5+1 συμβουλές για καλύτερη ζωή!

0 Comment

Happy life freedom

Το να έχετε μια καλή ζωή είναι σημαντικό για την υγεία και την ευτυχία σας. Μία από τις βαθύτερες επιθυμίες μας είναι να ζήσουμε μια ολοκληρωμένη ζωή.

Στην εποχή του Διαδικτύου, των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης και ενός πολύ ψηφιοποιημένου κόσμου, η επιθυμία αυτή έχει γίνει λιγότερο εφικτή. Μπορεί να αισθάνεστε ότι έχετε χάσει την επαφή με τα πράγματα που σας κάνουν ευτυχισμένους ή μπορεί να σας φαίνεται αδύνατο να εξισορροπήσετε την καριέρα σας και την προσωπική σας ζωή. Συχνά το “κόλπο” είναι να βρούμε κάτι που μας δίνει χαρά και σ’ αυτό θα σας βοηθήσουν, εμμέσως, τα έξι παρακάτω πράγματα.

Έχετε σκοπό στη ζωή σας

 Ένα από τα μυστικά της ευτυχισμένης ζωής είναι να έχετε στόχους. Δεν είναι καλό να αισθάνεστε ότι να τα έχετε κάνει όλα στη ζωή σας. Παλιότερα, οι φιλόσοφοι θεωρούσαν ότι η έμβια ζωή έχει κάποιο σκοπό -μια ιδέα που ονομάστηκε τελεολογία. Μην περιφέρεστε άσκοπα στη ζωή και μη ζείτε τις μέρες σας γυρνώντας στο παρελθόν. Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Psychological Science έδειξε ότι σε οποιαδήποτε ηλικία, ακόμα και μεταξύ των ηλικιωμένων, όσοι είχαν μια αίσθηση σκοπού στη ζωή τους είχαν καλύτερη υγεία. Είναι άγνωστο γιατί έχοντας σκοπό στη ζωή μας -όποιος και να είναι αυτός- είμαστε πιο χαρούμενοι και ευτυχισμένοι. Ορισμένοι πιστεύουν ότι η ύπαρξη στόχων σηματοδοτεί ένα ικανοποιητικό “αναπαραγωγικό δυναμικό”.

Τρώτε υγιεινά

Το τι τρώτε επηρεάζει κάθε σας κύτταρο. Χωρίς μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή, το σώμα σας είναι πιο επιρρεπές σε ασθένειες, λοιμώξεις, κόπωση και χαμηλή απόδοση. Η υγιεινή διατροφή θα σας δώσει τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας για να να λειτουργήσει σωστά, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά, αλλά πρέπει να ισορροπήσετε τις τροφές που θεωρούνται υγιεινές. Οι ειδικοί προτείνουν άπαχες πρωτεΐνες, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τρόφιμα ολικής αλέσεως, όσπρια και ξηρούς καρπούς. Περιορίστε όσο μπορείτε τις τυποποιημένες τροφές και τα junk foods, αυτό θα σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα και να παίρνετε καλύτερες αποφάσεις για τη ζωή σας. Ο αριθμός των θερμίδων που λαμβάνετε καθημερινά έχει επίσης σημασία και τα junk foods θα σας οδηγήσουν σε υπερκατανάλωση. Στοχεύετε να καταναλώνετε τα ολόκληρα τρόφιμα και όχι τα υπερ-επεξεργασμένα.

Ασκηθείτε

Η σωματική δραστηριότητα και η άσκηση είναι ένα από τα συστατικά της καλής ζωής κι αυτό γίνεται πιο σημαντικό καθώς μεγαλώνετε. Αν για χρόνια κάνετε καθιστική ζωή, ξεκινήστε να ασκείστε χαλαρά. Σε γενικές γραμμές, ξεκινήστε με συνεδρίες των 10 λεπτών και σταδιακά αυξήστε τη διάρκεια. Δεν χρειάζεστε μόνο την αερόβια άσκηση, όπως πιστευόταν κάποτε. Τα βαράκια, τα ελατήρια και γενικά η άσκηση με αντιστάσεις βοηθούν στην ενίσχυση των μυών και των οστών σας και στη βελτίωση της ισορροπίας και του συντονισμού σας. Πολλά γυμναστήρια και δημοτικά κέντρα προσφέρονται σήμερα με χαμηλή μηνιαία συνδρομή και μπορείτε να επωφεληθείτε από τις ευκαιρίες. Και βέβαια, δεν υπάρχουν μόνο τα γυμναστήρια, υπάρχουν πολλές υπαίθριες ομαδικές δραστηριότητες.

Φροντίστε να κοιμάστε καλά

Ο καλό ύπνος είναι εξίσου σημαντικός με τη σωματική δραστηριότητα και τη διατροφή. Η έρευνα δείχνει ότι ο κακός ύπνος έχει άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στις ορμόνες σας και στη λειτουργία του εγκεφάλου. Μπορεί επίσης να προκαλέσει αύξηση του βάρους και αύξηση του κινδύνου ασθενειών. Αντίθετα, ο καλός ύπνος μπορεί να σας βοηθήσει να τρώτε λιγότερο, να ασκείστε καλύτερα και να είστε πιο υγιείς. Τις τελευταίες δεκαετίες, η ποιότητα του ύπνου μειώθηκε και αυτό έχει επιφέρει πολλά προβλήματα που τώρα ανακαλύπτονται. Εάν θέλετε να έχετε μια καλύτερη ζωή την ημέρα, ο ποιοτικός νυχτερινός ύπνος είναι ένα από τα πιο σπουδαία πράγματα που έχετε να κάνετε. Καθαρίζει τα “σκουπίδια” του μυαλού και σας κάνει να παίρνετε πιο σωστές αποφάσεις.

Αποφύγετε τους τοξικούς ανθρώπους 

To ψυχολογικό στρες υποσκάπτει στη καλή ζωή, προκαλώντας από καρδιακά προβλήματα μέχρι πρώιμη γήρανση. Το άγχος μειώνει τα τελομερή, τις δομές που βρίσκονται στο τέλος των χρωμοσωμάτων κι αυτό, εκτός του ότι σας κάνει να φαίνεστε μεγαλύτεροι από την ηλικία σας, επηρεάζει με πολλούς τρόπους την υγεία σας. Είναι σημαντικό να αποφεύγετε τα τοξικά άτομα, αυτά που σας κάνουν να αισθάνεστε χειρότερα μετά από μια αλληλεπίδραση μαζί τους. Το στρες μπορεί να κάνει δύσκολο τον έλεγχο των συναισθημάτων σας και αυτό θα επηρεάζει την προσωπική σας ζωή -μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε υπερβάλλον βάρος. Προσπαθήστε να αποφύγετε τις καταστάσεις που μπορεί να χαλάσουν την καλή σας διάθεση.

Ελάτε τακτικά σε επαφή με τη φύση

 Αναλάβετε τη δέσμευση να διαθέτετε περισσότερο χρόνο κοντά στη φύση, κάνοντας ένα περπάτημα σε ένα δασώδες μονοπάτι ή κοντά στη θάλασσα αν σας δίνεται η ευκαιρία. Εξελιχθήκαμε σε ένα ανοιχτό, φυσικό περιβάλλον αλλά σήμερα έχουμε απομακρυνθεί από αυτό, κάτι που που έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και την ψυχολογία μας. Στη δεκαετία του 1980, ο Robert Ulrich, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, παρακολουθούσε ασθενείς που είχαν κάνει χειρουργική επέμβαση και είχαν θέα είτε σε δέντρα από το παράθυρό τους είτε έβλεπαν έναν τοίχο. Εκείνοι που είχαν θέα στα δέντρα ανέφεραν λιγότερο πόνο και παρέμειναν λιγότερο χρόνο στο νοσοκομείο. Από τότε, αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η επαφή με τη φύση βελτιώνει τις σωματικές λειτουργίες μας. Σήμερα, οι γιατροί στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ έχουν αρχίσει να συνταγογραφούν “φύση”. 

Στο Vita4you.gr θα βρείτε ποικιλία από συμπληρώματα για ποιοτικό ύπνο!

0 Σχόλια

Αφήστε Σχόλιο