Πολλές φορές, είτε με την αλλαγή του καιρού, είτε από προπονήσεις, είτε από απλή κούραση και ορθοστασία τα γόνατα, οι ώμοι, οι καρποί, οι αστράγαλοι κ.ά μας πονούν. Εάν αποκλείσουμε την αρθρίτιδα, οι πόνοι μπορεί να οφείλονται σε καταπόνηση. Η καταπόνηση δημιουργεί φλεγμονή και κάποιες φορές ακόμη και φθορές του χόνδρου. Οι φυσικές θεραπείες που εφαρμόζουμε σε συνδυασμό με την ιατρική φροντίδα είναι:

1. Βοτανοθεραπεία

Οι αρχές της βοτανοθεραπείας προτείνουν:

· Μαύρη Ιτιά (Salix Nigra)
· Αρπαγόφυτο (Harpagophytum)
· Γουαϊάκο (Guaiacum officinale)
· Σπειραία (Filipendula ulmaria)
· Διοσκορέα (Dioscorea)

Τα βότανα αυτά έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και είναι ασφαλή και αποτελεσματικά. Μια τέτοια αγωγή χρειάζεται χρόνο καθώς καθαρίζουν τη «ρίζα» της φλεγμονής. Δηλαδή, απομακρύνουν τα συσσωρευμένες τοξίνες από την πάσχουσα άρθρωση.

2. Ρεφλεξοθεραπεία και Su-jok

Υπάρχουν χιλιάδες αντανακλαστικά σημεία στα πόδια και τα χέρια. Το καθένα από αυτά σχετίζεται με όργανα και μέρη του σώματος και όταν ασκούμε πίεση σε αυτά διεγείρουμε το αντίστοιχο μέρος του σώματος. Απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό και θα δείτε μεγάλη διαφορά.

3. Ομοιοπαθητική

Η ομοιοπαθητική είναι μια ακόμη πολύ καλή επιλογή για όσους θέλουν να αποφύγουν τα φάρμακα. Ανάλογα με την περίπτωση, ο ομοιοπαθητικός ιατρός μπορεί να προτείνει:

· Rhus tox
· Dulcamara
· Phododendron
· Apis melifica κ.ά.

4. Αρωματοθεραπεία

Μέσα σε έλαιο άρνικας ή υπερικού προσθέτουμε σταγόνες από αιθέριο έλαιο Boswellia, Ylang Ylang και Pipper Nigrum και με το μίγμα κάνουμε εντριβή στην πάσχουσα περιοχή.

5. Συμπληρώματα Διατροφής

Συμπληρώματα που μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση του πόνου, στην ενυδάτωση των χόνδρων και στη σταδιακή αποκατάσταση της άρθρωσης είναι ο κουρκουμάς, τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξεά, το MSM, το SAMe, η γλουκοζαμίνη, η χονδροϊτίνη, το κολλαγόνο τύπου ΙΙ, το υαλουρονικό οξύ, η Vit C και το σύμπλεγμα βιταμινών Β.

6. Διατροφή

Μια δίαιτα αποτοξίνωσης με βάση τις αλκαλικές τροφές βοηθάει πολύ στην καταστολή του πόνου και της φλεγμονής. Τροφές που πρέπει να αποφεύγονται είναι το κρέας (ιδιαίτερα το κόκκινο), τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, το ξύδι, η ζάχαρη, ο καφές, το αλκοόλ, το μαύρο τσάι.

Υπάρχουν λοιπόν πολλοί εναλλακτικοί και σχετικά εύκολοι τρόποι να αντιμετωπίσει κανείς τους πόνους στις αρθρώσεις, χωρίς να καταφύγει αμέσως σε παυσίπονα και αναλγητικά. Με λίγη προσοχή στη διατροφή μας και εμπιστοσύνη στη φύση μπορούμε να απαλλαγούμε από τα δυσάρεστα συμπτώματα!