσχολική δραστηριότητα. Αν βρίσκεται στο σπίτι, εκπαιδεύστε το να έχει πάντα κοντά του νερό, κατά το διάβασμα, αλλά και δίπλα από το πιάτο του στο τραπέζι.
  • Βεβαιωθείτε ότι το παιδί θα καταναλώσει υγρά πριν φύγει για το σχολείο, καθώς και πριν και μετά την άθληση. Εκπαιδεύστε το κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ή ενός αγώνα να πίνει μερικές γουλιές νερό στα διαλείμματα ή κάθε 20λεπτο.
  • Δώστε του τροφές πλούσιες σε νερό. Φτιάξτε μαζί πολύχρωμες σαλάτες και υπέροχα smoothie με φρέσκα φρούτα! Στην παραλία φροντίστε να έχετε πάντα μαζί σας δροσερά φρούτα, καθώς αποτελούν το ιδανικό σνακ ανάμεσα στα παιχνίδια.
  • Αποφύγετε: συμπυκνωμένους χυμούς με ζάχαρη ή αναψυκτικά, καθώς και καφεϊνούχα ροφήματα. Προτιμήστε νερό ή φρέσκους χυμούς.
  • Κάντε την ενυδάτωση δελεαστική. Τα παιδιά προτιμούν γεύση! Βάλτε λοιπόν το νερό σε όμορφα μπουκάλια και ρίξτε μέσα δροσερά φρούτα, ώστε να γίνει πιο νόστιμο. Επίσης, μπορείτε εύκολα να φτιάξετε σπιτικές γρανίτες ή παγάκια από φρεσκοστυμμένους χυμούς!

 

Κάντε λοιπόν την ενυδάτωση των παιδιών βασική σας προτεραιότητα, χειμώνα καλοκαίρι! Εκπαιδευτείτε και εσείς και τα παιδιά σας, μείνετε ενυδατωμένοι και χαρείτε ξέγνοιαστες μέρες!!!

Βρείτε στο Vita4you.gr τα πάντα για τη φροντίδα του παιδιού!

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο