Συχνά ακούμε για τις δίαιτες αποτοξίνωσης και τα οφέλη τους για την υγεία. Τι όμως πραγματικά συμβαίνει και πώς μπορεί το πιο δροσερό φρούτο του καλοκαιριού να απομακρύνει τις τοξίνες από τον οργανισμό μας;

  Οι λεγόμενες δίαιτες detox έχουν οπαδούς σε όλο τον κόσμο, αν και δεν έχουν γίνει πολλές επίσημες έρευνες για τη δράση τους. Τα νέα λοιπόν έρχονται από προσωπικές ιστορίες και πλήθος ατόμων να τις εξυμνούν για τις αλλαγές που παρατήρησαν στην υγεία και την ενέργειά τους! Υπάρχουν διάφορες δίαιτες αποτοξίνωσης και συνήθως βασίζονται στην κατανάλωση συγκεκριμένων φυσικών χυμών από φρούτα ή λαχανικά. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η δίαιτα του καρπουζιού, γνωστή και ως καρπουζοθεραπεία!

Τι είναι η καρπουζοθεραπεία;

  Πρόκειται για την αποκλειστική κατανάλωση καρπουζιού από μία έως τρεις ημέρες! Επειδή μάλιστα το καρπούζι αποτελείται κατά 95% από νερό, στη δίαιτα αυτή το νερό θα πρέπει να αποφεύγεται. Γενικά, καλό θα ήταν κανείς να δοκιμάσει την καρπουζοθεραπεία για ένα 24ωρο, προκριμένου να δει πώς ανταποκρίνεται ο οργανισμός του και αναλόγως να κρίνει αν θα συνεχίσει ή όχι.

Τι μας προσφέρει;
Το καρπούζι είναι ένα από τα πιο ωφέλιμα φρούτα που η φύση μας προσφέρει απλόχερα. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, λυκοπένιο και β-καροτένιο, ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού. Επίσης, περιέχει κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο, βιταμίνες Α, Β1, Β6 και πολλές φυτικές ίνες.

  Το καρπούζι φημίζεται για τη διουρητική και αποτοξινωτική δράση του. Απομακρύνει τις τοξίνες από τον οργανισμό και βοηθάει στο αδυνάτισμα. Το εάν βέβαια διατηρηθεί η απώλεια βάρους εξαρτάται από τη διατροφή που θα ακολουθήσει το άτομο μετά το τέλος της θεραπείας.

  Η διουρητική δράση που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο φρούτο βοηθάει πολύ στα προβλήματα του ουρουποιητικού. Μειώνονται οι φλεγμονές, η πολυουρία και η φαγούρα, ενώ χρόνια προβλήματα όπως κυστίτιδες και ουρηθρίτιδες βλέπουν βελτίωση.

  Για όσους δεν ενοχλούνται από τη γεύση μπορούν να προσθέσουν στον αποχυμωτή και τη φλούδα, για περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες, στο άσπρο μέρος της φλούδας, υπάρχει το συστατικό κιτρουλίνη, το οποίο λειτουργεί ως αφροδισιακό και διεγερτικό, ειδικά για τους άντρες!

  Επιπλέον, το καρπούζι, χάρη στις ουσίες που περιέχει βοηθάει στην υγεία της καρδιάς, στη σύνθεση κολλαγόνου, στην πρόληψη της υπέρτασης και τη διατήρηση υγιών οστών! Το κάλιο και το νάτριο που περιέχει βοηθούν στην αναπλήρωση των ηλεκτρολυτών που χάνουμε το καλοκαίρι λόγω εφίδρωσης, ενώ μειώνονται και οι κράμπες. Οι φυτικές ίνες από την άλλη, συμβάλλουν σε ένα υγιές έντερο και μειώνουν τη δυσκοιλιότητα.

Κι αν το βαρεθείτε;

  Για να αποφύγετε την μονοτονία και να αποκτήσει περισσότερο ενδιαφέρον αυτή η δίαιτα, μπορείτε να προσθέσετε στα smoothie καρπουζιού φρέσκο ginger, χυμό από λεμόνι ή λάιμ, μια χούφτα με μούρα και θα ενισχύσετε με αυτό τον τρόπο όχι μόνο τη γεύση αλλά και την αποτοξίνωσή σας! Στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλές προτάσεις και εναλλαγές που θα σας βοηθήσουν να σπάσετε την μονοτονία.

  Δώστε λοιπόν στην καρπουζοθεραπεία μια ευκαιρία και ανακαλύψτε μόνοι σας τα οφέλη που έχει να σας προσφέρει. Τονίζεται ότι η δίαιτα αυτή δεν συνίσταται σε άτομα που έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας ή βρίσκονται υπό φαρμακευτική αγωγή. Μετά το τέλος των τριών ημερών, καλό θα ήταν να εντάξετε σταδιακά τις τροφές στο διαιτολόγιό σας με μικρά και συχνά γεύματα.