Εντάσεις και γρήγοροι ρυθμοί.. . αυτή είναι η σύγχρονη πραγματικότητα – για τους περισσότερους τουλάχιστον. Το άγχος είναι πλέον κάτι πολύ συνηθισμένο από τους πιο μικρούς μέχρι τους πιο μεγάλους. Το χειρότερο δε σενάριο, είναι αυτό να οδηγήσει σε κατάθλιψη, μια κατάσταση που εμφανίζεται σε ολοένα και αυξανόμενο ποσοστό. Όμως, αυτό που δεν μας περνάει από το μυαλό είναι ότι η φυσική μας κατάσταση, η τροφή και οι επιλογές στον τρόπο ζωής μας, έχουν άμεση σχέση με την ψυχική μας υγεία.

  Η φύση κρύβει αμέτρητους θησαυρούς που μπορούν να μας βοηθήσουν να ενισχύσουμε την ενέργειά μας και να ανταπεξέλθουμε στις διάφορες αντιξοότητες. Τροφές, αλλά και βότανα μπορούν να γίνουν σύμμαχοί μας σε αυτή την προσπάθεια. Μια από τις καλύτερες επιλογές είναι το βότανο Rhodiola rosea!

Rhodiola rosea : τι είναι;

Η Rhodiola rosea ανήκει στα προσαρμογόνα βότανα, δηλαδή προσαρμόζεται στις ανάγκες του οργανισμού και τον βοηθάει να ανταποκριθεί στο stress που οφείλεται σε διάφορες αιτίες π.χ. κλιματολογικές αλλαγές, κόπωση, τραύμα, στέρηση ύπνου, έκθεση σε τοξικές ουσίες, ακτινοβολία, μόλυνση ή ψυχολογικό στρες. Παράλληλα, δεν διαταράσσει τις υπόλοιπες φυσιολογικές λειτουργίες, ενώ βοηθάει το σώμα να ξαναβρεί τις ισορροπίες του.

  Το βότανο αυτό φυτρώνει σε μεγάλο υψόμετρο στις αρκτικές περιοχές της Ευρώπης και της Ασίας και η ρίζα του χρησιμοποιείται στην παραδοσιακή ιατρική στη Ρωσία και τις Σκανδιναβικές χώρες εδώ και αιώνες. Στη Ρωσία χρησιμοποιείται σαν τονωτικό και συνταγή για κόπωση, μειωμένη συγκέντρωση και μνήμη , καθώς και αύξηση της παραγωγικότητας. Στη Σουηδία και τις υπόλοιπες Σκανδιναβικές χώρες χρησιμοποιείται για αύξηση της ικανότητας στην πνευματική εργασία και για ενίσχυση της δύναμης και της ζωτικότητας.

  Επιπλέον, είναι αρκετά διαδεδομένο και ανάμεσα στους αθλητές , ειδικά σε αυτούς που προπονούνται σκληρά π.χ. σε ομαδικά ανταγωνιστικά αθλήματα, αθλήματα αντοχής και δύναμης, bodybuilding κ.ά. Δεν είναι λίγοι και οι ολυμπιονίκες που το χρησιμοποιούν, ώστε να αυξήσουν την ενέργειά τους και να βελτιώσουν την απόδοσή τους.

Η Rhodiola rosea κατά του stress

  Η Rhodiola είναι γνωστή για τη θετική επίδρασή της στη διαχείριση του stress. Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nordic Journal of Psychiatry , ασθενείς με ήπια προς μέτρια κατάθλιψη, οι οποίοι έλαβαν εκχύλισμα Rhodiola, είχαν λιγότερα συμπτώματα από όσους έλαβαν σκεύασμα Placebo. Άλλωστε, η χορήγησή της φαίνεται να μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης στο αίμα, δηλαδή της “ορμόνης του stress”.

  Επίσης, συγκριτικά με άλλα σκευάσματα φαίνεται να έχει καλύτερη αποτελεσματικότητα στην αύξηση της ευημερίας και της ευεξίας, καθώς και στην αντιμετώπιση της κόπωσης και του stress. Δεν είναι τυχαίο ότι χορηγείται ακόμα και στους αστροναύτες, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις απαιτητικές συνθήκες του διαστήματος!

  Όμως, δεν χρειάζεται να είσαι αστροναύτης για να αντιμετωπίζεις δυσκολίες! Η ζωή συχνά φέρνει εντάσεις και δυσκολίες σε όλους, γι’ αυτό το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι να πάρεις βαθιά ανάσα και να δεις τα πράγματα πιο αισιόδοξα! Και μην ξεχνάς… όταν χρειάζεσαι μία επιπλέον βοήθεια, η φύση είναι πάντα η πιο ασφαλής και υγιεινή επιλογή, χωρίς παρενέργειες και με το καλύτερο αποτέλεσμα!

Βιβλιογραφία:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19016404

http://drtsoukalas.gr/subject.php?id=120

http://www.med.nyu.edu/content?ChunkIID=111798

http://examine.com/supplements/Rhodiola+Rosea/