Ο χειμώνας είναι ίσως από τις λιγότερο αγαπημένες εποχές του χρόνου, κυρίως λόγω του κρύου. Όμως επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι ο κρύος καιρός έχει πολλά οφέλη για την υγεία αλλά και για την ψυχολογία. Ο χειμώνας:

1. Ενεργοποιεί το μεταβολισμό και τις ενεργειακές καύσεις του οργανισμού.

   Η έκθεση στο κρύο για μικρό χρονικό διάστημα αυξάνει τη δαπάνη θερμίδων του οργανισμού, και ενεργοποιεί τη χρησιμοποίηση και τη καύση του αποθηκευμένου λίπους. Είναι σημαντικό ότι η δαπάνη θερμίδων συνεχίζεται ακόμη και μετά τη παύση της έκθεσης στον κρύο καιρό, κάνοντας τη διατήρηση του βάρους ευκολότερη.

2. Αυξάνει τα επιπεδα ενέργειας και προσφέρει τόνωση και πνευματική διαύγεια.

   Σε αντίθεση με τη ζέστη, το κρύο δεν μείωνει τα επίπεδα γλυκόζης που αποτελεί τη κύρια πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο.

3. Διευκολύνει την οξυγόνωση του σώματος.

   Τους χειμερινούς μήνες διεκολύνεται η αναπνοή και επιπλέον ο αέρας είναι λιγότερο επιβαρυμένος. Η ελαφριά δραστηριότητα στο κρύο θα σας προσφέρει τόνωση του αναπνευστικού και παροχή του απαραίτητου οξυγόνου. Το γρήγορο βάδισμα και το τρέξιμο είναι τύποι εκγύμνασης κατάλληλοι για το κρύο.

4. Βοηθάει τον ύπνο και τη χαλάρωση.

Η χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία σε συνδιασμό με τη ζεστή ατμόσφαιρα του υπνοδωματίου, συνεισφέρει στη ηρεμία, στη σωματική χαλάρωση και στην γρηγορότερη έλευση του ύπνου.

5. Μειώνει τις φλεγμονές και το πρήξιμο των ακρων.

Αυτές οι δύο καταστάσεις προκαλούν αγγειοδιαστολή με αύξηση της ροής του αίματος και της διαπερατότητας των τριχοειδών αγγείων, και επιβαρύνονται από την αυξημένη θερμοκρασία. Το κρύο προκαλεί συστολή των αγγείων και δημιουργεί προϋποθέσεις για μείωση των ενοχλήσεων.

6. Βελτιώνει τη ψυχολογία.

Τα πολλά και ζεστά ρούχα μειώνουν το άγχος σχετικά με το βάρος και την εικόνα του σώματος, σε αντίθεση με το καλοκαίρι που υπάρχει έντονη ενασχόληση με το αδυνάτισμα και τις δίαιτες. Επιπλέον ο κρύος καιρός μας φέρνει και πιο κοντά , αφού δεν έχουμε τόσο διάθεση να βγούμε από το σπίτι και περνάμε περισσότερο χρόνο με τους δικούς μας ανθρώπους.

7. Αυξάνει τους μηχανισμούς φυσικής άμυνας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Όσο και αν ακούγεται περιέργο το κρύο μας βοηθάει να αντιστεκόμαστε στους μικροοργανισμούς που μπορούν να προκαλέσουν γρίπη και κρυολόγημα.