Ίσως να έχετε παρατηρήσει ότι τα γαστρεντερικά προβλήματα στους γύρω μας είναι πιο συχνά από ποτέ. Βέβαια δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη με όλα αυτά τα πρόσθετα στα φαγητά, τα αντιβιοτικά, τα αναψυκτικά, τα φυτοφάρμακα στα φρούτα και τα λαχανικά ˙ όλα να καταλήγουν πού αλλού: στο έντερό μας! Τι κάνουμε λοιπόν προκειμένου να ελαττώσουμε το πρόβλημα;

Μια πολύ καλή λύση είναι η λήψη L-γλουταμίνης (L-Glutamine), η οποία είναι ένα αμινοξύ που υπό κανονικές συνθήκες παράγεται φυσικά στο σώμα. Όμως, σε καταστάσεις έντονου stress, λήψης διαφόρων φαρμάκων, μετά από χειρουργεία ή τραυματισμούς έχουμε υπερβολική έκκριση κορτιζόλης στο αίμα (η ορμόνη του stress), με αποτέλεσμα να εξαντλείται η γλουταμίνη που παράγει ο οργανισμός. Για το λόγο αυτό συχνά συστήνεται από τους ειδικούς η λήψη συμπληρώματος με γλουταμίνη.

Σε ποιες περιπτώσεις συστήνεται;

  • Σε γαστρεντερικά προβλήματα όπως στομαχικοί πόνοι, δυσπεψία, γαστρίτιδα, έλκος, εκκολπωματίτιδα, νόσος του Crohn κ.ά
  • Σε περιπτώσεις κατάθλιψης, έντονου στρες, αϋπνίας, κακοδιαθεσίας.
  • Για αντιμετώπιση παρενεργειών μετά από φαρμακευτική θεραπεία π.χ σε περιπτώσεις χημειοθεραπείας όπου συχνά ακολουθεί διάρροια, πρήξιμο, μυϊκός ή νευρολογικός πόνος.
  • Σε ασθενείς με HIV (AIDS), προκειμένου να αποφύγουν την απώλεια βάρους, μιας και η L- γλουταμίνη βελτιώνει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών στο έντερο.

 

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Maryland (University of Maryland Medical Center) η συμπληρωματική λήψη L-γλουταμίνης, όταν το σώμα αδυνατεί να παράγει αρκετή, δυναμώνει το ανοσοποιητικό προλαμβάνει διάφορες ασθένειες , βελτιώνει την ανάρρωση και την επούλωση τραυμάτων, ενώ μπορεί κα να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου σε κρίσιμες ασθένειες.

Είναι δε καλύτερο να λαμβάνεται σε μορφή σκόνης, ώστε να αποφευχθούν τα επιπλέον πρόσθετα που μπορεί να ερεθίσουν το ήδη ευαίσθητο έντερο. Με αυτό τον τρόπο είναι και πιο εύκολη η κατάποση εάν αναμειχθεί με νερό ή χυμό.

Εκτός όμως από την ωφέλιμη δράση που έχει στα διάφορα προβλήματα υγείας, η γλουταμίνη χρησιμοποιείται συχνά από αθλητές για ενίσχυση της απόδοσής τους! Έρευνες έχουν δείξει ότι η λήψη της βοηθάει τον οργανισμό του αθλητή να μένει ενυδατωμένος, να εξοικονομεί γλυκογόνο και να μην χάνει μυϊκό ιστό.

Βλέπουμε λοιπόν, ότι η L-γλουταμίνη έχει πολλά να προσφέρει και μάλιστα σε πληθώρα περιπτώσεων. Από θεραπεία του εντέρου και αύξηση της άμυνας του οργανισμού μέχρι ενίσχυση της αθλητικής απόδοσης, η γλουταμίνη μπορεί να είναι η λεπτομέρεια που θα κάνει τη διαφορά!