Ένα από τα πιο κοινά γνωρίσματα μιας υποθερμιδικής δίαιτας είναι η έντονη πείνα που παρατηρείται, ιδιαίτερα κατά το πρώτο διάστημα. Υπάρχει τρόπος όμως να χάσουμε τα περιττά κιλά έχοντας καλύτερη αίσθηση κορεσμού και χωρίς να υπάρχει το δυσάρεστο αίσθημα της πείνας;

Τι είναι η γλυκομαννάνη

   Η γλυκομαννάνη αποτελεί ένα φυσικό πολυσακχαρίτη ο οποίος ανευρίσκεται στις ρίζες του φυτού Amorphophallus Κonjac. Φύεται κατά κύριο λόγο στην Ασία και παραδοσιακά χρησιμοποιείται ως συστατικό φαγητών και αρτοσκευασμάτων. Ουσιαστικά η γλυκομαννάνη αποτελεί μια αδιάλυτη φυτική ινά η οποία έχει την ιδιότητα να απορροφά μεγάλες ποσότητες νερού στο μόριο της. Αποτελείται β-D-γλυκόζη και β-D-μαννόζη, μόρια τα οποία συνδέονται με β-1,4 γλυκοσιδικούς δεσμούς.

Ιδιότητες και οφέλη

  Οι σακχαρίτες, φυσιολογικά, διασπώνται από τα ένζυμα της σιέλου και του παγκρέατος, στο στομάχι και στο έντερο, αντίστοιχα. Ωστόσο, η γλυκομαννάνη, λόγω χημικής δομής, δεν μπορεί να διασπαστεί από τα ανθρώπινα πεπτικά ένζυμα, με αποτέλεσμα να διαπερνά τον εντερικό σωλήνα, οριακά αναλοίωτη μέχρι και το παχύ έντερο, όπου και υπόκειται σε ζύμωση από τα βακτήρια το παχέως εντέρου.

   Η γλυκομαννάνη, όπως αναφέρθηκε, έχει την ιδιότητα να απορροφά μεγάλες ποσότητες νερού στο μόριο της. Συγκεκριμένα μπορεί και απορροφά 100-200 φορές το βάρος της σε νερό. Με την απορρόφηση νερού, δημιουργεί μια μορφή γέλης στον εντερικό σωλήνα, δημιουργώντας έτσι μια αίσθηση φουσκώματος και κορεσμού. Πρακτικά, αυτό οδηγεί σε λιγότερη κατανάλωση φαγητού και θερμίδων με αποτέλεσμα να υπάρχει καλύτερος κορεσμός και μικρότερη όρεξη για φαγητό. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει τον κορεσμό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα έτσι, μειώνει την πιθανότητα τσιμπολογήματος μέχρι το επόμενο γεύμα.

   Πολλές μελέτες έδειξαν ότι ως μόριο φυτικής ίνας η γλυκομαννάνη μπορεί και επιδρά στα επίπεδα χοληστερόλης, μειώνοντας τα επίπεδα της LDL και VLDL χοληστερόλης στο αίμα. Ως αδιάλυτη φυτική ίνα, έχει την ιδιότητα να ομαλοποιεί την αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, βοηθώντας κυριώς και μειώνοντας τις μεταγευματικές υπεργλυκαιμίες.

   Τέλος ως φυτική ίνα, βελτιώνει τις περισταλτικές κινήσεις του γαστρεντερικού σωλήνα, αυξάνει τον όγκο των κοπράνων και διευκολύνει τη κινητικότητα του εντέρου, βοηθώντας έτσι στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

   Χάρη στις παραπάνω ιδιότητες, μέσα από μελέτες έχει φανεί πως η λήψη συμπληρώματος γλουκομαννάνης συμβάλλει στα ακόλουθα:

  • Απώλεια βάρους σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα
  • Μείωση των επιπέδων χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων και LDL χοληστερόλης
  • Μείωση και ομαλοποίηση των μεταγευματικών επιπέδων γλυκόζης
  • Αυξάνει τον κορεσμό
  • Μείωση τσιμπολογήματος
  • Μειώνει την όρεξη για φαγητό και για τσιμπολόγημα
  • Αντιμετώπιση δυσκοιλιότητας

Δοσολογία και τρόπος λήψης

   Η γλυκομμαννάνη συστείνεται να λαμβάνεται με αρκετό νερό 30 με 60 λεπτά πριν από τα κυρίως γεύματα. Συγκεκριμένα η λήψη 2-4γρ. ημερησίως ισοκατανεμημένα μέσα στην ημέρα πριν από το πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο της όρεξης.

Αντενδείξεις – παρενέργειες

   Δεν υπάρχουν αντενδείξεις για τη λήψη συμπληρώματος γλουκομαννάνης, εκτός από τις εγκύους, τις θηλάζουσες και τα παιδιά. Η πιο συνήθης παρενέργεια από τη λήψη της είναι διάρροια, μετεωρισμός και γαστρεντερικές διαταραχές. Δε συστείνεται η λήψη δόσεων μεγαλύτερες των 5γρ.

   Στο Vita4you μπορείτε να βρείτε συμπληρώματα διατροφής με γλυκομαννάνη ή Konjac.