Ροχαλητό, δείτε πως μπορείτε να απαλλαγείτε!

0 Comment

 Ένα από τα πιο ενοχλητικά πράγματα κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι το ροχαλητό. Εάν και κάτι σύνηθες, προκαλεί έντονη ενόχληση τόσο στους γύρω όσο και στο άτομο που ροχαλίζει.

 Κάποτε πίστευαν ότι το ροχαλητό αποτελεί κάτι ακίνδυνο, ωστόσο τις τελευταίες δεκαετίες ανακαλύφθηκε πως συνδέεται πολλές φορές με πιο σοβαρές καταστάσεις υγείας που αφορούν το ανώτερο αναπνευστικό σύστημα, γι’ αυτό θα πρέπει να αντιμετωπίζεται κατάλληλα. Σύμφωνα με μελέτες περίπου το 40% των ανδρών και το 1/4 των γυναικών ροχαλίζουν σχεδόν καθημερινά. Τι ακριβώς όμως είναι το ροχαλητό;

 

Γιατί ροχαλίζουμε;

   Κατά τη διάρκεια του ύπνου ο αέρας μπαίνει από τη στοματική κοιλότητα ή/και τη μύτη και περνά στους πνεύμονες. Η δόνηση που προκαλείται στο πίσω μέρος του λαιμού (σταφυλή και υπερώα) δημιουργεί έναν χαρακτηριστικό θόρυβο. Ουσιαστικά το ροχαλητό οφείλεται στο χτύπημα της υπερώας και της σταφυλής στο πίσω μέρος του λαιμού καθώς και στη στένωση του αεραγωγού, είτε λόγω ανατομίας του στόματος ή του λαιμού ή λόγω απόφραξής του.

   Συνήθως το ροχαλητό είναι δύσκολο κάποιος να το αντιληφθεί από μόνος του. Τις περισσότερες φορές το αντιλαμβάνεται το άτομο που κοιμάται στο ίδιο χώρο το βράδυ. Παρόλα αυτά υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα άτομα που ροχαλίζουν παραπονιούνται ότι δεν έχουν ξεκούραστο ύπνο, γεγονός που πολλές φορές οφείλεται στο ροχαλητό.

 

Παράγοντες που επιδεινώνουν το ροχαλητό

   Το ροχαλητό αποτελεί δυστυχώς κάτι που κληρονομεί κάνεις και μπορεί να οφείλεται ή να επιδεινώνεται από πολλούς παράγοντες. Συνήθως οι άνδρες ροχαλίζουν πολύ περισσότερο από τις γυναίκες, ενώ είναι πιο συχνό φαινόμενο σε ηλικίες 50 και άνω. Συνήθεις παράγοντες είναι:

  • Κάπνισμα
  • Αλκοόλ
  • Ρινική συμφόρηση ή μπούκωμα
  • Ανατομική ανωμαλία του διαφράγματος ή της μύτης
  • Κρεατάκια ή αμυγδαλές
  • Υπερβάλλον βάρος – παχυσαρκία

Πότε θα πρέπει ανησυχήσετε;

   Γενικά το ροχαλητό δεν αποτελεί κάτι άξιο ανησυχίας. Ωστόσο όταν συνοδεύεται από περιόδους άπνοιας (διακοπή της αναπνοής άνω των 10΄΄), τότε θα πρέπει να ενημερώσετε τον ιατρό σας. Η αποφρακτική υπνική άπνοια αποτελεί μια σοβαρή κατάσταση η οποία οφείλεται συνήθως στο υπερβάλλον βάρος και στην αυξημένη περίμετρο λαιμού. Συνδέεται με αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο και θνησιμότητα, για το λόγο αυτό θα πρέπει να αναγνωρίζεται και να αντιμετωπίζεται κατάλληλα και έγκαιρα.

 

Tips για τη μείωση της έντασης του ροχαλητού

   Το πιο σημαντικό βήμα για τη μείωση της έντασης του ροχαλητού είναι η αλλαγή του τρόπου ζωής. Δείτε παρακάτω μερικά βήματα που θα βοηθήσουν να κάνετε τον ύπνο σας πιο ήρεμο και «ήσυχο»!

  • Απώλεια βάρους και απόκτηση φυσιολογικού βάρους σώματος
  • Διακοπή καπνίσματος
  • Αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ, ιδιαίτερα το βράδυ
  • Τα υπνωτικά και ηρεμιστικά φάρμακα ενδέχεται να επιδεινώσουν το ροχαλητό
  • Μικρές μερίδες φαγητού. Το τελευταίο γεύμα να καταναλώνεται 2-3 ώρες πριν την κατάκλιση
  • Αυξήστε την αερόβια άσκηση, καθώς βελτιώνει την ικανότητα αναπνοής
  • Προτιμήστε την πλάγια θέση ύπνου και το πάνω μέρος του κορμού σας να έχει ελαφριά κλίση προς τα επάνω.
  • Χρησιμοποιήστε ειδικά ρινικά εισπνεόμενα σπρέι, αυτοκόλλητα ή ειδικά προϊόντα τα οποία διατηρούν ανοιχτούς του αεραγωγούς και διευκολύνουν την αναπνοή
  • Εξασφαλίστε επαρκή υγρασία στο δωμάτιο

   Εάν το ροχαλητό δεν βελτιώνεται ή παρατηρήσετε υπνική άπνοια, θα πρέπει να απευθυνθείτε στο ιατρό σας.

   Στο Vita4you μπορείτε να βρείτε πολλά προϊόντα τα οποία θα σας βοηθήσουν να μειώσετε την ένταση του ροχαλητού σας.

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο