Πολλοί είναι αυτοί που επιθυμούν να χάσουν τα περιττά τους κιλά, αλλά το άκουσμα της λέξης «δίαιτα» τους αποθαρρύνει! Εκτός από ένα οργανωμένο πρόγραμμα διατροφής, το οποίο αδιαμφισβήτητα συντελεί στην απώλεια βάρους, υπάρχουν πολλά μικρά αλλά και πολύ σημαντικά tips για να χάσετε τα περιττά σας κιλά χωρίς να μπείτε σε ένα αυστηρό πρόγραμμα δίαιτας: shutterstock_252161002_low_600x400.jpg

xronometrhste_ta_geumata300x200_b.jpg

1) Χρονομετρήστε τα γεύματα σας

Η διάρκεια ενός γεύματος έχει μεγάλη σημασία για την ποσότητα που θα καταναλωθεί. Χρονομετρήστε τα γεύματά σας και φροντίστε να διαρκούν τουλάχιστον 20 λεπτά. Φάτε αργά και απολαύστε κάθε σας μπουκιά! Δίνοντας χρόνο στο γεύμα σας, τα μηνύματα κορεσμού από το στομάχι και το έντερο προλαβαίνουν να ενημερώσουν τον εγκέφαλο ότι χορτάσατε και έτσι δε θα καταναλώσετε επιπλέον ποσότητα φαγητού απ’ όση πραγματικά χρειάζεστε.

2) Κοιμηθείτε, κάνει καλό

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η διάρκεια του ύπνου συνδέεται με την παχυσαρκία. Συνήθως τα άτομα που κοιμούνται λιγότερο τείνουν να έχουν πιο καθιστική ζωή και τσιμπολογούν πολύ περισσότερο μέσα στην ημέρα, με αποτέλεσμα να προσλαμβάνουν περισσότερες θερμίδες απ’ όσες χρειάζονται ή θα κατανάλωναν εάν κοιμόντουσαν λίγο παραπάνω. Επιπλέον, πολλές μελέτες δείχνουν ότι η μειωμένη διάρκεια ύπνου επηρεάζει σημαντικά και τα επίπεδα ορμονών που ρυθμίζουν την όρεξη και τον κορεσμό.

upnos_300x200.jpg
frouta_kai_laxanika_300x200.jpg 3) Ποικιλία και άφθονα φρούτα και λαχανικά

Η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών όταν αυτά αντικαθιστούν άλλα τρόφιμα της διατροφής, έχει βρεθεί ότι διευκολύνει σημαντικά την απώλεια βάρους. Ο λόγος είναι ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες με αποτέλεσμα να προσφέρουν πιο άμεσο κορεσμό με πολύ μικρότερη ποσότητα, ειδικά εάν συνοδεύονται από άφθονη κατανάλωση νερού.

4) Ώρα για σούπα

Εάν δεν αγαπάτε πολύ το νερό, τότε μπορείτε να επιλέξετε τις σούπες ως πρώτο πιάτο μαζί με μία σαλάτα και μετά να συνεχίσετε με το κυρίως σας γεύμα. Με αυτόν τον τρόπο προσλαμβάνετε σημαντικά λιγότερες θερμίδες ενώ δεν έχετε την αίσθηση ότι είστε νηστικοί!

soup_300x200.jpg
olikis_alesis_300x200.jpg 5) Επιλέξτε προϊόντα ολικής άλεσης
Τα προϊόντα ολικής άλεσης λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν βοηθούν σημαντικά στην αύξηση του κορεσμού και κατ’ επέκταση στην απώλεια βάρους. Επιπλέον, λόγω του ότι έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, οδηγούν σε πιο ομαλή αύξηση των επιπέδων γλυκόζης μεταγευματικά και μειώνουν την ανάγκη για κάτι γλυκό που πολλές φορές δημιουργείται όταν καταναλώνονται ραφιναρισμένα προϊόντα.
6) Αποφύγετε τα «γλυκά» ροφήματα

Εάν και πολλά ροφήματα δεν μας δημιουργούν την αίσθηση της γλυκιάς γεύσης, αυτό δε σημαίνει ότι δεν περιέχουν ζάχαρη. Τα άτομα που καταναλώνουν αφεψήματα, αναψυκτικά και ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη, μπορούν να μειώσουν σημαντικά τις προσλαμβανόμενες θερμίδες απλά αντικαθιστώντας τα με αντίστοιχα προϊόντα που περιέχουν αντί για ζάχαρη γλυκαντικές ύλες (στέβια, ζαχαρίνη κ.α.)

gluka_rofimata_300x200.jpg
piato 300x200 7) Αλλάξτε τα σερβίτσια σας

Έρευνες δείχνουν πως τα άτομα που τρώνε σε μεγάλο πιάτο, τείνουν να έχουν καθυστερημένη αίσθηση κορεσμού ενώ επίσης τρώνε πολύ περισσότερο. Άλλωστε, δεν είναι τυχαία η έκφραση ότι πρώτα χορταίνει το μάτι και μετά το στομάχι. Χρησιμοποιείστε τα μικρά πιάτα από το σερβίτσιο σας και πιείτε το αγαπημένο σας ρόφημα σε ψηλό στενό ποτήρι. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε την αίσθηση ότι φάγατε κανονικά το γεύμα σας αλλά θα έχετε μειώσει σημαντικά την ποσότητα που θα έχετε καταναλώσει.

8) Μειώστε το αλκοόλ

Ένα γραμμάριο αλκοόλ αποδίδει περίπου 7 kcal ανά γραμμάριο. Όταν λόγω κοινωνικών υποχρεώσεων έχετε να βγείτε έξω και επιθυμείτε να πιείτε αλκοόλ, απλά αντικαταστήστε το πρώτο σας ποτό με ένα μη αλκοολούχο ρόφημα (π.χ. ανθρακούχο νερό). Έτσι θα καθυστερήσετε και θα μειώσετε την πρόσληψη αλκοόλ χωρίς να μένετε χωρίς ποτό!

pota 300x200
green tea leaves 300x200 9) Η δύναμη της φύσης

Πολλές μελέτες έχουν αναδείξει ορισμένα τρόφιμα για τις ευεργετικές τους δράσεις όσον αφορά το αδυνάτισμα. Το πράσινο τσάι και ο πράσινος καφές επιδρούν στο μεταβολισμό του σώματος και στην ικανότητα καύσεων, αυξάνοντας τη θερμογένεση. Τελευταία έχει αναδειχθεί και η δράση της φορσκολίνης, μια δραστική ένωση που βοηθά στην απώλεια λίπους ενώ ταυτόχρονα επιδρά και στην αίσθηση πείνας.

10) Αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα

Πέρα από ένα δυνατό και γραμμωμένο σώμα, η γυμναστική βοηθά σημαντικά και στην απώλεια βάρους. Η αερόβια άσκηση αυξάνει την καύση του λίπους κατά τη διάρκεια της άσκησης, ενώ οι αναερόβιες ασκήσεις αυξάνουν τη μυϊκή μάζα και κατ’ επέκταση και το βασικό μεταβολισμό. Το αποτέλεσμα, πιο εύκολο αδυνάτισμα και πιο δυνατό σώμα!

fisiki katastasi 300x200