Δεν είναι λίγες οι φορές που το καμπανάκι του πόνου μας χτυπάει την πόρτα. Είναι ο τρόπος με τον οποίο ο οργανισμός μας καλεί σε βοήθεια. Όπου κι αν αισθανόμαστε τον πόνο, σε κεφάλι, αρθρώσεις, κοιλιά κτλ., η διάθεση και η μέρα μας κυλάει δύσκολα. Ειδικά ο πονοκέφαλος είναι κάτι που ταλαιπωρεί συχνά πολλούς, όμως λίγοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν και φυσικοί τρόποι αντιμετώπισής του.

 Το εύκολο είναι να καταφύγουμε στα συνηθισμένα χημικά παυσίπονα, που μάλιστα πολυδιαφημίζονται τον τελευταίο καιρό. Όμως, όλα τα αναλγητικά, συνταγογραφούμενα και μη, εμπεριέχουν παρενέργειες και κινδύνους. Εξάλλου, η συστηματική λήψη τους παρεμποδίζει την κινητοποίηση των μηχανισμών αυτοΐασης, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε χρόνια νοσήματα.

  Παρακάτω παραθέτουμε μερικές περιπτώσεις εναλλακτικής αντιμετώπισης του πονοκεφάλου.

Πονοκέφαλος 

  Το stress, η κακή διατροφή, ο τρόπος ζωής (κάπνισμα, ξενύχτι) μπορούν να προκαλέσουν πονοκέφαλο με συμπτώματα όπως η ναυτία, η φωτοευαισθησία, η ευαισθησία στους θορύβους κ.ά. Κάποιοι φυσικοί τρόποι αντιμετώπισής του είναι οι εξής:

1. Φυτοθεραπεία

  Φυτά που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση του πονοκεφάλου είναι:

· Χρυσάνθεμο το παρθένιο (Tanacetum parthenium) ή αλλιώς Feverfew. Θεωρείται κύριο ίαμα στη θεραπεία της ημικρανίας. Δεν πρέπει να χρησιμοποιείται από εγκύους γιατί προκαλεί διέγερση της μήτρας. Κυκλοφορεί σε τιτλοδοτημένο βάμμα και σε κάψουλες.

· Μέντα και δενδρολίβανο. Βότανα ιδιαίτερα αποτελεσματικά για πονοκεφάλους που σχετίζονται με προβλήματα πέψης. Δοκιμάστε 1-2 ml του βάμματος 3 φορές την ημέρα.

· Σκουτελλάρια. Έχει νευροτονωτική δράση και βοηθάει σε πονοκεφάλους που οφείλονται σε νευρική ένταση. Δοκιμάστε 2-3 ml βάμματος 3 φορές την ημέρα.

2. Αγιουρβέδα

  Σύμφωνα με τους θεραπευτές της αγιουρβέδα, αν ο πονοκέφαλος επιδεινώνεται με την κίνηση, τότε οφείλεται σε δυσκοιλιότητα και άθροιση τοξινών. Αντιμετωπίζεται με υποκλυσμό (κοινώς κλύσμα), σωστή διατροφή και μασάζ του αυχένα με σησαμέλαιο. Αν ο πονοκέφαλος εμφανίζεται χειμώνα και άνοιξη, τότε αντιμετωπίζεται με τσάι ginger, στο οποίο προσθέτουμε κανέλα και 2-3 γαρύφαλλα.

3. Αρωματοθεραπεία

  Το άρωμα της μέντας (peppermint) είναι γνωστό ότι ανακουφίζει από τον πονοκέφαλο. Μπορείτε σε μια λοσιόν ή σε λαδάκι προσώπου να προσθέσετε μερικές σταγόνες αιθέριου ελαίου μέντας και να απλώσετε μια ποσότητα κάτω από τη μύτη και πίσω από τα αυτιά. Ακόμη και η εισπνοή του αιθέριου ελαίου απευθείας από το μπουκάλι έχει ευεργετική δράση.

4. Υδροθεραπεία

  Η Τόρι Χάτσον, καθηγήτρια στο κολέγιο φυσιοπαθητικής Ιατρικής στο Πόρτλαντ συνιστά να βάλετε τα πόδια σε μια λεκάνη με ζεστό νερό, ενώ ταυτόχρονα τοποθετείτε επίθεμα πάγου στο μέτωπο και τους κροτάφους.

5. Χυμοθεραπεία

  Η δυσκοιλιότητα και η δυσλειτουργία του ήπατος είναι η κύρια αιτία του πονοκεφάλων. Η ολιστική θεραπεύτρια Ιβ Καμπανέλι συνιστά για την δυσκοιλιότητα 30γρ. χυμό σπανάκι με 240 γρ. χυμό μήλου 2 φορές τη μέρα. Όταν αποκατασταθεί το θέμα της δυσκοιλιότητας, κάνουμε αποτοξίνωση του ήπατος με:

· 240γρ. χυμό καρότο
· 30γρ. χυμό παντζάρι
· 120γρ. χυμό σέληνο
· 20γρ. χυμό μαϊντανό

  Το πίνουμε 1-2 φορές τη μέρα και έτσι βοηθάμε το συκώτι να αποβάλλει τις τοξίνες.

6. Δακτυλοπίεση

  Πιέστε με τους αντίχειρες των δυο χεριών τη βάση του κρανίου σε απόσταση 5εκ. από το μέσο του αυχένα.

7. Ρεφλεξολογία

  Ασκούμε έντονη πίεση στην κορυφή του αντίχειρα- που είναι το αντανακλαστικό σημείο του εγκεφάλου- με τον αντίχειρα του άλλου χεριού.

8. Ομοιοπαθητική

  Ανάλογα με τα συμπτώματα που εμφανίζει ο ασθενής, ο ομοιοπαθητικός γιατρός μπορεί να χορηγήσει Aconitum, Belladona, Bryonia, Glonoinum, Nux vomica κ.ά.

9. Διατροφή

  Τα γαλακτοκομικά, τα πουλερικά, τα προϊόντα από σιτάρι, τα τεχνητά πρόσθετα και γλυκαντικά, οι χρωστικές, το κόκκινο κρασί, το τσάι και τα ποτά που περιέχουν τανίνες ενοχοποιούνται για τους πονοκεφάλους. Μπορείτε να δοκιμάσετε κάποιο συμπλήρωμα με μαγνήσιο, το οποίο χαλαρώνει τους μύες στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων και μπορεί να αποτρέψει μια κρίση πονοκεφάλου.

10. E.F.T. (Emotional Freedom Technique)

  Πρόκειται για μια μέθοδο που απελευθερώνει τα συναισθηματικά μπλοκαρίσματα και ανακουφίζει κάθε πόνο.

  Άλλες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν είναι το μασάζ, η Yoga ή ακόμα και ένας απλός περίπατος για να οξυγονωθεί σωστά ο εγκέφαλος. Εάν λοιπόν υποφέρετε συχνά από πονοκεφάλους μπορείτε να δοκιμάσετε κάτι από τα παραπάνω!