phone
Phone Orders & Customer Service:  2310.444.422
contact us
Shopping Cart
cart
Cart empty
 x 

You have 0 procucts in cart

Τα οφέλη της βιταμίνης C στον οργανισμό

Tuesday, 03 June 2014 10:19 Written by 

vitamine-c

Το 1928, ο Ούγγρος νομπελίστας βιοχημικός Άλμπερτ Ζεντ Γκιόργκι ανακάλυψε την βιταμίνη C ή αλλιώς ασκορβικό οξύ. Έκτοτε αποτελεί την πιο γνωστή υδατοδιαλυτή βιταμίνη.

Η βιταμίνη C είναι μια αντιοξειδωτική βιταμίνη απαραίτητη για τη διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα:

  • Διατηρεί υγιές το δέρμα.
  • Eίναι απαραίτητη για την αποτελεσματική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Μειώνει τα συμπτώματα της γρίπης.
  • Έχει αντιφλεγμονώδεις δράσεις.
  • Αποτελεί ένα ισχυρότατο αντιοξειδωτικό που δρα κατά των ελευθέρων ριζών. Προστατεύει από τον καρκίνο και τις καρδιαγγειακές παθήσεις.
  • Συμμετέχει στο σχηματισμό του κολλαγόνου.
  • Ενδυναμώνει τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων.
  • Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απορρόφηση του σιδήρου και στην αξιοποίηση του φυλλικού οξέος. Συμμετέχει στην παραγωγή αιμοσφαιρίνης.
  • Επιταχύνει την επούλωση των πληγών.
  • Διατηρεί υγιείς τους συνδέσμους, τους τένοντες και τα ούλα.
  • Βοηθάει στην πρόληψη των ασθματικών κρίσεων.
  • Αποτρέπει το σχηματισμό καταρράκτη.

 

Η Βιταμίνη C περιέχεται  κυρίως σε φυτικές τροφές: στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, όπως τα εσπεριδοειδή, το μπρόκολο, τα  σκουροπράσινα λαχανικά, τις κόκκινες και τις πράσινες πιπεριές, τις  φράουλες και τα ακτινίδια, στην πατάτα, στα μούρα. Η Βιταμίνη C μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ευαίσθητη», καθώς το οξυγόνο, το φως, η θερμότητα, το νερό, η μαγειρική σόδα, αλλά και οι υψηλές θερμοκρασίες στα τρόφιμα μπορούν να την καταστρέψουν Η βιταμίνη C, όμως, χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Το κόψιμο των φρούτων και των λαχανικών σε μικρά κομμάτια προκαλεί την απώλεια περισσότερης βιταμίνης από ότι να τα κόβαμε σε μεγαλύτερα κομμάτια.

Η ημερήσια συνιστώμενη δοσολογία βιταμίνης C είναι 60-120 mg. Η δοσολογία αυτή ωστόσο αλλάζει στους καπνιστές και τους αθλητές. Οι καπνιστές για κάθε τσιγάρο που κάνουν χρειάζονται 10 mg βιταμίνης επιπλέον. Για τους αθλητές και για τα άτομα με αυξημένες ανάγκες όπως ασθενείς, έχει αποδειχθεί με έρευνες ότι 300-500 mg ημερησίως είναι απαραίτητα για τη σωστή προστασία τους από το οξειδωτικό στρες.

Τα συμπληρώματα βιταμίνης C είναι χρήσιμα σε περίπτωση που η καθημερινή μας διατροφή υπολείπεται σημαντικά σε τροφές που περιέχουν βιταμίνη C ή όταν οι ανάγκες μας είναι αυξημένες. Η ενδεδειγμένη ποσότητα Βιταμίνης C απορροφάται ευκολότερα όταν λαμβάνεται μαζί με τα γεύματα. Επιπλέον, έχει ευεργετικά αποτελέσματα όταν συνδυάζεται με άλλα αντιοξειδωτικά, όπως η Βιταμίνη Ε.

Μεγαδόσεις βιταμίνης (πάνω από 1000 mg την ημέρα) για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει λίθους στα νεφρά. Αν έχετε πέτρες στα νεφρά, παθήσεις νεφρών ή αιμοχρωμάτωση – γενετικό πρόβλημα κατά το οποίο ο οργανισμός εναποθέτει υπερβολική ποσότητα σιδήρου - περιορίστε την ημερήσια λήψη Βιταμίνης C σε 300-500 mg.

Η Βιταμίνη C μπορεί να αλλοιώσει τα αποτελέσματα ιατρικών εξετάσεων για το διαβήτη, τον καρκίνο του παχέος εντέρου και τα επίπεδα της αιμοσφαιρίνης. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, ενημερώστε πρώτα το γιατρό σας.

 

Δασκάλου Έφη

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Ομάδα vita4you

 

 

 

Υποστήριξη Vita4you
Αφήστε το μήνυμα σας και θα σας απαντήσουμε το ταχύτερο δυνατό.
Είσαι ο/η *
Παρακαλώ γράψε το όνομα σου
Παρακαλώ γράψε το e-mail σου