Το β-καροτένιο είναι λιποδιαλυτή αντιοξειδωτική ουσία, η οποία στο έντερο μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Στο φυτικό βασίλειο το συναντάμε σε κολοκύθες, καρότα, μπρόκολα, σπανάκι, βερίκοκα, ροδάκινα κ.ά. Υπάρχει στο δέρμα μας για να δεσμεύει τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται από το ηλιακό φως. Βοηθάει επίσης στο μαύρισμα!

  • Ως ισχυρό αντιοξειδωτικό μαζί με την βιταμίνη C προστατεύει από καρκίνο του προστάτη, του στομάχου, των πνευμόνων, του παχέως εντέρου.
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό αυξάνοντας τον αριθμό των Τ-λεμφοκυττάρων και γι’ αυτό είναι απαραίτητο σε χρόνιες λοιμώξεις.
  • Μελέτες που έγιναν έδειξαν ότι εμποδίζει την οξείδωση της χοληστερίνης και καταπολεμά τους ιούς.
  • Επιταχύνει την επούλωση των πληγών.

  Ως ικανοποιητική δόση θεωρούνται 10.000 έως 20.000 διεθνείς μονάδες IU, ενώ για πρόληψη του καρκίνου και δερματολογικά προβλήματα (ακμή, έκζεμα, ψωρίαση) έως 50.000 IU.

  Ως λιποδιαλυτή βιταμίνη είναι καλό να λαμβάνεται με την τροφή και συγκεκριμένα με έλαια. Τα συμπληρώματα με β-καροτένιο μπορεί να είναι συνθετικά ή να προέρχονται από φυτικά εκχυλίσματα. Τα δεύτερα είναι πολύ καλύτερα, καθώς απορροφούνται εύκολα και είναι πιο αποτελεσματικά.

  Όπως αναφέραμε υπάρχει στο δέρμα για να μας προστατεύει από το οξειδωτικό stress – το οξειδωτικό stress προέρχεται από τις ελεύθερες ρίζες που προξενεί η έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία.

  Είναι γνωστό ότι η υπερβολική έκθεση στον ήλιο προκαλεί γήρανση του δέρματος, καθώς και φωτοαλλεργία, ερπητική δερματίτιδα κ.ά. Τα αντηλιακά δεν μας προσφέρουν πλήρη προστασία, καθώς ξεπλένονται με το νερό. Άλλωστε η προστασία που προσφέρουν είναι για ορισμένο μήκος ηλιακής ακτινοβολίας UV-A και UV-B.

  Υπάρχει όμως και η λεγόμενη μπλε ακτινοβολία – είναι αυτή που κάνει τον ουρανό και τη θάλασσα να φαίνονται μπλε. Η ορατή μπλε ακτινοβολία όχι μόνο παράγει ελεύθερες ρίζες και διεισδύει βαθύτερα στο δέρμα, όπου προκαλεί αλλοιώσεις.

  Έτσι, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που είμαστε περισσότερο εκτεθειμένοι στον ήλιο, είναι απαραίτητη η λήψη καροτενοειδών. Υπάρχουν πολλά καροτενοειδή εκτός από το β-καροτένιο. Τα σπουδαιότερα είναι η λουτεΐνη, το λυκοπένιο, η ασταξανθίνη και η ζεαξανθίνη.
Βρείτε συμπληρώματα με β-καροτένιο εδώ.