Το ταχίνι είναι ο πολτός των σπόρων του σουσαμιού.  Είναι ένα τρόφιμο υψηλής θερμιδικής και θρεπτικής αξίας με πολλαπλά οφέλη για την υγεία.

Η θρεπτική του αξία

  Το  ταχίνι αποδίδει ενέργεια κυρίως προερχόμενη από τα ωφέλιμα πολυακόρεστα λιπαρά, και σε μικρότερο βαθμό από τις πρωτεΐνες και τους υδατάνθρακες. Αποτελεί ιδανικό υποκατάστατο των ζωικών πρωτεϊνών, ενώ περιέχει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας με απαραίτητα για τον οργανισμό αμινοξέα όπως μεθειονίνη, αργινίνη, λευκίνη και τρυπτοφάνη. Είναι εξαιρετική τροφή για τους χορτοφάγους, τους αθλητές και βασική επιλογή κατά τη διάρκεια της νηστείας. Τα λιπαρά οξέα του είναι στην πλειοψηφία τους ωφέλιμα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα ω-6.

  Είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και συγκεκριμένα περιέχει υψηλές ποσότητες από Β1, Β2, Β3 αλλά και βιταμίνη Ε. Περιέχει πολλές φυτικές ίνες και αποδίδει ωφέλιμες φυτοστερόλες και λιγνάνες. Επίσης, προσφέρει στον οργανισμό σημαντικές ποσότητες από ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, ψευδάργυρο, φώσφορο, μαγνήσιο, ενώ περιέχει και μαγγάνιο, σελήνιο και χαλκό.

Οφέλη για την υγεία

· Τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά που περιέχει βοηθούν να μειωθεί η ολική και η κακή LDL χοληστερίνη.
· Είναι καλή πηγή ενέργειας, αφού αποδίδει θερμίδες σε συμπυκνωμένη μορφή.
· Ενισχύει την καλή λειτουργία του ήπατος και βοηθά στη διατήρηση της καλής κινητικότητας του εντέρου.
· Έχει σημαντική αντιοξειδωτική δράση, ειδικότερα στο καρδιαγγειακό σύστημα, ενώ ενισχύει και την υγεία του δέρματος.

Το ταχίνι είναι ένα ιδιαίτερα εύγευστο τρόφιμο με πολλές εφαρμογές τόσο στην μαγειρική όσο και την ζαχαροπλαστική. Είναι ιδανικό για το πρωινό γεύμα, ενώ μπορεί να συμπληρώνει σαλάτες και σάλτσες.

Extra tip: Στη διάρκεια της νηστείας μπορείτε να αντικαταστήσετε το λάδι στις σαλάτες με μίγμα από ταχίνι και λεμόνι!