Οι γιορτές έφθασαν και για τους περισσότερους αυτό είναι αφορμή για να «το ρίξουν έξω»! Οι συναντήσεις με φίλους και συγγενείς εκτός από γέλιο και καλό φαγητό συνοδεύονται και από αρκετό ποτό. Σχεδόν όλοι θα πιουν ένα ποτηράκι παραπάνω, αλλά κάποιοι δεν θα μείνουν εκεί και την επόμενη μέρα θα δυσανασχετούν με τα επακόλουθα της μέθης: αδιαθεσία, πονοκέφαλος, ζαλάδα, ναυτία κ.ά. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι να μειωθούν αυτά τα συμπτώματα και να περάσεις όσο καλύτερα μπορείς αυτές τις γιορτές!

Προετοίμασε το σώμα σου

   Το σημαντικότερο είναι να μην πίνεις με άδειο στομάχι! Σιγουρέψου ότι έχεις καταναλώσει ένα ικανοποιητικό γεύμα πριν πιεις αλκοόλ. Στο γεύμα αυτό φρόντισε να συμπεριλάβεις και πρωτεΐνη, όπως κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, αυγά, όσπρια ή σπόρους, καθώς πέπτονται και απορροφώνται πιο αργά.

   Πριν τις εξόδους σου, καλό θα ήταν να πάρεις συμπλήρωμα με γαϊδουράγκαθο – ένα βότανο που παραδοσιακά χρησιμοποιείται για την προστασία του ήπατος από τοξίνες και την αποφυγή συμπτωμάτων από υπερκατανάλωση ποτού π.χ. ημικρανίες. Το γαϊδουράγκαθο είναι ένα από τα καλύτερα μελετημένα και αβλαβή βότανα. Περιέχει πολλά μέταλλα, ιχνοστοιχεία, απαραίτητα λιπαρά οξέα και β-καροτένιο (ισχυρό αντιοξειδωτικό).

Κατά τη διάρκεια της εξόδου

   Ένα σημείο κλειδί είναι να καταλάβεις ότι βγήκες για να περάσεις καλά και αυτό είναι άσχετο με την ποσότητα αλκοόλ που θα πιεις. Για να μειώσεις τον ρυθμό της κατανάλωσης, εστίασε στη διασκέδασή σου: μίλησε με τους γύρω σου, γέλα, χόρεψε, πέρνα καλά και μην επικεντρώνεσαι στο αλκοόλ.

Η έξυπνη κίνηση είναι να εναλλάσσεις το ποτό με νερό. Μη διστάσεις να ζητήσεις να σου φέρουν επιπλέον νερό˙ το αλκοόλ σε αφυδατώνει τόσο πολύ που πραγματικά χρειάζεσαι κάτι για ενυδάτωση. Εκτός από αυτό, το αλκοόλ δεν ακολουθεί τη συνηθισμένη πορεία της πέψης, αλλά διαπερνά το στομάχι και μπαίνει κατευθείαν στην κυκλοφορία του αίματος, γι’ αυτό και η μεγάλη ποσότητα σε οδηγεί πολύ γρήγορα σε μέθη.

Όταν γυρίσεις σπίτι

   Φρόντισε με την επιστροφή σου στο σπίτι να ενυδατωθείς με ένα ποτήρι νερό ή ακόμα καλύτερα με ηλεκτρολύτες! Πλέον εκτός από τα energy drinks μπορείς να τους βρεις σε μορφή σκόνης ή ταμπλέτας που θα ρίξεις μέσα στο νερό σου. Και εάν θέλεις κάτι πιο φυσικό μπορείς να δοκιμάσεις νερό καρύδας – το γνωστό coconut water – το οποίο είναι πλούσιο σε ηλεκτρολύτες. Επιπλέον, μπορείς να ετοιμάσεις και ένα υγιεινό σνακ με πρωτεΐνη π.χ. ψωμί ολικής άλεσης με φυστικοβούτυρο, ταχίνι ή χούμους!

Την επόμενη μέρα

   Εάν η επόμενη μέρα είναι μια μέρα δύσκολη με δυσάρεστο αίσθημα και ανακατεμένο στομάχι, τότε το πρώτο που έχεις να κάνεις είναι να καταναλώσεις αγκινάρα – όχι το φυτό αλλά το εκχύλισμά της. Μην ανησυχείς, δεν θα χρειαστεί να στύψεις αγκινάρες πρωί-πρωί μετά το ξενύχτι (!). Είναι πολύ εύκολο να βρεις εκχύλισμα αγκινάρας σε συμπλήρωμα διατροφής που θα διαλύσεις σε λίγο νερό και θα καταναλώσεις. Η αγκινάρα θα απομακρύνει τις τοξίνες από το ήπαρ σου (συκώτι) και θα σε ανακουφίσει πολύ γρήγορα από τις ενοχλήσεις.

Extra tip:

   Το ιδανικό πρωινό μετά από μια τέτοια βραδιά είναι milkshake με γάλα, μπανάνα και μέλι. Η μπανάνα είναι «φάρμακο» για το στομάχι, ενώ το μέλι  είναι μια μικρή «βόμβα» ενέργειας για τον οργανισμό, πλούσιο σε μέταλλα και βιταμίνες!

   Προετοίμασε λοιπόν σωστά τον οργανισμό σου, ώστε να μην πέσει η άμυνά του από τυχόν ατασθαλίες και μην ξεχάσεις να περάσεις υπέροχα φέτος τα Χριστούγεννα!