Η μάχη των υπερτροφών: Γκότζι μπέρι ή Κράνμπερι

0 Comment

Γκότζι μπέρι ή κράνμπερι; Εάν και οι δύο ποικιλίες μούρων είναι εξίσου δημοφιλείς και ανήκουν στην οικογένεια των υπερτροφών, οι ιδιότητες και δράσεις τους διαφέρουν σημαντικά. Πως μπορείτε όμως να επιλέξετε την κατάλληλη υπερτροφή ανάλογα με τις ανάγκες σας;

 

Η δύναμη των μούρων

   Το γκότζι μπέρι (Goji berry) είναι γνωστό και ως «μούρο της ευτυχίας«. Γνωστό εδώ και χιλιάδες χρόνια στη Ασία για την επίδρασή του στην υγεία και μακροζωία, σήμερα χρησιμοποιείται ευρέως ως καρπός ή σε συνδυασμό με δημητριακά.

   Αντίστοιχα το κράνμπερι (cranberry) αποτελεί τον κόκκινο θησαυρό των μούρων. Προέρχεται από την Αμερική, όπου καλλιεργείται σε αφθονία, ωστόσο τις τελευταίες δεκαετίες η εμπορική του χρήση έχει αυξηθεί σημαντικά. Χρησιμοποιείται είτε ως αποξηραμένο φρούτο ή το εκχύλισμα του καρπού.

 

Θρεπτική αξία

Goji berries

Τα goji berries ανήκουν στην οικογένεια των σολανωδών. Θερμιδικά αποδίδουν περίπου 90 kcal ανά 1/4 του φλιτζανιού ενώ περιέχουν όλα τα μακροθρεπτικά συστατικά, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λιπαρά οξέα καθώς και φυτικές ίνες. Πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, προσφέρουν ανθοκυανιδίνες, φλαβονοειδή, φυτοστερόλες, καροτενοειδή όπως το β-καροτένιο, αντιοξειδωτικές βιταμίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β καθώς και 18 αμινοξέα.

Cranberries

Τα cranberries έχουν αντίστοιχη θερμιδική αξία με τα γκότζι μπέρι, δηλαδή, αποδίδουν 90 kcal ανά 1/4 του φλιτζανιού. Αποτελούν μια πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών καθώς περιέχουν σε σημαντική συγκέντρωση φλαβονοειδή, προανθοκυανιδίνες και ανθοκυανιδίνες καθώς και διάφορα οξέα όπως το ελλαγικό και το κιτρικό οξύ. Επιπλέον, αποτελεί σημαντική πηγή μετάλλων και βιταμινών, όπως μαγνήσιο, σίδηρο, ασβέστιο, φυλλικό οξύ, βιταμίνες Α, C και Ε καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

 

Οφέλη και ιδιότητες

Goji berries

Χάρη στις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες, ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού και συμβάλλουν στην καρδιαγγειακή προστασία. Συγκεκριμένα βοηθούν στη μείωση της οξείδωσης της LDL χοληστερόλης ενώ αποτελούν πηγή ενέργειας και ευεξίας, τονώνοντας τον οργανισμό. Ιδανικό συμπλήρωμα σε περιπτώσεις κόπωσης ή για αθλητές. Πλούσια σε β-καροτίνη και ζεαξανθίνη, τα goji berries ενισχύουν την υγεία του δέρματος ενάντια στη UV ακτινοβολία, ενώ ο χαμηλός γλυκαιμικός τους δείκτης και η σημαντική συγκέντρωση ψευδαργύρου τα καθιστά ιδανικά σε περιπτώσεις δίαιτας για τη ρύθμιση της όρεξης και τη διαχείριση της πείνας.

Cranberries

Τρόφιμο που χρησιμοποιείται ως καρπός αυτούσιος, ως χυμός ή το εκχύλισμά του ως συμπλήρωμα διατροφής. Πλούσιο σε φλαβονοειδή και πολυφαινόλες, παρουσιάζει ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιβακτηριακή δράση. Η αντιοξειδωτική του δράση και η μείωση του οξειδωτικού stress λειτουργεί προστατευτικά ως προς την καρδιά και τα αγγεία ενώ μειώνει την οξείδωση της LDL χοληστερόλης. Τα cranberries αποτελούν μια ισχυρή αντιβακτηριακή ουσία. Συγκεκριμένα συμβάλλουν στην πρόληψη και θεραπεία ουρολοιμώξεων, καθώς αποτρέπουν την προσκόλληση βακτηρίων στα τοιχώματα της ουροδόχου κύστης. Επιπλέον λειτουργούν προστατευτικά ως προς τους νεφρούς και αποτρέπουν το σχηματισμό νεφρικών λίθων.

 

Δράσεις & οφέλη

Γκότζι μπέρι

Κράνμπερι

Τόνωση, ενέργεια
Ενίσχυση ανοσοποιητικού
Υγεία ουροποιητικού συστήματος
Καρδιαγγειακή προστασία
Αντικαρκινικές ιδιότητες
Νεφρολιθίαση
Υγεία δέρματος
Προστασία ματιών
Αδυνάτισμα
Συνήθης ημερήσια δόση 250-500mg/d 500-1500 mg/d

Στο Vita4you μπορείτε να βρείτε μεγάλη ποικιλία σε συμπληρώματα διατροφής και τρόφιμα με  κράνμπερι  και  γκότζι μπέρι.

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο