Η τριχόπτωση είναι μια κατάσταση που ταλαιπωρεί πολλούς άντρες και γυναίκες, και δυστυχώς κάθε φθινόπωρο γίνεται ακόμα πιο έντονο το φαινόμενο. Αν και είναι φυσιολογική η καθημερινή απώλεια 50-100 τριχών, τους φθινοπωρινούς μήνες μπορεί να αυξηθεί και άλλο. Η εποχική τριχόπτωση δεν συνιστά σοβαρό λόγο ανησυχίας, καθώς συνήθως διαρκεί 2 μήνες και είναι αναστρέψιμη. Ωστόσο, δεν είναι λίγη αυτοί που έχουν σοβαρό πρόβλημα απώλειας μαλλιών όλο τον χρόνο. Τα καλά νέα είναι ότι και στις δυο περιπτώσεις υπάρχουν τρόποι για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση.

Ποια είναι τα αίτια;

  Η συχνότερη αιτία της τριχόπτωσης είναι η κληρονομικότητα. Ανάλογα με την ηλικία και τη δράση της ορμόνης τεστοστερόνης μπορεί να οδηγήσει σε ανδρογενετική αλωπεκία. Τα γονίδια για ανδρογενετική αλωπεκία μπορεί να κληρονομηθούν και από τους δυο γονείς. Όμως, στις γυναίκες η εμφάνισή της μπορεί να καθυστερήσει χάρη στις γυναικείες ορμόνες – τα γνωστά οιστρογόνα. Σε αυτή την περίπτωση η αραίωση των μαλλιών κάνει την εμφάνισή της μετά την εμμηνόπαυση, όπου η παραγωγή αυτών των ορμονών αρχίσει να μειώνεται.

  Στους άνδρες, αυτού του είδους η τριχόπτωση εμφανίζεται κυρίως στο μέτωπο, τους κροτάφους και την κορυφή του κεφαλιού, ενώ το πίσω μέρος (ινιακή περιοχή) και τα πλαϊνά της κεφαλής δεν επηρεάζονται. Στις γυναίκες από την άλλη, αυτού του είδους η τριχόπτωση είναι διάχυτη και δεν εντοπίζεται σε μια περιοχή συνήθως.

  Άλλα αίτια μπορεί να είναι προβλήματα με τον θυρεοειδή, χρόνιες ασθένειες, φαρμακευτικές αγωγές, ερυθηματώδης λύκος. Στις γυναίκες, οι ορμονικές αλλαγές σε διάφορες καταστάσεις π.χ. εγκυμοσύνη, σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, διαταραχές εμμήνου ρήσεως, εμμηνόπαυση οδηγούν συχνά σε απώλεια μαλλιών.

  Συχνές αιτίες τριχόπτωσης είναι επίσης το άγχος και η συναισθηματική φόρτιση, η κακή διατροφή, η υπερβολική έκθεση στον ήλιο, το θαλασσινό ή το χλωριωμένο νερό, τη σκόνη και τη ρύπανση.

Διατροφή και τριχόπτωση

  Η διατροφή είναι σημαντικός παράγοντας για την υγεία των μαλλιών μας. Μια διατροφή ισχνή σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα, όπως ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα. Ειδικά σε άτομα που κάνουν συχνά ακραίες δίαιτες ή υποφέρουν από διατροφικές διαταραχές π.χ. ανορεξία, η τριχόπτωση είναι πολύ συχνό φαινόμενο. Ποια είναι όμως τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε και πού θα τα βρούμε;

Βιταμίνες

  Οι βιταμίνες που παίζουν ρόλο κλειδί στην υγιή ανάπτυξη και δομή της τρίχας είναι το σύμπλεγμα βιταμινών B, οι βιταμίνες Α και C. Καλές πηγές βιταμίνης Α για υγιή μαλλιά είναι τα πορτοκαλί, κόκκινα και κίτρινα φρούτα και λαχανικά π.χ. καρότα, πιπεριές κ.ά, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ενώ από προϊόντα ζωικής προέλευσης στην κορυφή της λίστας βρίσκονται το συκώτι (απαγορεύεται σε εγκύους), τα ψάρια και το μουρουνέλαιο.

  Οι βιταμίνες Β, και συγκεκριμένα η Β6, η Β12 και το φολικό οξύ συναντώνται σε μεγάλη συγκέντρωση στο κρέας, το κοτόπουλο, τα αυγά, τα ψάρια, σε φυλλώδη λαχανικά, το μπρόκολο, το αβοκάντο, τη σόγια, το φύτρο σιταριού και άλλα δημητριακά.

  Η βιταμίνη C, απαραίτητη για το σχηματισμό του κολλαγόνου, συναντάται σε πληθώρα φρούτων και λαχανικών π.χ. πορτοκάλια, πιπεριές, ντομάτες, βατόμουρα, φράουλες, καρπούζι, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Ψευδάργυρος

  Καλές πηγές ψευδαργύρου είναι τα μύδια, στρείδια, οι γαρίδες, τα ψάρια, το κοτόπουλο, τα αυγά κ.ά. Επίσης, μπορούμε να βρούμε ψευδάργυρο σε αρκετά προϊόντα ολικής, σε ξηρούς καρπούς και όσπρια, όμως δε αυτά δεν είναι αρκετά απορροφήσιμος.

Σίδηρος

  Μπορούμε να βρούμε σίδηρο τόσο σε ζωικές τροφές, όσο και σε φυτικές, ωστόσο η βιοδιαθεσιμότητά του στον οργανισμό είναι μεγαλύτερη όταν αυτός είναι ζωικής προέλευσης. Μπορούμε να βρούμε σίδηρο στις ακόλουθες τροφές: Συκώτι, κρέας, αυγά, ψάρια, κοτόπουλο, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, φακές κ.ά.

  Τα παραπάνω συστατικά μπορούμε εύκολα να τα βρούμε και σε συμπληρώματα διατροφής, ειδικά σχεδιασμένα για μαλλιά, νύχια και δέρμα.

Βρείτε στο Vita4you.gr μεγάλη ποικιλία σε συμπληρώματα για τριχόπτωση!