Σε κάθε προσπάθεια αδυνατίσματος, εκτός από υγιεινή διατροφή και άσκηση, η επιλογή του σωστού διατροφικού συμπληρώματος είναι σημαντική ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τα συμπληρώματα διατροφής αποτελούνται από θρεπτικά συστατικά που στη συνιστώμενη δοσολογία μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους.

Ποιά είναι όμως τα πιο δραστικά συμπληρώματα, πώς δρουν και πώς θα επιλέξετε αυτό που σας ταιριάζει;

Οι βασικές κατηγορίες των αδυνατιστικών συμπληρωμάτων διατροφής είναι:

   Α. Τα θερμογενετικά, τα οποία προκαλούν αύξηση του μεταβολισμού, με αποτέλεσμα την αύξηση των θερμίδων που «καίγονται» από τον οργανισμό. Σε αυτή τη κατηγορία ανήκουν τα αντιοξειδωτικά superfoods: raspberry, το πράσινο τσάι (green tea), acai berry αλλά και ο πράσινος καφές (green coffee bean). Επίσης, το πιπέρι cayenne, τα φύκια, η σπιρουλίνα, το μηλόξυδο  μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά το μεταβολισμό και την απώλεια θερμίδων. Τα θερμογενετικά συμπληρώματα διατροφής είναι κατάλληλα για άτομα, τα οποία έχουν μειωμένες «καύσεις» ή «αργό» μεταβολισμό.

   Β. Τα λιποτροπικά βοηθήματα, τα οποία επιταχύνουν και διευκολύνουν την φυσική διαδικασία χρησιμοποίησης και «καύσης» των λιπών από τον οργανισμό. Η δράση τους έχει ως αποτέλεσμα να χρησιμοποιείται το αποθηκευμένο λίπος στον οργανισμό, αλλά να μην εναποτίθεται επιπλέον σε αυτόν. Τα συμπληρώματα αυτής της κατηγορίας είναι η λεκιθίνη σόγιας, το CLA, το African mango, η καρνιτίνη, το guggul, αλλά και κάποιες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως η βιταμίνη Β6, η χολίνη και η ινοσιτόλη. Τα λιποτροπικά συμπληρώματα είναι κατάλληλα για άτομα με αυξημένη εναπόθεση λίπους στο σώμα και για περιπτώσεις λιπώδους ήπατος ή αυξημένης χοληστερόλης.

   Γ. Οι δεσμευτές λίπους (fatbinders). Πρόκειται για φυτικές ίνες, οι οποίες δημιουργούν ένα «πλέγμα» που δεσμεύει το λίπος της τροφής που καταναλώνεται και δεν το αφήνουν να αποθηκευτεί στον λιπώδη ιστό. Σε αυτή τη κατηγορία ανήκουν η χιτοζάνη, η γλυκομαννάνη και οι ίνες φραγκοσυκιάς. Οι fat binders είναι κατάλληλοι για τα υπέρβαρα άτομα τα οποία καταναλώνουν αρκετά λιπαρά στη διατροφή τους, όπως επίσης και για εκείνους με αυξημένη χοληστερόλη ή με «ζάχαρο».

   Δ. Τα συμπληρώματα που προκαλούν αίσθημα κορεσμού. Βασικά βοηθήματα αυτής της κατηγορίας είναι το garcinia cambogia, το hoodia gordoni και το yacon root. H λήψη τους δημιουργεί ένα αίσθημα «φουσκώματος», το οποίο μειώνει την όρεξη και αποτρέπει την αυξημένη κατανάλωση τροφής στα κύρια και στα ενδιάμεσα γεύματα. Είναι κατάλληλο για άτομα που «τσιμπολογάνε» ή για εκείνους που καταναλώνουν λιγότερα από τρία γεύματα ημερησίως.

   Ε. Υποκατάστατα γεύματος. Πρόκειται για έτοιμα γεύματα σε μορφή σκόνης, τα οποία αναμιγνύονται συνήθως με νερό ή με γάλα χαμηλών λιπαρών. Αντικαθιστούν 1-3 γεύματα ημερησίως και περιέχουν πρωτεΐνες, υδατάνθρακες σε συνδυασμό με μέταλλα, βιταμίνες και φυτικές ίνες. Είναι υποθερμιδικά, δηλαδή έχουν πολύ λίγες θερμίδες. Είναι αποτελεσματικά σε περιπτώσεις υπέρβαρων ατόμων που πρέπει να ακολουθήσουν ένα διατροφικό πλάνο χαμηλών θερμίδων.

   Επομένως, υπάρχουν πολλές επιλογές για να διαλέξει κανείς τι του ταιριάζει. Όμως, το βασικότερο είναι να γίνει κατανοητό ότι για να δει κανείς μεγάλη διαφορά, θα πρέπει να εστιάσει και σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Ο συνδυασμός υγιεινής διατροφής, γυμναστικής και του κατάλληλου διατροφικού συμπληρώματος μπορεί να φέρει την αλλαγή που περιμένετε!