Η χώρα μας αποτελεί μια χώρα της Μεσογείου και έναν από τους κυριότερους αντιπροσώπους της παραδοσιακής Μεσογειακής διατροφής. Τα τελευταία χρόνια πολλά διαφορετικά μοτίβα έχουν αναδειχθεί τόσο για τη συμβολή τους σε μια επιτυχημένη προσπάθεια απώλεια βάρους αλλά και γενικά στην υγεία.

   Ωστόσο, πολλές μετα-αναλύσεις έχουν και συνεχίζουν να αναδεικνύουν τη σημαντικότητα της Μεσογειακής διατροφής τόσο όσον αφορά την πρόληψη αλλά και θεραπεία πολλών εκφυλιστικών ασθενειών. Τι είναι όμως αυτό που κάνει αυτό το διατροφικό πρότυπο τόσο ξεχωριστό και άξιο αναφοράς και μελέτης τόσους αιώνες;

Θα πεις το ψωμί, ψωμάκι…όχι πια!

   Αποτελεί από τα λίγα διατροφικά πρότυπα που αναδεικνύουν την αξία των σιτηρών και του ψωμιού ως κύριο στοιχείο της διατροφής. Συγκεκριμένα, τα σιτηρά και αμυλούχα τρόφιμα ολικής άλεσης αποτελούν τη βάση της Μεσογειακής πυραμίδας και συνίσταται να περιλαμβάνονται σε όλα τα γεύματα. Γι’ αυτό λοιπόν, απαλλαγείτε από αυστηρές δίαιτες που κόβουν βασικά στοιχεία της διατροφής.

Λαδάκι, μπουκιά και συγχώριο

   Άγευστα φαγητά αποτελούν κάθε άλλο παρά στοιχείο της Μεσογειακής διατροφής! Βασικό στοιχείο της Μεσογειακής διατροφής είναι η άφθονη χρήση έξτρα παρθένου ελαιόλαδου καθώς και ελιών ως κύριο στοιχείο της μαγειρικής. Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και ωφέλιμα λιπαρά οξέα, αυτό το φυσικό φυτικό λίπος ενισχύει όχι μόνο τη γεύση αλλά θωρακίζει παράλληλα και την υγεία σας.

Ένα κρασάκι για το καλό!

   Εν αντιθέσει με τα πιο δημοφιλή διατροφικά πρότυπα η Μεσογειακή διατροφή συνιστά την με μέτρο καθημερινή κατανάλωση κρασιού. Από πολλές μελέτες έχει αναδειχθεί πως η με μέτρο κατανάλωση κρασιού και ιδιαίτερα του κόκκινου, ασκεί καρδιαγγειακή και αντιοξειδωτική προστασία.

Τεράστια ποικιλία, πολλές γεύσεις

   Ποιός είπε ότι μια δίαιτα μπορεί να είναι βαρετή; Το μεσογειακό διατροφικό πρότυπο αποτελεί ένα μίγμα διαφορετικών χωρών, γεύσεων και πολιτισμών, γεγονός που την κάνει να ξεχωρίζει για την ποικιλομορφία των συνταγών και γεύσεών της. Οι χώρες που αγκαλιάζουν τη λεκάνη της Μεσογείου (Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα κ.α.) έχουν όλες μαζί αλλά και η κάθε μια ξεχωριστά δώσει τη δική του πινελιά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα τη βαρεθείτε εύκολα.

Φυτικές ίνες και η πείνα πάει περίπατο

   Πλούσια σε φυτικές ίνες, διαλυτές και αδιάλυτες, η Μεσογειακή διατροφή βοηθά στον καλύτερο και γρηγορότερο κορεσμό, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο τόσο μια προσπάθεια απώλειας ή διατήρησης βάρους αλλά και στην γαστρεντερική υγεία, γενικά. Από τα σιτηρά, που αποτελούν τη βάση της πυραμίδας μέχρι τα λαχανικά και τα φρούτα που συνοδεύουν τα κυρίως και ενδιάμεσα γεύματα, η Μεσογειακή διατροφή εμπλουτίζει με φυτικές ίνες τον οργανισμό, χαρίζοντάς πολλαπλά οφέλη.

Δίαιτα και διατήρηση κιλών, εύκολο!

   Παρά τις πολλές διαφορετικές δίαιτες που έχουν βγει τις τελευταίες δεκαετίες (χαμηλές σε υδατάνθρακες, χαμηλές σε λίπος κ.ο.κ.), η Μεσογειακή διατροφή ήταν και συνεχίζει να είναι, όπως φαίνεται και από μετα-αναλύσεις μελετών ένα από τα καλύτερα διατροφικά μοτίβα που βοηθούν στην ισορροπημένη απώλεια βάρους αλλά και στη διατήρηση της απώλειας, έπειτα.

Γερή καρδιά και ζωή γεμάτη υγεία μέχρι τα βαθιά γεράματα

   Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους για τους οποίους ξεχώρισε η Μεσογειακή διατροφή είναι ότι οι λαοί της Μεσογείου είχαν μικρότερες πιθανότητες να νοσήσουν από κάποιο καρδιαγγειακό νόσημα η εκφυλιστική νόσο σε σχέση με λαούς της βόρεια Ευρώπης ή που ακολουθούσαν το δυτικό πρότυπο διατροφής. Αντίστοιχα αποτελέσματα φάνηκαν και για παθήσεις όπως ο καρκίνος, το Alzheimer, το παρκινσον κ.α. Ο λόγος είναι ότι η διατροφή της Μεσογείου είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και φυτοχημικά στοιχεία τα οποία ενισχύουν την υγεία των αγγείων και την καρδιαγγεική λειτουργία. Παρόμοια αποτελέσμα έδειξαν

   Μήπως λοιπόν να ανοίξουμε το τσελεμεντέ και να βρούμε νόστιμες συνταγές της χώρας μας που θα μας κρατήσουν γερούς και δυνατούς, χωρίς δίαιτες και στερήσεις;