6+1 Πράγματα που κάνουν κακό στην καρδιά σας

0 Comment

Η Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς είναι μια πρωτοβουλία της Παγκόσμιας Καρδιολογικής Ομοσπονδίας και θεσπίστηκε το 1999 με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του πληθυσμού σχετικά με τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Τα καρδιαγγειακά νοσήματα αποτελούν την κυριότερη αιτία θανάτου παγκοσμίως. Οι πιο κοινές παθήσεις αποτελούν το έμφραγμα του μυοκαρδίου, το αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο, η καρδιακή ανεπάρκεια καθώς και διάφορες μορφές αρρυθμίας. Πως μπορούμε όμως να προστατέψουμε την καρδιά;

 

Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου

Οι παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου κατηγοριοποιούνται σε αυτούς που μπορούν να τροποποιηθούν και σε αυτούς που δεν γίνεται να μεταβληθούν. Μη τροποποιήσιμοι παράγοντες αποτελούν η κληρονομικότητα καθώς και η ηλικία.

Τροποποιήσιμοι παράγοντες

1. Κάπνισμα. Ο καρδιαγγειακός κίνδυνος είναι υπερδιπλάσιος στους καπνιστές σε σχέση με τους μη καπνιστές, και σχετίζεται τα χρόνια καπνίσματος καθώς και με τον αριθμό των τσιγάρων.

2.Υψηλή χοληστερόλη. Οι αυξημένες τιμές ολικής χοληστερόλης (ολικής και LDL χοληστερίνης) αυξάνουν τον κίνδυνο δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας στα αρτηριακά τοιχώματα και φλεγμονής.

3.Παχυσαρκία και αυξημένο σωματικό βάρος. Η καρδιαγγειακή νόσος αποτελεί την πρώτη αιτία θνηνότητας για άτομα με BMΙ άνω του 25kg/m2. Το λίπος αποτελεί έναν ενδοκρινή αδένα που παράγει φλεγμονώδεις ουσίες και συμβάλλει στην αθηροσκλήρωση, στο κίνδυνο εμφράγματος και αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου, ενώ επιδεινώνει άλλους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου.

4. Υψηλή αρτηριακή υπέρταση. Η αρτηριακή πίεση αποτελεί κύριο παράγοντα καρδιαγγειακού κινδύνου καθώς επιταχύνει τη αθηρωσκλήρωση, οδηγεί σε διαταραχή της μικροκυκλοφορίας, δυσλειτουργία του ενδοθηλίου και αντίσταση στην ινσουλίνη.

5.Διαβήτης – Υψηλό σάκχαρο αίματος. ο αυξημένο δηλαδή σάκχαρο στο αίμα επιδρά τοξικά στα κύτταρα του αγγειακού τοιχώματος γλυκοζυλίωση ενδοθηλιακή» αυτή δυσλειτουργία και ανάπτυξη αθηροσκλήρωσης.

6.Καθιστική ζωήΈλλειψη φυσικής δραστηριότητας. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ασκούνται, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση του βάρους τους.

7.Κακή διατροφή. Η υψηλή κατανάλωση αλατιού, κορσμένων και trans λιπαρών οξέων σχετίζεται με τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης αγγειακών – εγκεφαλικών επεισοδίων, καθώς και στεφανιαίας νόσου.

 

Άλλες συμβουλές για την προστασία της καρδιάς

Η κατανάλωση υγιεινών τροφίμων, έχει μεγάλο αντίκτυπο στον κίνδυνο καρδιακής νόσου, αλλά δεν είναι ο μόνος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη. Στην πραγματικότητα, ακόμη και μικρές προσαρμογές στην καθημερινή σας ρουτίνα μπορεί να έχουν τεράστια επίδραση στην υγεία της καρδιάς σας. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς:

  • Διαχειριστείτε το άγχος σας.
  • Στόχος είναι να έχετε τουλάχιστον 30 λεπτά άσκησης πέντε ημέρες την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένου περπάτημα, ποδηλασία ή γυμναστήριο.
  • Ορίστε ένα κανονικό πρόγραμμα ύπνου και προσπαθήστε να κοιμάστε τουλάχιστον επτά ώρες τη νύχτα.
  • Κόψτε το κάπνισμα.
  • Περιορίστε την πρόσληψη αλκοόλ σε ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες.
  • Εάν είστε υπέρβαροι, προσπαθήστε να χάσετε τα περιττά κιλά . Απώλεια βάρους της τάξης του 5-10% έχει σημαντική διαφορά στον ολικό καρδιαγγειακό κίνδυνο.
  • Υιοθετήστε τη Μεσογειακή διατροφή. Χάρη στην υψηλή αντιοξειδωτική δράση των διατροφικών στοιχείων που περιέχει, προλαμβάνει την εμφάνιση καρδιαγγειακών επεισοδίων και στεφανιαίας νόσου.

 

Βρείτε στο Vita4you.gr όλα όσα χρειάζεστε για ένα δυνατό καρδιαγγειακό σύστημα!

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο